Αναμφισβήτητα, μία από τις αποφάσεις που έλαβε η Oculus μετά την κυκλοφορία του RiFT και η οποία δεν άρεσε στους περισσότερους χρήστες, ήταν το “κλείδωμα” ουσιαστικά του headset της, με την ανακοίνωση του headset-specific DRM.

Μερικές εβδομάδες αφότου ξεκίνησε το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι για να μπλοκάρει την λύση “Revive” που επέτρεπε στα παιχνίδια που δημιουργήθηκαν για την πλατφόρμα της Oculus να τρέχουν χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στο Vive των HTC και Valve, η Oculus με αθόρυβο τρόπο αναβάθμισε το runtime και αφαίρεσε και το παραμικρό ίχνος του αμφιλεγόμενου headset-checking DRM. Μάλιστα η εταιρεία δεν ανέφερε την ιδιαίτερα σημαντική αυτή αλλαγή στις σημειώσεις που αφορούν στην αναβάθμιση, παρόλο που δεν πέρασαν παρά μερικές μέρες από τότε που υπερασπίστηκε την πολιτική της.

 

Ο Palmer Luckey, founder της Oculus είχε υπερασπιστεί την απόφαση της εταιρείας του όσον αφορά στην αποκλειστικότητα των τίτλων στο TechCrunch, συγκρίνοντας το RiFT με την αποκλειστικότητα που προσφέρει το PlayStation VR. “Βλέπετε την Sony να επενδύει στο περιεχόμενο τους με τον ίδιο τρόπο. Επιθυμούν να κάνουν πράγματα που εκμεταλλεύονται τα χαρακτηριστικά που διαθέτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με τον καιρό, αυτός θα είναι ο τρόπος που η βιομηχανία VR θα προχωρήσει προς τα εμπρός. Βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, είναι κάτι καλό”.

 

Μετά την πρόσφατη αναβάθμιση, δεν πραγματοποιείται έλεγχος για το αν πρόκειται για το Oculus RiFT, κάτι που αφήνει ανοιχτή την πόρτα για gameplay χρησιμοποιώντας άλλου τύπου headsets, όπως το Vive. Η απόφαση της Oculus να αφαιρέσει τον έλεγχο του headset από το DRM, πριν μάλιστα τοποθετηθεί επισήμως, έγινε από τον επικεφαλής της ομάδας των developers πίσω από το Revive, στην ιστοσελίδα downloading του εγχειρήματος στο Github όπου έγραψε: “Μόλις το δοκίμασα, αλλά είμαι ακόμα δύσπιστος”.

 

Μερικές ώρες μετά την διάθεση της αναβάθμισης και της αφαίρεσης του ελέγχου για το headset από το DRM του Oculus Runtime 1.5, η Oculus δημοσίευσε την παρακάτω δήλωση: “Αναθεωρούμε διαρκώς τα συστήματα δικαιωμάτων και αντι-πειρατείας, και στην αναβάθμιση του Ιουνίου καταργήσαμε τον έλεγχο υλικού RiFT από τον έλεγχο δικαιωμάτων. Δεν θα χρησιμοποιήσουμε ελέγχους υλικού ως μέρος του DRM σε PC στο μέλλον. Πιστεύουμε ότι η προστασία του περιεχομένου είναι ζωτικής σημασίας για την μακροπρόθεσμη επιτυχία της βιομηχανίας της εικονικής πραγματικότητας, και θα συνεχίσουμε να λαμβάνουμε αποφάσεις στο μέλλον που εξασφαλίζουν ότι οι developers εικονικής πραγματικότητας θα συνεχίσουν να επενδύουν σε πρωτοποριακό νέο περιεχόμενο εικονικής πραγματικότητας”.

 

Link.png Site: Forbes
Link.png Site: Arstechnica