Προς το περιεχόμενο

Προχωρά ακάθεκτη η συνεργασία της NASA με SpaceX και Boeing


erasmia394

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σύμφωνα με τη NASA, η SpaceX μαζί με την Boeing δρομολογούν την αποστολή αμερικάνων αστροναυτών στο διάστημα και επωφελείται από τη συνεργασία μαζί τους προκειμένου να τερματίσει την εξάρτηση από τη Ρωσία.Σε συνέντευξη Τύπου που διεξήχθη στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον στο Χιούστον αποκαλύφθηκαν νέες λεπτομέρειες σχετικά με το Εμπορικό Πρόγραμμα Επάνδρωσης (CCP) της ΝASA. H SpaceX με τη Boeing ολοκλήρωσαν τα πρώτα ορόσημα των σχεδίων τους για να στείλουν ανθρώπους στο διάστημα από αμερικανικό έδαφος για πρώτη φορά μετά από χρόνια.

 

Η SpaceX ολοκλήρωσε το πρώτο ορόσημο της πιστοποίησης σχετικά με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει για το εμπορικό πρόγραμμα επάνδρωσης και για το μεγαλύτερο διάστημα του 2015 θα κάνει δοκιμές, αναζητώντας λύσεις για τα συστήματα εγκατάλειψης της κάψουλας Dragon, η οποία μέχρι στιγμής χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για τη μεταφορά φορτίων. (Τα συστήματα εγκατάλειψης είναι πολύ πιο κρίσιμα στις επανδρωμένες αποστολές). Μια δοκιμή εγκατάλειψης θα γίνει τους επόμενους δυο μήνες στο σύστημα εκτόξευσης στο ακρωτήριο Κανάβεραλ, ενώ αργότερα μέσα στο χρόνο θα γίνουν δοκιμές στα συστήματα εγκατάλειψης κατά την πτήση, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Spacex, Γκουίν Σότγουελ. Οι μη επανδρωμένες αποστολές στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) με τη νέα κάψουλα θα ξεκινήσουν το 2016 και η εταιρία ακόμα εργάζεται για να καθορίσει τη σύνθεση του πρώτου δοκιμαστικού πληρώματος.

 

Το Εμπορικό Πρόγραμμα Επάνδρωσης ξεκίνησε μετά τον τερματισμό του προγράμματος διαστημικών λεωφορείων το 2011. Τον περασμένο Απρίλιο η NASA ανακοίνωσε πως θα πάψει να συνεργάζεται με τη Ρωσία σε ότι αφορά τη μεταφορά Αμερικάνων αστροναυτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Σε αντικατάσταση αυτής της συνεργασίας σύναψε τον Σεπτέμβριο συμβόλαια με τη SpaceX και τη Boeing προκειμένου να δημιουργήσει νέο στόλο επανδρωμένων διαστημοπλοίων για τα ον σκοπό αυτό. Ο διοικητής της NASA Τσάρλς Μπόλντεν δήλωσε χαρακτηριστικά στην πρόσφατη Συνέντευξη Τύπου "Δεν θέλω να αναγκαστώ να υπογράψω ξανά άλλη επιταγή προς την Roscosmos". Χάρις σε αυτές τις συμφωνίες το Εμπορικό Πρόγραμμα Επάνδρωσης θα μειώσει το κόστος ανά θέση στα 58 εκατομμύρια δολάρια, από τα κατά μέσο όρο 70 που αυτή κόστιζε όταν υπήρχε η συνεργασία με τους Ρώσους.

 

Ο στόχος της SpaceX είναι να πραγματοποιήσει περισσότερες από 50 αποστολές του Falcon 9 πριν επιχειρήσει την πρώτη εμπορική επανδρωμένη αποστολή στις αρχές του 2017. Αυτές οι αποστολές θα φιλοξενούν τέσσερα μέλη πληρώματος μαζί με πρόβλεψη διαθέσιμου χώρου για φορτίο. Η εταιρία θα χειριστεί αυτές τις αποστολές προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό με παρόμοιο τρόπο με αυτόν τον οποίο χρησιμοποιεί για τις αποστολές κατά τις οποίες μεταφέρεται αποκλειστικά και μόνο φορτίο. Αυτό σημαίνει πως τόσο τα κέντρα ελέγχου των αποστολών και οι προσομοιωτές πτήσης θα είναι εγκατεστημένα τόσο στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον, όσο και στη βάση της SpaceX στο Χόθορν στην Καλιφόρνια.

