Η Apple αντιμετωπίζει αυξανόμενη αντίσταση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σχετικά με το CarPlay Ultra, την επόμενης γενιάς έκδοση του λογισμικού CarPlay για οχήματα που ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα.

Δημοσίευμα των Financial Times αναφέρει ότι αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρουν τις προηγούμενες δεσμεύσεις τους για υποστήριξη του αναβαθμισμένου λογισμικού. Οι γερμανικές εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων Mercedes-Benz και Audi έχουν αποστασιοποιηθεί από το σύστημα, μαζί με τις Volvo, Polestar και Renault.

Πρόκειται για σημαντική υποχώρηση από την αρχική ανακοίνωση της Apple το 2022, η οποία αρχικά κατονόμζε 14 αυτοκινητοβιομηχανίες ως μελλοντικούς συνεργάτες του CarPlay Ultra, συμπεριλαμβανομένων όλων των προαναφερθέντων.

Το CarPlay Ultra υπερβαίνει κατά πολύ το παραδοσιακό CarPlay καθώς αναλαμβάνει τον έλεγχο ολόκληρης της εμπειρίας του ταμπλό. Το σύστημα εμφανίζει πληροφορίες του οχήματος όπως θερμοκρασία, ταχύτητα και επίπεδα καυσίμου παράλληλα με εφαρμογές του iPhone, δημιουργώντας αυτό που η Apple αποκαλεί "μια ενοποιημένη και συνεπή εμπειρία σε όλες τις οθόνες του οδηγού".

Η Mercedes-Benz είχε προηγουμένως εκφράσει απροθυμία να παραχωρήσει τον έλεγχο του ταμπλό στην Apple. Τώρα και άλλες premium μάρκες ακολουθούν το παράδειγμά της, επικαλούμενες ανησυχίες για τη διατήρηση των δικών τους εμπειριών λογισμικού και των ροών εσόδων από υπηρεσίες εντός του αυτοκινήτου.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, ορισμένες εταιρείες θεωρούν την είσοδο της Apple στις οθόνες οδηγού ως υπέρβαση. Ένα στέλεχος της Renault, η οποία αναπτύσσει ένα όχημα που ελέγχεται κυρίως από λογισμικό με την Google και την Qualcomm, δήλωσε ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είπε στην Apple: "Μην προσπαθήσετε να εισβάλετε στα δικά μας συστήματα".

Όσον αφορά άλλες μάρκες αυτοκινήτων που συμπεριλήφθηκαν στον αρχικό κατάλογο της Apple του 2022, η Jaguar Land Rover δήλωσε ότι εξακολουθεί να αξιολογεί το σύστημα, ενώ η Ford και η Nissan μαζί με τη μάρκα Infiniti ανέφεραν ότι δεν έχουν πληροφορίες να μοιραστούν σχετικά με μελλοντική εφαρμογή.

Η BMW – η οποία δεν αναφέρθηκε στον αρχικό κατάλογο συνεργατών της Apple – δήλωσε ότι θα ενσωματώσει το υπάρχον Apple CarPlay με το νέο της σχεδιασμό, αλλά όχι το CarPlay Ultra, σύμφωνα με τους FT. Εν τω μεταξύ, η Audi δήλωσε ότι επικεντρώνεται στο να προσφέρει στους οδηγούς "μια προσαρμοσμένη και απρόσκοπτη ψηφιακή εμπειρία", οπότε δεν θα χρησιμοποιήσει το CarPlay Ultra, αν και η τυπική έκδοση είναι διαθέσιμη στα οχήματά της.

Η αντίσταση έρχεται παρά την συντριπτική δημοτικότητα του τυπικού CarPlay - η Apple ισχυρίζεται ότι το 98% των νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ περιλαμβάνουν το τυπικό CarPlay, με τους οδηγούς να το χρησιμοποιούν πάνω από 600 εκατομμύρια φορές καθημερινά.

Επί του παρόντος, μόνο η Aston Martin προσφέρει το CarPlay Ultra σε οχήματα παραγωγής. Η Hyundai και τα αυτοκίνητα Kia και Genesis παραμένουν αφοσιωμένοι συνεργάτες, ενώ η Porsche σχεδιάζει μελλοντική υποστήριξη. Άλλες μάρκες που ανακοινώθηκαν αρχικά, όπως η Ford και η Nissan, δεν έχουν παράσχει ενημερώσεις για τα σχέδιά τους σχετικά με το CarPlay Ultra.

Παρά τις αποσύρσεις, η Apple δήλωσε στους FT ότι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν το CarPlay Ultra θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. "Συνεργαζόμαστε στενά με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να παρέχουμε το καλύτερο του iPhone και το καλύτερο του αυτοκινήτου και αυτό το project απαιτεί χρόνο", δήλωσε η Apple.

  • Sad 1
  • Haha 8