Οι Ευρωπαίοι επικεφαλής του ποδοσφαίρου επιθυμούν οι παγκόσμιοι κολοσσοί streaming να υποβάλουν προσφορές για τα δικαιώματα του Champions League όταν θα βγουν στην αγορά την επόμενη εβδομάδα.

Η UC3, η κοινοπραξία μεταξύ της UEFA και της European Football Clubs, το νέο όνομα της European Club Association, ανακοίνωσε ότι ξεκινά τη διαδικασία διαγωνισμού στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης — Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο — στις 13 Οκτωβρίου για τo χρονικό διάστημα 2027-33.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα είναι ο πρώτος κύκλος δικαιωμάτων που διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία Relevent, η οποία αντικατέστησε τον μακροχρόνιο παγκόσμιο συνεργάτη πωλήσεων της UEFA, TEAM Marketing, το 2024. Η ευρωπαϊκή διοικητική οργάνωση και οι κορυφαίες ομάδες επιθυμούν να ξεπεράσουν το όριο των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ (4,3 δισεκατομμύρια λίρες) ετησίως από τις διοργανώσεις ομάδων της ηπείρου.

Για να επιτευχθεί αυτό, η Relevent στοχεύει να προσελκύσει την Apple, το Netflix ή μία από τις άλλες μεγάλες πλατφόρμες streaming να αγοράσουν τα αποκλειστικά παγκόσμια δικαιώματα τουλάχιστον ενός αγώνα Champions League ανά σεζόν. Όπως αναφέρεται, η προσφορά του Netflix για το NFL την ημέρα των Χριστουγέννων αποτελεί την προφανή σύγκριση.

Η Relevent θα προσκαλέσει επίσης τους τρέχοντες συνεργάτες της UEFA να υποβάλουν προσφορές για δικαιώματα σε περισσότερες από μία αγορές και για μεγαλύτερες περιόδους από τις τριετείς συμβάσεις που υπήρχαν ως πρότυπο στην Ευρώπη για δεκαετίες. Το τελευταίο αντιπροσωπεύει μια χαλάρωση της επιμονής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για βραχυπρόθεσμες συμβάσεις.

Ενώ η προσέλκυση του Netflix θα ήταν επιτυχία για τη Relevent, ένας ευκολότερος στόχος μπορεί να είναι το DAZN, που αγόρασε τα παγκόσμια δικαιώματα streaming για τις δύο πρώτες εκδόσεις του Club World Cup, ή η Amazon, που ήδη μεταδίδει έναν αγώνα Champions League την εβδομάδα στη Γερμανία, στην Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το Netflix προβάλλει αποκλειστικά αγώνες NFL την ημέρα των Χριστουγέννων και σημείωσε επιτυχία με τον αγώνα πυγμαχίας Mike Tyson εναντίον Jake Paul νωρίτερα φέτος. Έχει επίσης εξασφαλίσει τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης στις Ηνωμένες Πολιτείες για το 2027 και το 2031 του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών.

Το YouTube μετέδωσε αποκλειστικά έναν αγώνα NFL νωρίτερα φέτος, ενώ η Apple έχει 10ετή παγκόσμια συμφωνία δικαιωμάτων  με τη Major League Soccer και το DAZN απέκτησε τα παγκόσμια δικαιώματα για το Club World Cup το καλοκαίρι.

Το Amazon Prime Video διαθέτει επί του παρόντος τα δικαιώματα για αγώνες πρώτης επιλογής Champions League στη Γερμανία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, ενώ η Disney συνήψε συμφωνία για να προβάλλει κάθε αγώνα του Women's Champions League νωρίτερα φέτος, σε μια συμφωνία που διαρκεί έως την περίοδο 2029-30.

Η UC3 ανακοίνωσε τα νέα μετά από συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη ως μέρος της γενικής συνέλευσης του EFC.

Ο πρόεδρος της UEFA, Aleksander Ceferin, δήλωσε σε ομιλία του στη γενική συνέλευση: "Για να μοιραστούμε περισσότερα σημαίνει επίσης περισσότερα για να δημιουργήσουμε. Εδώ, η UC3 είναι το επόμενο βήμα. Μέσω αυτής της κοινοπραξίας, το παιχνίδι θα αναπτυχθεί. Και με τη Relevent στο πλευρό μας, έχουμε την ισχυρότερη ομάδα για να το πραγματοποιήσουμε".

Ο συνδιευθυντής της UC3, Guy-Laurent Epstein, δήλωσε σε ανακοίνωση: "Η νέα στρατηγική αντικατοπτρίζει τη φιλοδοξία μας να ηγηθούμε της επόμενης φάσης ανάπτυξης για τις ανδρικές διοργανώσεις ομάδων της UEFA".

Η UEFA τερμάτισε μια σχέση 34 ετών της με την TEAM Marketing της Ελβετίας και επιβεβαίωσε τη συμφωνία της με τη Relevent τον Μάρτιο. Η Relevent διαμεσολάβησε σε συμφωνία εξαετίας, 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα δικαιώματα του Champions League στις ΗΠΑ με την Paramount το 2022.