Ζητήματα άνεσης, πονοκέφαλοι και κόπωση των ματιών καταγράφονται μεταξύ των βασικών λόγων για τις επιστροφές.

Για ορισμένους κατόχους του Vision Pro της Apple, ο μήνας του μέλιτος έληξε ήδη.

Δεν είναι τυχαία η αύξηση που καταγράφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πρώην κατόχους των Vision Pro να δηλώνουν ότι επέστρεψαν τις συσκευές αυτές, κόστους 3.500 δολαρίων, μέσα στις τελευταίες ημέρες. Η Apple δίνει το δικαίωμα επιστροφής οποιουδήποτε προϊόντος εντός 14 ημερών από την αγορά του και, για το πρώτο κύμα αγοραστών του Vision Pro, το περιθώριο αυτό πλησιάζει στη λήξη του.

Η άνεση είναι ο λόγος που συνοδεύει τις περισσότερες επιστροφές. Καταγράφονται περιπτώσεις ανθρώπων που αναφέρουν ότι το Vision Pro τους προκαλεί πονοκεφάλους και ναυτία. Το βάρος της συσκευής, και το γεγονός ότι είναι κατά βάση εμπροσθοβαρής, είναι ένας παράγοντας που συγκεντρώνει σημαντικό αριθμό παραπόνων. Μεταξύ άλλων, έχουν υπάρξει περιπτώσεις χρηστών που αναφέρουν ότι η συσκευή προκάλεσε ρήξη αγγείων στα μάτια τους. Όμως, εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι ζητήματα ξηροφθαλμίας και ερεθισμού των ματιών καταγράφονται ανεκδοτολογικά από χρήστες συσκευών εικονικής πραγματικότητας εδώ και χρόνια, δεν είναι κάτι το καινοφανές δηλαδή.

Τα προβλήματα αυτά δεν θα έπρεπε να προκαλούν εντύπωση. Κάθε ανθρώπινο σώμα είναι μοναδικό, γεγονός που συνιστά πρόκληση, όταν μια εταιρία καλείται να σχεδιάσει ένα προϊόν που εφαρμόζει πάνω στο κεφάλι, και να το διαθέσει μαζικά στην αγορά. Αναπόφευκτα, προκύπτουν συμβιβασμοί σε θέματα άνεσης και αυτοί οι συμβιβασμοί επηρεάζουν δυσανάλογα ορισμένους ανθρώπους. Στην περίπτωση των smartwatch, το ζήτημα συχνά είναι το μέγεθος και το βάρος της κάσας, σε σχέση με τον καρπό του χρήστη. Με τα αντίστοιχα δαχτυλίδια, είναι το μέγεθος των δαχτύλων. Πολλοί άνθρωποι δυστυχώς κατατάσσονται κάπου ανάμεσα στα διαθέσιμα μεγέθη ή αντιμετωπίζουν δυσκολία με το πρήξιμο των δαχτύλων. Για τα γυαλιά και τα headset, το να έχεις χαμηλή καμάρα στη μύτη ενδέχεται να σημαίνει ότι η συσκευή απλά γλιστρά από το πρόσωπό σου ή δεν κατορθώνει να εμποδίσει επαρκώς το φως.

Όμως, τα προβλήματα δεν εντοπίζονται αποκλειστικά σε επίπεδο υλικού εξοπλισμού. Ένα άλλο σύνηθες παράπονο είναι ότι το Vision Pro δεν προσφέρει αρκετή παραγωγικότητα, σε σχέση με την τιμή του. Εκτός του ότι για κάποιους χρήστες το να βλέπουν τις εικόνες που προβάλλονται προκαλεί ζαλάδα, το λογισμικό δεν είναι χρήσιμο στη δουλειά τους. Ένας μηχανικός χαρακτηριστικά ανέφερε σε ανάρτησή του στο Χ ότι "η εμπειρία σύνταξης κώδικα δεν [τον] έπεισε", ενώ η δυσκολία να εστιάζει στις εικόνες που προβάλλονταν στη συσκευή του προκάλεσε πονοκεφάλους.

Την ίδια ώρα, ένας χρήστης στο Reddit ανέφερε πως δεν είχε αγοράσει το Vision Pro για να ενισχύσει την παραγωγικότητά του, και εφόσον δεν υπήρχαν αρκετά παιχνίδια διαθέσιμα για τη συσκευή, δεν μπορούσε να δικαιολογήσει την αγορά της.

Για τον Κάρτερ Γκίμπσον, στέλεχος της Google στον τομέα διαχείρισης και συντονισμού της κοινότητας, το πρόβλημα έγκειται στις λεπτομέρειες. Ο χρόνος που χάνεται με τη μετάβαση από το ένα παράθυρο στο άλλο και τη διαχείριση των αρχείων είναι καταστάσεις που ακυρώνουν κάθε έννοια παραγωγικότητας.

"Είναι δύσκολο να τρέχεις παράλληλες εφαρμογές", ανέφερε χαρακτηριστικά. "Αρκετές κατηγορίες αρχείων απλά δεν υποστηρίζονται από το Vision Pro. Επίσης, δεν μπορώ να καταλάβω πώς το να δημιουργήσεις ένα slide σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας θα ήταν λιγότερο κοπιαστικό από το να το κάνεις με ποντίκι και πληκτρολόγιο...ακόμη κι αν η όλη διαδικασία σε κάνει να αισθάνεσαι λες και βρίσκεσαι στο Minority Report".

Είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς το πώς θα μπορούσε να επηρεάσει την πορεία του Vision Pro στο εξής η άποψη αυτών των πρώτων κατόχων της συσκευής, καθώς δεν φαίνεται να αποτελούν πλειοψηφία. Πολλοί από τους χρήστες που δήλωσαν ότι επέστρεψαν ή προτίθενται να επιστρέψουν τα Vision Pro που αγόρασαν, ανέφεραν ότι αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη δεύτερη γενιά της συσκευής. Άλλοι, τόνιζαν ότι το θέμα δεν είχε να κάνει τόσο με την τεχνολογία, όσο με την απουσία κάποιας εξαιρετικής εφαρμογής ή την άνεση στη χρήση. Επίσης, είναι δύσκολο να εκτιμηθεί το πόσο εκτεταμένο θα μπορούσε να είναι ένα τέτοιο φαινόμενο. Παρότι καταγράφονται διάφορα παράπονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν υπάρχει κανένα συγκεκριμένο στοιχείο για τα ποσοστά επιστροφής των Vision Pro, ούτε και ποιες είναι οι προσδοκίες που τρέφει η Apple για την πορεία της συσκευής σε αρχικό στάδιο.

 

  • Like 4
  • Thanks 1