 

Η εταιρία εργάζεται επίσης ώστε να εξοπλίσει την κάψουλα Dragon με σύστημα προσγείωσης το οποίο χρησιμοποιεί την προωστική ισχύ κατά δήλωση του Σότγουελ, κάτι που είναι πιθανό να βελτιώσει τα ποσοστά επαναχρησιμοποίησης της κάψουλας σε σχέση με αυτά που ισχύουν όταν υπάρχει η ανάγκη προσθαλάσσωσης. Κι αυτό γιατί αν επιτευχθεί η αποφυγή της προσθαλάσσωσης, η κάψουλα θα προσγειώνεται στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον, με πυραύλους στη βάση της που θα διευκολύνουν τον έλεγχο της καθόδου. Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική νέα τεχνολογία την οποία προσπαθεί να αναπτύξει η SpaceX. Ελπίζει επίσης να εξοπλίσει τους πυραύλους των Falcon 9 που διαθέτει με φτερά ώστε να γίνει δυνατή η προσγείωση σε αυτόνομες εξέδρες στον ωκεανό.

 

Η διευθύντρια του Εμπορικού Προγράμματος Επάνδρωσης, Κάθι Λούντερς δήλωσε πως η πρώτη επανδρωμένη εμπορική αποστολή το 2017 θα ανήκει στη Boeing, παρά το γεγονός πως η SpaceX διαθέτει ήδη ένα λειτουργικό διαστημόπλοιο. Για να συμπληρώσει αυτή την πρώτη αποστολή θα καθοριστεί ένας μικρός αριθμός αστροναυτών που θα το επανδρώσουν και οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν και από τις δυο εταιρίες. Το πρώτο πλήρωμα θα επιλεχθεί από αυτό το μικρό γκρουπ και θα ανακοινωθεί σύντομα σύμφωνα με την διοικήτρια του Διαστημικού Κέντρου Τζόνσον, Έλεν Οτσόα.

Η Boeing έχει ολοκληρώσει τα πρώτα δυο ορόσημα πιστοποίησης για το διαστημόπλοιό της CST-100. H NASA έχει ήδη υπογράψει μέρη των συμβολαίων για την εμπορική λειτουργία της επάνδρωσης, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων για το κέντρο ελέγχου, τα προγράμματα εκπαίδευσης, τους προσομοιωτές πτήσεις και το λογισμικό. Η Boeing έχει επίσης αρχίσει να κατασκευάζει τον πύργο πρόσβασης του πληρώματος στις εγκαταστάσεις του Atlas V και θα συνεχίσει να τον ολοκληρώνει κατά τη διάρκεια της εκτόξευσης μη επανδρωμένων αποστολών από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

 

Η πρώτη δοκιμή του μηχανικού εξοπλισμού του διαστημοπλοίου της Boeing θα διεξαχθεί στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι τον επόμενο μήνα, ενώ ο μηχανικός εξοπλισμός της πρώτης επανδρωμένης κάψουλας θα συναρμολογηθεί αργότερα μέσα στο χρόνο. Το πρώτο τεστ με επανδρωμένο πλήρωμα θα περιέχει έναν πιλότο προερχόμενο από τη Boeing και έναν αστροναύτη της ΝASA. Στο μεταξύ η Boeing επενδύει στην ανακαίνιση των εγκαταστάσεων στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στις οποίες θα συναρμολογηθεί το διαστημόπλοιο που θα χρησιμοποιηθεί κατά την πρώτη επανδρωμένη αποστολή.

