Σύμφωνα με μία έρευνα που πραγματοποίησαν οι Financial Times, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Snapchat, Facebook, Twitter και YouTube «έχασαν» περίπου $9,85 δισεκατομμύρια σε έσοδα το 2ο εξάμηνο της χρονιάς μετά τις αλλαγές στις πολιτικές προστασίας της ιδιωτικότητας της Apple οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Απρίλιο. 

Όπως είναι γνωστό, η Apple είχε ανακοινώσει από πέρυσι τις πολύ σημαντικές αυτές αλλαγές στις πολιτικές που αφορούν την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων με αιχμή του δόρατος την πολιτική διαφάνειας παρακολούθησης εφαρμογών που γνωρίζουμε ως App Tracking Transparency (ATT) που υποχρεώνει τους developers να ζητούν άδεια από τους χρήστες προτού προχωρήσουν στο tracking των δεδομένων τους.

Το Facebook επέκρινε την κίνηση της Apple -δημοσιεύοντας ακόμα και ολοσέλιδη διαφήμιση σε εφημερίδα- και από τα συμπεράσματα της έρευνας των Financial Times μπορούμε να καταλάβουμε ξεκάθαρα τον λόγο.

Σύμφωνα λοιπόν με τους Financial Times και την εταιρεία ερευνών Lotame, οι τέσσερις εταιρείες έχασαν περίπου 12% σε έσοδα το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2021, με τα Snapchat και Facebook να έχουν δεχτεί το μεγαλύτερο χτύπημα, το πρώτο επειδή το επιχειρηματικό του μοντέλο βασίζεται σχεδόν εξολοκλήρου στην χρήση κινητών τηλεφώνων και το δεύτερο επειδή το δικό του επιχειρηματικό μοντέλο εξαρτάται, σε ποσοστό μάλιστα 98% σύμφωνα με την εταιρεία Statista, στη στοχευμένη διαφήμιση.

Ορισμένοι ωστόσο ειδικοί και αναλυτές κάνουν λόγο για συντηρητική εκτίμηση από πλευράς Lotame με τον σύμβουλο της AdTech, κ. Eric Seufert να υποστηρίζει ότι το Facebook ενδέχεται να είδε $8,3 δισεκατομμύρια να εξανεμίζονται το 2ο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό, καθώς «ορισμένες από τις πλατφόρμες που επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό -και ειδικά το Facebook- θα πρέπει να ξαναφτιάξουν από την αρχή πολλά πράγματα», από αλγόριθμους και εργαλεία μέχρι frameworks. «Πεποίθηση μου είναι ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένας χρόνος για την οικοδόμηση μίας νέας υποδομής» δήλωσε ο Eric Seufert στους Financial Times.

Η νέα πολιτική της Apple θα αναγκάσει τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και άλλες εφαρμογές να γίνουν πιο δημιουργικές με τις διαφημίσεις τους. Είτε αυτό σημαίνει να εστιάσουν περισσότερο στις συσκευές Android είτε να επενδύσουν στην διαφημιστική επιχείρηση της Apple – η οποία παραλίγο να παραβεί τους ίδιους τους κανόνες που δημιούργησε συλλέγοντας αθόρυβα δεδομένα χρηστών με τον ίδιο τρόπο που έκαναν και οι εφαρμογές τρίτων – σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να βρουν μια άλλη πηγή εσόδων που δεν περιλαμβάνει την παρακολούθηση των χρηστών μέσω των iPhone τους.

  • Like 2