Το οποίο φαίνεται να είναι μια επανασχεδιασμένη εκδοχή του Locker Room

Διαθέσιμη είναι από σήμερα για iOS και Android η εφαρμογή του Spotify, Greenroom, η οποία παρέχει δωμάτια ζωντανού ήχου στους χρήστες του και είναι η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας να παρέχει ένα κοινωνικό δίκτυο. Η εφαρμογή, που είναι παρόμοια με το Clubhouse, επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ζωντανές συνομιλίες για μουσική, αθλητικά γεγονότα και άλλα.

Η διάθεσή του δε συνοδεύεται από κάποιον γνωστό content creator ή κάποιο ειδικό event, αλλά αντιθέτως η εταιρεία ενθαρρύνει το κοινό της να εγγραφούν και να βρουν έναν τρόπο να αξιοποιήσουν την εφαρμογή. Κάποιες από τις βασικές λειτουργίες της εφαρμογής φημολογούνται πως θα μεταφερθούν και στο Spotify σύμφωνα με πηγές, με την ομάδα υποστήριξης να παρατηρεί το Greenroom και το πως την χρησιμοποιεί το κοινό.

Η Greenroom εφαρμογή βασίζεται στο Locker Room, μια εφαρμογή που ανέπτυξε η Betty Labs την οποία εξαγόρασε το Spotify τον Μάρτιο. Η εφαρμογή ήταν αποκλειστικά σχεδιασμένη για αθλητικό υλικό, οπότε οι παλιοί χρήστες θα πρέπει να συνηθίσουν να βλέπουν επιπλέον υλικό κι όχι μόνο αθλητικές συζητήσεις. Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές είναι η αλλαγή χρωματικής παλέτας, το logo και η γραμματοσειρά. Από άποψη λειτουργιών, πλέον υποστηρίζεται και ηχογράφηση, η οποία θα μπορεί να αποθηκευτεί και να διαμοιραστεί ως podcast. Όπως είναι γνωστό, το Anchor είναι μέρος του Spotify, οπότε είναι λογικό να δούμε σταδιακή προσθήκη του Anchor στην εφαρμογή για επιπλέον δυνατότητες επεξεργασίας.

spotify-greenroom.jpg

Οι χρήστες μπορούν να κάνουν εγγραφή με τον Spotify λογαριασμό τους, αν και δεν απαιτείται να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή. Η αρχική διαδικασία εγγραφής επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν τα ενδιαφέροντά τους από μια μεγάλη λίστα, όπως είδη μουσικής και αθλητικές ομάδες.

Επιπλέον το Spotify ανακοίνωσε ένα ταμείο για δημιουργούς, χωρίς να γνωρίζουμε όμως κάτι παραπάνω. Οι δημιουργοί θα πληρώνονται βάση της δημοτικότητας των δωματίων που θα δημιουργήσουν και το πόσο ενεργοί θα είναι, σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση πάνω στο θέμα. Επίσης γίνονται σχέδια με δημιουργούς, με σχετικές ανακοινώσεις να γίνονται μέσα στο καλοκαίρι. Ακόμη είναι άγνωστο πόσα χρήματα θα διαθέσει η εταιρεία για να προσελκύσει content creators, αλλά όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να κάνουν εγγραφή εδώ.

Πλέον βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες να ενδιαφέρονται σε φωνητικές πλατφόρμες, κάτι που άλλαξε τον Μάρτιο του 2020 με την κυκλοφορία του Clubhouse. Από τότε είδαμε τη διάθεση του Twitter Spaces, το Facebook να τρέχει τα πρώτα Live Rooms, αλλά και άλλες όπως Slack, LinkedIn, Reddit και Discord να παρέχουν παρόμοιες υπηρεσίες. Το Spotify ίσως έχει τις καλύτερες βάσεις να κάνει την πλατφόρμα αυτή μέρος της επιχείρισης μιας και είναι ο χώρος στον οποίο δραστηριοποιείται. Από την άλλη όμως, αν και ακούγεται εύκολο να προσελκύσεις κοινό σε μια εφαρμογή με ζωντανές συζητήσεις, το να το πουλήσεις και να το συντηρήσεις είναι πιο δύσκολο απ' ότι ακούγεται.