 

Το CST-100 θα υποβληθεί σε μια κρίσιμη σχεδιαστική επιθεώρηση τον Μάρτιο και σε περίπτωση που καταφέρει να περάσει τον έλεγχο, τότε θα επιτραπεί στην εταιρία να δρομολογήσει πλήρως και με φουλ ρυθμούς την κατασκευή του, σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή και Αντιπρόεδρο του προγράμματος εξερεύνησης του Διαστήματος της Boeing, Τζον Έλμπον. Το διαστημόπλοιο της Boeing θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι επτά μέλη πληρώματος και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις δυνατότητες να επαναχρησιμοποιηθεί. Σύμφωνα με τον Έλμπον ο στόχος είναι η κάψουλα να μπορεί μετά από κάθε αποστολή να ανακτηθεί, να ανακαινιστεί και να επαναχρησιμοποιηθεί έως δέκα συνολικά φορές.

 

Όταν ερωτήθηκε πως όλα αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα εντός του προϋπολογισμού για το 2016, ο Μπόλντεν δήλωσε εξαιρετικά αισιόδοξος: "Το Κονγκρέσο έχει αρχίσει να καταλαβαίνει πλέον την κομβική σημασία των εμπορικών διαστημικών αποστολών, επανδρωμένων ή μη. Με βάση τις εξαιρετικές επιδόσεις των παρόχων με τους οποίους συνεργαζόμαστε, έχουν αντιληφθεί πως δεν πρόκειται για κάποιου είδους απάτη, μύθο, ή όνειρο. Είναι κάτι που πραγματικά συμβαίνει"

 

Link.png Site: TheVerge

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παραμύθι….

Εδώ η NASA βασίζεται στους Ρώσους με το Σογιούζ.

Όσο για το Orion, το 2020 και βάλε. 

Το concorde λίγα χρόνια μετά το πρώτο δυστύχημα αποσύρθηκε το ίδιο και το διαστημικό λεωφορείο μετά το δεύτερο δυστύχημα. 

Αφού το Σογιούζ έχει βγει το πιο αξιόπιστο διαστημικό όχημα γιατί δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους αντί σκορπούν τα λεφτά τους.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι οτι το Soyuz έχει πίσω του δεκαετίες αξιοπιστίας ενώ η spaceX έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει όπως δείχνουν και τα τελευταία προβλήματα.

Άλλο είναι να στέλνεις εφόδια και άλλο ανθρώπους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελληναραδες οταν δεν γνωριζετε κατι απλα μη μιλατε η μην γραφετε στην προκειμενη περιπτωση. Απλο δεν ειναι ;

Ακολουθει εξηγηση:

1) H ΝΑSA βασιζεται στα soyuz μεχρι να αναπτυξουν οι ιδιωτικες εταιριες τα δικα τους σκαφη ωστε να αναλαβουν αυτα τις μεταφορες. Μετα την αναγκαστικη καθηλωση των διαστημικων λεωφορειων αυτη ηταν η μονη συμφερουσα λυση.

2) Το Orion ειναι για ταξιδια στο βαθυ διαστημα δηλαδη περα απο την γηινη τροχια ( Αρης , αστεροιδεις,... κλπ)

3) Χωρες που μπορουν συνεργαζονται μπορουν να τα βρουν ως ενα σημειο μεταξυ τους απο εκει και περα ειναι θεμα στρατηγικης και ασφαλειας το ποση τεχνολογια μπορεις να μοιραστεις με τους συνεργατες σου. Οσον αφορα τη ρωσια της τελευταιας δεκαετιας ειναι αστεια η αναφορα για συνεργασια. Ουτε αξιοπιστια εχει ουτε τα λεφτα και ειναι πισω πλεον στην τεχνολογια.

4) Οτι δινεται σε ερευνα και αναπτυξη ποτε δεν παει χαμενο.

