750.000 “dislike” και συνεχίζει. Το πρώτο τρέιλερ του επόμενου τίτλου της σειράς Call of Duty, Infinite Warfare, έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, αποτελώντας πλέον το βίντεο με τα περισσότερα “dislike” στην κατηγορία του gaming.

βέβαια μπροστά στο “έργο” των Τζάστιν Μπίμπερ και Μάιλι Σάιρους αλλά αν μη τι άλλο βρίσκεται σε καλό δρόμο. Το επόμενο Call of Duty αναμένεται να μας ταξιδέψει στο διάστημα, προσφέροντας μια εμπειρία που εύκολα φανταζόμαστε σαν συνδυασμό Advanced Warfare και Mass Effect –κάθε παιχνίδι της σειράς άλλωστε “πατά” στον προκάτοχό του μεταφέροντας τη δράση στο μέλλον. Την απόφαση της Infinity Ward για το “setting” του παιχνιδιού ωστόσο δεν πήραν με ιδιαίτερα καλό μάτι οι φίλοι της σειράς, εξ ου και ο εντυπωσιακός αριθμός των “dislike” που έχει συγκεντρώσει το πρώτο του βίντεο.

 

 

“Χαμός”, θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος, “ήρθε η αρχή του τέλους”, κάποιος άλλος. Αμφότεροι όμως θα κάνουν λάθος, κυρίως διότι θα έχουν εξάγει συμπεράσματα κρίνοντας από τα “κλικ” των… “early haters”. Ελάτε, αφού το έχετε ξαναδεί το έργο: κάθε χρόνο ολόκληρο το ίντερνετ “κράζει” εν χορώ την Activision, κατηγορώντας τη πως έβγαλε άλλη μια χρονιά ένα παιχνίδι-φωτοτυπία, τη στιγμή που αυτό πουλάει με χαρακτηριστική ευκολία οκταψήφιο αριθμό αντιτύπων.

 

Ο κόσμος λατρεύει να μισεί το Call of Duty τη στιγμή που το τιμά σταθερά σε ετήσια βάση. Προφανώς και αυτοί που έχουν κάνει “dislike” δεν είναι εκείνοι που θα τρέξουν να αγοράσουν το παιχνίδι (μιλάμε λοιπόν για διαφορετικά κοινά), όμως το ρεζουμέ είναι πως η εικόνα που σχηματίζεται στο διαδίκτυο δεν αντιστοιχεί σε αυτή που εν τέλει έχει η αγορά.

 

Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα και η ίδια η Activision που κάθε χρόνο στήνει ένα γιγαντιαίο πλάνο προώθησης του εκάστοτε Call of Duty, προβάλλοντάς το σε κάθε διαθέσιμο μέσο και υποβάλλοντας έτσι σε μία “πλύση εγκεφάλου” τους δυνητικούς casual πελάτες της –ο “core” παίκτης θεωρούμε πως δεν θα χρειαστεί μια διαφήμιση στην τηλεόραση ή επιθετικό remarketing για να αποφασίσει να επενδύσει στον τίτλο. Αυτός είναι και ο λόγος που στη θέα των εκατοντάδων χιλιάδων “dislike” του πρώτου βίντεο του Infinite Warfare, το… αφτί της εταιρείας του Μπόμπι Κότικ δεν έδειξε να ιδρώνει: διότι οι ιθύνοντές της γνωρίζουν πολύ καλά ότι “μπάλα” δεν παίζουν τα “like” αλλά οι πωλήσεις και σε αυτό τον τομέα, το μάρκετίνγκ τους παραδίδει σεμινάρια.

 

gallery_335201_1967_7593.jpg

 

Πάντως οφείλουμε να υπογραμμίσουμε πως ειδικά για τη φετινή περίπτωση, τα πράγματα είναι κομματάκι περισσότερο “τραβηγμένα” σε σχέση με προηγούμενα Call of Duty. Ενδεικτικά το “reveal trailer” του Black Ops III έχει περίπου 80.000 “dislike”, τη στιγμή που αυτό του Advanced Warfare (στο οποίο έπαιζε και ο Κέβιν Σπέισι) έχει λιγότερα από 51.000. Με το φετινό βίντεο όμως να έχει σπάσει τα κοντέρ, θα έχει σίγουρα ενδιαφέρον να δούμε πώς θα προσαρμόσει την καμπάνια της από εδώ και στο εξής η Activision και με ποιον τρόπο θα προσπαθήσει να κερδίσει και πάλι το “hardcore” κοινό που είναι και αυτό που κάνει την περισσότερη “φασαρία” online. Το Modern Warfare Remastered (θα διανέμεται μ την αγορά των Legacy, Digital Deluxe και Legacy Pro εκδόσεων του Infinite Warfare) ας πούμε, μέχρι στιγμής δεν έχει το δικό του, ξεχωριστό τρέιλερ. Η λογική λέει πως όταν το αποκτήσει, το κλίμα στα “like/dislike” θα είναι τελείως διαφορετικό συγκριτικά μ’ αυτό του Infinite Warfare.

