Η Apple "διέκοψε τις διαφημίσεις που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια και μερικές άλλες κατηγορίες που εμφανίζονται εντός του App Store".

Η απόφαση έρχεται μετά την κριτική που άσκησαν προγραμματιστές και χρήστες στον τύπο των διαφημίσεων που εμφανίζονται στο App Store του iPhone, σύμφωνα με δήλωση του εκπροσώπου Trevor Kincaid.

Την περασμένη Τρίτη, η Apple ανακοίνωσε ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να διαφημίζουν τις εφαρμογές τους στις σελίδες του ηλεκτρονικού της καταστήματος για άλλες εφαρμογές, τοποθετώντας το εικονίδιό τους στην ενότητα "you might also like". Σχεδόν αμέσως, οι προγραμματιστές άρχισαν να κοινοποιούν παραδείγματα διαφημίσεων για εφαρμογές τυχερών παιχνιδιών που συνιστώνται από την Apple κάτω από τις εφαρμογές τους και οι οποίες δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση.

Το Twitter είναι επίσης γεμάτο από screenshots με ακατάλληλες τοποθετήσεις διαφημίσεων στο App Store, με το αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον κωμικό αλλά και επικίνδυνο. Ένας χρήστης του Twitter για παράδειγμα ανέβασε screenshot με μια εφαρμογή για κουλοχέρηδες να διαφημίζεται μαζί με εφαρμογές αποκατάστασης εθισμού στα τυχερά παιχνίδια, ενώ υπάρχουν παραδείγματα άλλων εφαρμογών στοιχημάτων που διαφημίζονται σε σελίδες για εφαρμογές που απευθύνονται σε παιδιά, εφαρμογές βιντεοσυζητήσεων για ενήλικες που εμφανίζονται στη σελίδα των βιβλίων της Apple και εφαρμογές γνωριμιών που τοποθετούνται κάτω από εφαρμογές που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση των υφιστάμενων σχέσεων.

Όπως επισημαίνει ο δημοσιογράφος του MacRumors, Joe Rossignol, η Apple δεν έχει διευκρινίσει πόσο θα διαρκέσει η παύση στην εμφάνιση των διαφημίσεων ή αν θα προβεί σε αλλαγές στην πολιτική της σε ότι αφορά τη λειτουργία εμφάνισης διαφημίσεων εντός του  App Store. Δεν είναι επίσης σαφές ποιες άλλες κατηγορίες διαφημίσεων δεν εμφανίζονται παράλληλα με αυτές που αφορούν τα τυχερά παιχνίδια.

Οι κανόνες της Apple για τη διαφήμιση στο App Store απαριθμούν τις εφαρμογές που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια, το αλκοόλ, τα ραντεβού και τη φαρμακευτική και ιατρική βιομηχανία ως "περιορισμένες", πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν ειδικοί κανόνες σχετικά με το που αυτές μπορούν να εμφανιστούν. Οι περιορισμοί αφορούν κυρίως τη νομοθεσία αντί για το τι είναι καλαίσθητο ή δυνητικά επιβλαβές όμως η εταιρεία αναφέρει ότι ειδικά οι εφαρμογές τυχερών παιχνιδιών "απαγορεύονται ή περιορίζονται σε ορισμένες χώρες και περιοχές", χωρίς να αναφέρει κάτι για το κοινό το οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση σ’ αυτές.

Το πώς θα προχωρήσει στο εξής η Apple θα μπορούσε να είναι πολύ σημαντικό για το μέλλον του iPhone. Αναφορές κάνουν λόγο για τα σχέδια της Apple να επεκτείνει τις διαφημίσεις εκτός του App Store, σε εφαρμογές όπως οι Χάρτες, τα Podcasts και τα Βιβλία. Φανταστείτε να βλέπετε ένα καζίνο να εμφανίζεται όταν αναζητάτε κέντρα αποκατάστασης εθισμού, ή ερωτικά μυθιστορήματα όταν ψάχνετε για βιβλία σχετικά με την αντιμετώπιση του εθισμού στο πορνό.

Τα καλά νέα για την Apple είναι ότι υπάρχουν και άλλες εταιρείες που έχουν ασχοληθεί με αυτό το πρόβλημα, από τις οποίες μπορεί να δανειστεί ιδέες ή να συνεργαστεί, κάτι που όμως δεν αποτελεί προτεραιότητά της ειδικά τα τελευταία χρόνια. Η Google, για παράδειγμα, σας επιτρέπει να περιορίσετε τον αριθμό των διαφημίσεων που βλέπετε για δυνητικά ευαίσθητα θέματα όπως το αλκοόλ, το τζόγο, τα ραντεβού, την εγκυμοσύνη και την απώλεια βάρους. Η Apple αναφέρεται συχνά στο πόσο ασφαλές είναι το App Store για έναν κάτοχο iPhone προκειμένου αυτός να κατεβάσει κάποια εφαρμογή ή παιχνίδι (παρά τους πολλούς τρόπους με τους οποίους έχει αποτύχει ιστορικά να το αποδείξει) και σίγουρα θέλει να διατηρήσει αυτή την εικόνα. 

  • Like 1