5) Δεν υπαρχει σε αυτο πεδιο ανταγωνισμος τυπου ψυχρου πολεμου. Πλεον το διαστημα ανοιγει σε εμπορικη αξιοποιηση και η αναπτυξη τεχνολογιας ειναι θεμα οικονομικο και οχι απλα γοητρου, χωρις βεβαια αυτο να σημαινει οτι δεν ειναι σημαντικο για μια χωρα να κατεχει ανεπτυγμενη διαστημικη τεχνολογια. Καθε αλλο.

6) Το soyuz μπορει να ειναι αξιοπιστο αλλα ειναι αρχαιος σχεδιασμος. Ακριβο στη χρηση και περιορισμενος χωρος, ειναι δυο απο τα κυριως μειονεκτηματα του.

7) Η spaceX δεν εχει κανενα απολυτως προβλημα και μαλλον το εχεις μπερδεψει με αλλα συμβαντα. Αν διαβαζες το αρθρο ολοκληρο θα ειχες δει την αναφορα οτι σε δυο χρονια θα ξεκινησει να κανει μεταφορες ανθρωπων

8) Το concorde ειναι αεροπλανο και οχι διαστημικο σκαφος, ασχετα αν το εχεις δει σε κανενα 80'ς γιαπωνεζικο καρτουν να πεταει στο διαστημα σε διαβεβαιω οτι ουδεποτε ξεπερασε τα 60.000 ποδια.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως στην παρούσα φάση αν ήμουν αστροναύτης και με έστελναν σε αποστολή με την SpaceX καλού κακού θα έκανα και μια διαθήκη. Επαναλαμβάνω "στην παρούσα φάση".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

...η spaceX έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει όπως δείχνουν και τα τελευταία προβλήματα.

Σε ποια προβλήματα αναφέρεσαι; Μήπως μπερδεύεις τη SpaceX με την Orbital Sciences της οποία ο Antares rocket εξερράγη πριν λίγο καιρό κατά την εκτόξευση του για να μεταφέρει εφόδια στον ISS; 

 

 

 

3) Χωρες που μπορουν συνεργαζονται μπορουν να τα βρουν ως ενα σημειο μεταξυ τους απο εκει και περα ειναι θεμα στρατηγικης και ασφαλειας το ποση τεχνολογια μπορεις να μοιραστεις με τους συνεργατες σου. Οσον αφορα τη ρωσια της τελευταιας δεκαετιας ειναι αστεια η αναφορα για συνεργασια. Ουτε αξιοπιστια εχει ουτε τα λεφτα και ειναι πισω πλεον στην τεχνολογια.

 

 

 Δεν γνωρίζω αν σε μερικά χρόνια η Ρωσία θα είναι πίσω σε τεχνολογία. Αυτή τη στιγμή όμως είναι η μόνη χώρα που έχει τη δυνατότητα να στέλνει σε τακτική βάση ανθρώπους σε τροχιά (και στον ISS φυσικά) μέσα σε μόλις 4 περιστροφές (6 ώρες). Επίσης το Progress (μη επανδρωμένο όχημα ανεφοδιασμού) είναι το μόνο όχημα που μπορεί να προσδεθεί αυτόματα και να ανεφοδιάσει τον ISS μέσα σε 6 ώρες από την εκτόξευσή του χωρίς τη χρήση του ρομποτικού βραχίονα. (Σε αντίθεση με Dragon και Cygnus που η προσδεσή τους γίνεται με τη βοήθεια του Canadarm που τον χειρίζονται τα μέλη του πληρώματος του ISS).

 

Οπότε όσο πίσω και να είναι οι Ρώσοι παραμένουν πιο μπροστά σε αποτελεσματικότητα από τους υπόλοιπους (τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο).

