Η Apple άλλαξε την επιγραφή "Free" στο πλήκτρο λήψης που συνοδεύει τις "Δωρεάν" εφαρμογές στο App Store της εταιρείας με την επιγραφή "Get", για να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις των ρυθμιστικών αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το ίδιο έκανε και η Google στο παρελθόν όταν μετά από πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναγκάστηκε να αλλάξει την πολιτική της και να μετονομάσει -τουλάχιστον για τους χρήστες Android της Ευρωπαϊκής ηπείρου- τις κατηγορίες Κορυφαίες Δωρεάν Εφαρμογές και Κορυφαία Δωρεάν Παιχνίδια σε Κορυφαίες Εφαρμογές και Κορυφαία Παιχνίδια αντίστοιχα.

 

Η επέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει να κάνει με την προστασία των καταναλωτών αφού ενδέχεται η σήμανση "Δωρεάν" να λειτουργεί παραπλανητικά όταν το παιχνίδι περιλαμβάνει αγορές in-app, οι οποίες κάποιες φορές μπορεί να είναι μεγάλες. Εξάλλου οι χρήστες δεν προειδοποιούται για τα κόστη που ενδεχομένως θα χρειαστεί να καταβάλουν για να απολαύσουν την ολοκληρωμένη εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα παιχνίδι ή μία εφαρμογή.

 

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα παιδιά δεν θα πρέπει να είναι εκτεθειμένα απευθείας στο "freemium" μοντέλο και στις in-app αγορές, ούτε να τους δημιουργείται η αίσθηση ότι θα πρέπει να ασκήσουν πίεση στους γονείς τους για να πληρώσουν για τα επιπλέον χαρακτηριστικά ενός παιχνιδιού (ή μίας εφαρμογής).

 

Εκπρόσωπος της Apple μίλησε στο Engadget λέγοντας πως "... τον τελευταίο χρόνο φροντίσαμε να διασφαλίσουμε ότι κάθε εφαρμογή που ενεργοποιεί τους πελάτες να προχωρήσουν σε αγορές εντός της εφαρμογής να φαίνεται ξεκάθαρα" (κάτω από το πλήκτρο "Get" φαίνεται η σήμανση "In-App purchases" όταν ενδέχεται να υπάρξουν πρόσθετες χρεώσεις από αγορές εντός της εφαρμογής). "Επίσης δημιουργήσαμε το Kids Section στο App Store με μεγαλύτερες προστασίες για να καλύψουμε εφαρμογές που έχουν σχεδιαστεί για παιδιά μικρότερης ηλικίας από 13 ετών" συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.

Οι αλλαγές που έκανε η Apple πάντως -και στο κατάστημα για desktop και σε εκείνο για mobile συσκευές- είναι σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν αφορούν μόνο στους καταναλωτές που βρίσκονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πάντως για την ώρα υπάρχουν ακόμη στο App Store της εταιρείας οι κατηγορίες Top Free Apps και Top Paid Apps και στα δύο online stores που διατηρεί (για desktop και mobile).

 

Link.png Site: TechCrunch