Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης του HTC RE Vive, το σύστημα εικονικής πραγματικότητας των HTC και Valve μας κέντρισε το ενδιαφέρον ειδικά στο κατά πόσο η συγκεκριμένη υλοποίηση υπολείπεται ή είναι καλύτερη της Oculus.

Στο ερώτημα αυτό μπορούμε πλέον να απαντήσουμε αφού το Insomnia είναι ένα από τα ελάχιστα sites που μπόρεσαν να δοκιμάσουν στον εκθεσιακό χώρο της εταιρείας στο MWC 2015, το πολλά υποσχόμενο σύστημα της HTC, με αποτέλεσμα να βγούμε μαγεμένοι από την ειδική αίθουσα.

 

Με την είσοδο μου στην αίθουσα -στην οποία απαγορευόταν να κάνουμε λήψη βίντεο και φωτογραφιών- εντόπισα ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας, δύο ειδικές συσκευές κρεμασμένες στον τοίχο, οι οποίες μέσω τεχνολογίας laser "σκανάρουν" το χώρο, δίνοντας τη δυνατότητα στο χρήστη να κινηθεί μέσα στον εικονικό κόσμο. Στη συνέχεια μου δόθηκαν δύο ενσύρματα χειριστήρια τα οποία στην επιφάνεια τους διαθέτουν ένα trackpad, καθώς και ένα trigger, με τα στελέχη των HTC και Valve να με ενημερώνουν ότι στην τελική εμπορική έκδοση του προϊόντος, αυτά θα είναι ασύρματα.


Η μαγεία με το HTC RE Vive ξεκινά μόλις τοποθετήσουμε το κράνος στο κεφάλι μας, το οποίο είναι ενσύρματο, συνδεδεμένο και αυτό με τη σειρά του με έναν υπολογιστή, κάτι απαραίτητο προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 90 καρέ ανά δευτερόλεπτο, και να λυθεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των VR συστημάτων, αυτό της ζαλάδας. Ο σχεδιασμός του κράνους που μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες δεν είναι τελικός, και για την ώρα στην επιφάνεια του υπάρχουν 37 αισθητήρες στους οποίους μπορούν να επέμβουν οι μηχανικοί της εταιρείας για αλλαγή ρυθμίσεων.

DSC01900.jpg


Αρχικά βρίσκομαι σε ένα άσπρο χώρο με ορατά πλέγματα τα οποία και δηλώνουν τα όρια στα οποία μπορώ να φτάσω περπατώντας, με τις μνήμες από τη σκηνή της ταινίας Matrix με τα όπλα να έρχονται άμεσα. Μετά την ενημέρωση για την (πανεύκολη) λειτουργία των trackpad, το πρώτο demo ξεκινά και στο οποίο βρίσκομαι κάτω από το βυθό, πάνω σε ένα ναυάγιο. Με το αίσθημα της εξερεύνησης να κυριαρχεί, ξεκινώ να περπατώ πάνω στο ναυάγιο κοντά στην πλώρη, ατενίζοντας το απύθμενο βάθος ενώ την ίδια ώρα διαφόρων ειδών ψάρια περνάνε από μπροστά μου αλλά και σε μεγαλύτερη απόσταση.

 

Γυρνώντας να εξετάσω το υπόλοιπο ναυάγιο και ξεχνώντας ότι η εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας επεκτείνεται στις 360 μοίρες, ο συντονιστής της δοκιμής με ενημερώνει ότι θα ήταν καλύτερο να κοιτάξω προς τα αριστερά μου, με το αίσθημα της έκπληξης να με κυριεύει, αφού έχει εμφανιστεί μια τεράστια φάλαινα με εξίσου τεράστια πτερύγια. Ατενίζοντας το θέαμα, η δοκιμή ολοκληρώνεται και προχωράμε στη δεύτερη.

 

Από το βυθό, βρίσκομαι ξαφνικά σε μια κουζίνα, με στόχο να μαγειρέψω μια σούπα. Ο στόχος του συγκεκριμένου demo είναι η αλληλεπίδραση με εικονικά αντικείμενα, χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια, παίρνοντας μια πρώτη ιδέα για το πως μπορεί να είναι το παιχνίδι με το RE Vive. Στο σημείο αυτό τα χειριστήρια που κρατάω απεικονίζονται στο χώρο ως χέρια, και πλησιάζοντας τα πάνω από κάθε αντικείμενο μπορώ να τα "πιάσω" πατώντας απλά το trigger. Αφού έβαλα στη χύτρα ότι βρήκα στο διπλανό ψυγείο, συμπεριλαμβανομένου ενός αυγού, η περίεργη σούπα είναι έτοιμη όπως και η ολοκλήρωση του demo.

 

Σειρά έχει η παρατήρηση ενός πολέμου με μικρά στρατιωτάκια σε ένα πεδίο μάχης να επιτίθενται σε μια άλλη ομάδα, με το όλο σκηνικό να θυμίζει παιχνίδια στρατηγικής σε πραγματικό χρόνο. Μετά από παρότρυνση του συντονιστή, γονατίζουμε και φέρνοντας το πρόσωπο μας πιο κοντά στους στρατιώτες, βλέποντας πολύ καλύτερα τις μάχες τους, μένοντας για πολλοστή φορά με το στόμα ανοιχτό.