Επεξ/σία από eimaiospiros
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οι ρωσοι ναι εχουν κανει πολλα ναι ειναι ικανοι αλλα εχω την εντυπωση οτι ειναι χοντροκομενοι και στη τεχνολογια τους

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οι ρωσοι ναι εχουν κανει πολλα ναι ειναι ικανοι αλλα εχω την εντυπωση οτι ειναι χοντροκομενοι και στη τεχνολογια τους

Οι μηχανές (πυραύλων) που σχεδίασαν οι Ρώσοι το '60 και '70 παραμένουν ακόμα και σήμερα από τις καλύτερες που υπάρχουν. Υπάρχουν 2-3 Αμερικάνικοι πύραυλοι αυτή την στιγμή που χρησιμοποιούν Ρώσικες μηχανές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

 Δεν γνωρίζω αν σε μερικά χρόνια η Ρωσία θα είναι πίσω σε τεχνολογία. Αυτή τη στιγμή όμως είναι η μόνη χώρα που έχει τη δυνατότητα να στέλνει σε τακτική βάση ανθρώπους σε τροχιά (και στον ISS φυσικά) μέσα σε μόλις 4 περιστροφές (6 ώρες). Επίσης το Progress (μη επανδρωμένο όχημα ανεφοδιασμού) είναι το μόνο όχημα που μπορεί να προσδεθεί αυτόματα και να ανεφοδιάσει τον ISS μέσα σε 6 ώρες από την εκτόξευσή του χωρίς τη χρήση του ρομποτικού βραχίωνα. (Σε αντίθεση με Dragon και Cygnus που η προσδεσή τους γίνεται με τη βοήθεια του Canadarm που τον χειρίζονται τα μέλη του πληρώματος του ISS).

 

Οπότε όσο πίσω και να είναι οι Ρώσοι παραμένουν πιο μπροστά σε αποτελεσματικότητα από τους υπόλοιπους (τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο).

Ναι αυτο θα ισχυει για τα επομενα δυο χρονια. Μολις ξεκινησουν οι ιδιωτικες θα μεινει πολυ πισω δυστυχως , αλλωστε οι κινεζοι τους εχουνφτασει ηδη και μονο σε τεχνογωσια διαστημικων σταθμων υπολοιπονται. Οσο για την ταχυτερη προσβαση αυτο δεν εχει σχεση με το soyuz αλλα με το ground control. Κοινως εκαναν καλυτερους υπολογισμους ωστε το σκαφος να μπορει να φτασει με λιγοτερες περιστροφες στον ISS αρα πιο γρηγορα. Οποιοδηποτε σκαφος μπορει να το κανει αυτο και στο μελλον θα το υιοθετησουν προφανως ολοι. Αυτοματη προσδεση εχουν ( ειχαν ) και τα ευρωπαικα ATV. Πρεπει να το υποστηριζει και η θυρα προσβασης εκτος απο το σκαφος. Η ρωσικη το υποστηριζει η αμερικανικη οχι. Στον μελλον η SpaceX θα τοποθετησει δικη της θυρα συμβατη με της NASA που θα υποστηριζει ακριβως αυτο. Δυστυχως η Ρωσια στηριζεται σε σχεδια και τεχνολογια  σοβιετικης ενωσης. Μπορει να δουλευουν αλλα δεν εχουν να προσφερουν τιποτα αλλο εκτος απο αυτο και δεν μπορουν να εξελιχθουν ουσιαστικα. .

Οι μηχανές (πυραύλων) που σχεδίασαν οι Ρώσοι το '60 και '70 παραμένουν ακόμα και σήμερα από τις καλύτερες που υπάρχουν. Υπάρχουν 2-3 Αμερικάνικοι πύραυλοι αυτή την στιγμή που χρησιμοποιούν Ρώσικες μηχανές.

Η ULA τις χρησιμοποιει ακομα και η ιδιωτικη orbital sciences που μετα το ατυχημα μαλλον θα σταματησει να τις χρησιμοποιει, Οχι καλυτερες δεν ειναι , απλα εινα αξιοπιστες. Και το αυτοκινητο οταν σου χαλασει και πρεπει να μετακινηθεις και το ποδηλατο ειναι μεσο μεταφορας και πολυ αξιοπιστο ( ενταξει τραβηγμενο λιγο ). Περα απο ολα αυτα οταν η SpaceX ( ναι ειμαι φαν) τελειοποιησει την ελεγχομενη προσγειωση σε ολα τα μερη του πυραυλου και του σκαφους το κοστος εκτοξευσης θα πεσει στο μισο σε σχεση με τον ανταγωνισμο οποτε τι να λεμε απο κει και περα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι μηχανές (πυραύλων) που σχεδίασαν οι Ρώσοι το '60 και '70 παραμένουν ακόμα και σήμερα από τις καλύτερες που υπάρχουν. Υπάρχουν 2-3 Αμερικάνικοι πύραυλοι αυτή την στιγμή που χρησιμοποιούν Ρώσικες μηχανές.