 

Η τέταρτη δοκιμή έχει στόχο να αναδείξει τις (μηδενικές) καλλιτεχνικές μου ανησυχίες και ενημερώνομαι ότι με το δεξί χειριστήριο μπορώ να γράψω ή να ζωγραφίσω οτιδήποτε στον αέρα, ενώ με το αριστερό χειριστήριο να ενεργοποιήσω μια παλέτα η οποία μου επιτρέπει την αλλαγή χρώματος και την προσθήκη εφέ. Αφού ολοκληρώνω την αναγραφή της λέξης insomnia, διαπιστώνω ότι το κείμενο αιωρείται κανονικά στον τρισδιάστατο χώρο, δίνοντας μου τη δυνατότητα να περπατήσω γύρω γύρω από αυτό, μέσα στο κείμενο, να το δω από κάθε πιθανή γωνία και να συνεχίζω να ζωγραφίζω όπου θέλω χωρίς περιορισμούς.

DSC01901.jpg


Φτάνοντας στο τέλος της εικοσάλεπτης δοκιμής, βρίσκομαι σε ένα εργαστήριο το οποίο δείχνει να προέρχεται από το παιχνίδι Portal και στο οποίο μια ρομποτική φωνή μου ζητάει να ανοίξω κάποια συρτάρια. Στη συνέχεια είναι ώρα να πατήσω ένα διακόπτη όταν και μια τεράστια πόρτα ανοίγει, με ένα ρομπότ να κάνει την είσοδο του στο εργαστήριο, και εγώ απλά να το κοιτάω με δέος αφού το όλο σκηνικό είναι το λιγότερο απίστευτο, δίνοντας πλήρως την αίσθηση ότι ένα τεράστιο ρομπότ έχει μπει στο δωμάτιο μου.

 

Τα πράγματα όμως για το ρομπότ δεν είναι καλά αφού είναι φανερό ότι είναι χαλασμένο και εναπόκεινται σε μένα να το φτιάξω. Για να το κάνω αυτό πατάω ένα κουμπί όταν και τα εκατοντάδες κομμάτια του εμφανίζονται ακριβώς μπροστά μου. Ως άλλος Tony Stark, πρέπει να βρω σε συγκεκριμένο χρόνο ποιο εξάρτημα είναι χαλασμένο όμως η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο που με ένοιαζε είναι να βάλω το μυαλό μου να σκεφθεί, προτιμώντας να πηγαίνω γύρω γύρω από τα εξαρτήματα και να χαζεύω τα εξαρτήματα από κάθε δυνατή απόσταση, λες και αυτά βρίσκονται μέσα στο δωμάτιο.

 

Με την ολοκλήρωση της αντίστροφης μέτρησης, όλα τα κομμάτια σωριάζονται στο έδαφος και σιγά σιγά αυτό υποχωρεί, ενώ στη συνέχεια οι τοίχοι του εργαστηρίου αφαιρούνται με εμένα να βρίσκομαι σε ένα μέρος ενός τεράστιου εργοστασίου, και από κάτω μου να υπάρχει το απόλυτο χάος.

 

Η ολοκλήρωση της δοκιμής του Re Vive είναι από τις δυσάρεστες στιγμές της όλης εμπειρίας αν και αυτό δε σημαίνει ότι δε παρατηρήσαμε κάποια κακώς κείμενα. Για παράδειγμα η ανάλυση 1200 x 1080 έχει αρνητικό αντίκτυπο στο πόσο καθαρά φαίνονται κάποια αντικείμενα μέσα στους εικονικούς κόσμους, ειδικά αυτά με πολύ μικρό μέγεθος. Το τεράστιο πλεονέκτημα όμως είναι ότι καθ'ολη τη διάρκεια της δοκιμής, σε καμία περίπτωση δε ζαλιστήκαμε ενώ το φαινόμενο του πιξελιάσματος είναι σε πολύ μικρότερο βαθμό από τη δεύτερη δοκιμαστική έκδοση του Oculus Rift που δοκιμάσαμε τον περασμένο Σεπτέμβριο.

 

Όπως γνωρίζει πολύ καλά η HTC και φυσικά η Valve, το σημαντικότερο συστατικό επιτυχίας ενός VR συστήματος εκτός από τις τεχνικές του δυνατότητες είναι η βιβλιοθήκη παιχνιδιών και άλλων εφαρμογών που θα μπορεί να προσφέρει, με το όνομα της Valve να είναι ο άσος στο μανίκι της HTC. Είναι φανερό ότι οι δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας είναι πραγματικά απεριόριστες, και με την αναφορά μας μόνο στο gaming τις περιορίζουμε σημαντικά.

DSC01898.jpg

 

Τα καλά νέα πάντως για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα τέτοιο σύστημα είναι ότι δε θα πρέπει να περιμένουν πολύ αφού η HTC έχει δεσμευθεί ότι το RE Vive θα κυκλοφορήσει στην εορταστική περίοδο στο τέλος του 2015, με την ανακοίνωση για την τιμή να μετατίθεται στο μέλλον. Όπως και στην περίπτωση του Oculus Rift, την πρώτη γεύση με τη συσκευή θα έχουν από την άνοιξη όσοι προγραμματιστές θελήσουν να δημιουργήσουν εφαρμογές γύρω από αυτό, δηλώνοντας το ενδιαφέρον τους στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

 

Για την ώρα δηλώνουμε απόλυτα μαγεμένοι από την πρώτη μας επαφή με το re Vive και την τεχνολογία του Steam VR μετρώντας αντίστροφα τις ημέρες για την εμπορική του κυκλοφορία.

 

Η αποστολή του insomnia.gr στo MWC 2017 είναι χορηγία της MediaMarkt