Ακριβώς. Και μου φαίνεται λίγο οξύμωρο-όταν ο στόχος είναι η απεξάρτηση από τη Ρωσία- να επιλέγει η NASA να χρηματοδοτήσει τη Boeing με 4.2$ δις για να κατασκευάσει ένα όχημα το οποίο (στην αρχή τουλάχιστον) θα χρησιμοποιεί ως πύραυλο εκτόξευσης τον Atlas V που στο πρώτο του στάδιο χρησιμοποιεί την πυραυλική μηχανή RD-180 που είναι ρωσικής κατασκευής.

 

Και μερικές φωτογραφίες από το μέρος που εκπαιδεύονται οι κοσμοναύτες και οι αστροναύτες πριν πάνε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό με το Soyuz (περιοχή Star City και Κοσμοδρόμιο του Baikonur) 

 

http://www.theatlantic.com/photo/2012/05/star-city-and-the-baikonur-cosmodrome/100297/ 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ULA τις χρησιμοποιει ακομα και η ιδιωτικη orbital sciences που μετα το ατυχημα μαλλον θα σταματησει να τις χρησιμοποιει.

Θα σταματησει να χρησιμοποιει τις τωρινες, που φτιαχνονται στην Αμερικη απο ρωσικο design, και θα χρησιμοποιησει αλλες ρωσικες...

 

Οχι καλυτερες δεν ειναι , απλα εινα αξιοπιστες. Και το αυτοκινητο οταν σου χαλασει και πρεπει να μετακινηθεις και το ποδηλατο ειναι μεσο μεταφορας και πολυ αξιοπιστο ( ενταξει τραβηγμενο λιγο ).

Μετα την Merlin 1D της SpaceX, εχουν το καλυτερο thrust-to-weight ever.

 

Περα απο ολα αυτα οταν η SpaceX ( ναι ειμαι φαν) τελειοποιησει την ελεγχομενη προσγειωση σε ολα τα μερη του πυραυλου και του σκαφους το κοστος εκτοξευσης θα πεσει στο μισο σε σχεση με τον ανταγωνισμο οποτε τι να λεμε απο κει και περα..

Και εγω ειμαι fan, και περιμενω πως και πως να προσγειωσει τον Falcon, αλλα ακομα και οταν γινει αυτο, ουτε καν ο Musk δεν γνωριζει σε τι κατασταση θα ειναι και αν θα μπορει να ξαναχρησιμοποιηθει. Θα περασει λογικα καιρος μεχρι χρησιμοποιησουν "ανακυκλωμενο" πυραυλο. Μεχρι τοτε λοιπον, υπαρχει περιθωριο ακομα για αναγωνισμο. Αν και, η SpaceX ειναι ηδη ανταγωνιστικη. :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως στην παρούσα φάση αν ήμουν αστροναύτης και με έστελναν σε αποστολή με την SpaceX καλού κακού θα έκανα και μια διαθήκη. Επαναλαμβάνω "στην παρούσα φάση".

Οι αστροναύτες πάντα κάνουν τη διαθήκη πριν την εκτοξευση..

 

Προτείνω αυτό το βιβλίο σε όποιον ενδιαφέρεται. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το dragon θα κοστίζει όταν ολοκληρωθεί >10εκ/θέση, 1/6+ του κόστους με το αρχαίο soyuz (που και αυτό είχε κάμποσα βαρβάτα ατυχήματα στην πορεία του, με νεκρούς). Δεν υπάρχει σύγκριση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...