 

Την ίδια στιγμή, το αντίστοιχο πρώτο τρέιλερ του Battlefield 1, ίσα που ξεπερνά τα 13.000 “dislike” κι ας μετρά ένα γεμάτο τριήμερο online. Βέβαια ο τίτλος της DICE πραγματεύεται τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τη στιγμή που το Call of Duty επενδύει για τέταρτη σερί χρονιά στον σύγχρονο –τουλάχιστον- πόλεμο. Ίσως κατά μία άποψη ο κόσμος να έχει βαρεθεί να παίζει sci-fi shooters, επιθυμώντας κάτι πιο κλασσικό, πιο παραδοσιακό, πιο πιστευτό.

 

Παρ’ όλα αυτά δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε τις εποχές στις οποίες διαδραματίζονται τα δύο παιχνίδια κι αυτό διότι η αντιμετώπιση της οποίας τυγχάνουν εδώ και χρόνια online, δεν έχει καμία σχέση: για το ιντερνετικό κοινό το Call of Duty είναι ο κακός δυνάστης του είδους, το σάπιο κατεστημένο σαν να λέμε, τη στιγμή που το Battlefield είναι ο φτωχός πλην τίμιος συγγενής, η καλύτερη ποιοτικά πρόταση που όμως ελέω μάρκετινγκ είναι μονίμως ριγμένη. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε τη “βιασύνη” που διακρίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις τους λεγόμενους “haters” (δείτε τι γίνεται με τις βαθμολογίες του κοινού τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας ενός τίτλου στο Metacritic και το συζητάμε εκ νέου), έχουμε την πλήρη εικόνα ενός παζλ που δεν αποτυπώνει πλήρως την πραγματικότητα.

 

gallery_335201_1967_175865.jpg

 

Στην Activision βέβαια καλό θα ήταν να προετοιμάζονται φέτος για νούμερα πεσμένα σε σχέση με τα τελευταία χρόνια. Να σας πούμε πως το Infinite Warfare θα είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που δεν θα κυκλοφορήσει για τις κονσόλες περασμένης γενιάς από το λανσάρισμά τους: η Infinity Ward επιβεβαίωσε τα νέα για το PS3 και η λογική λέει πως στην ίδια μοίρα βρίσκεται και το Xbox 360 –δεν θα είχε νόημα το λανσάρισμά του σε μία απ’ τις δύο έτσι κι αλλιώς.

 

Για την ιστορία, το Black Ops III πούλησε περίπου 3,2 εκατ. αντίτυπα σε PS3 και Xbox 360 ενώ το Advanced Warfare έναν χρόνο νωρίτερα πάνω από 8,5 εκατ.. Από την άλλη πάντως, κρίνοντας και από τα όσα έχουν κυκλοφορήσει για το παιχνίδι, πρόκειται για πρότζεκτ αρκετά φιλόδοξο και πολλά υποσχόμενο: με τριετή κύκλο ανάπτυξης και στοιχεία που παραπέμπουν σε Mass Effect, ίσως τελικά το Infinite Warfare “να μην είναι και για πέταμα” όπως ισχυρίζονται οι φωνακλάδες του διαδικτύου. Γι’ αυτό το τελευταίο βέβαια θα πρέπει να περιμένουμε κάμποσους μήνες αλλά εσείς μέχρι τότε κρατήστε το στο πίσω μέρος του μυαλού σας.

 

Με το Call of Duty να γίνεται αποδέκτης της μήνιδος του κοινού και το Battlefield να δείχνει αν μη τι άλλο πολλά υποσχόμενο, ίσως το 2016 να είναι η πρώτη χρονιά μετά από καιρό που θα έχουμε “ντέρμπι” ανάμεσα στα δύο franchises. Η τελευταία φορά που είχαμε… υποψία τέτοιου ήταν το 2013, όταν το πολυβραβευμένο Battlefield 4 πουλούσε περίπου 14 εκατ. αντίτυπα τη στιγμή που το Call of Duty: Ghosts ξεπερνούσε τα 27 εκατ. –μη στέκεστε τόσο στη μεταξύ τους διαφορά όσο στην πορεία του τίτλου της DICE. EA και Activision ξεκίνησαν να κονταροχτυπιούνται με φόντο τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ωστόσο είναι αρκετά πιθανό η πιο αμφίρροπη μεταξύ τους αναμέτρηση να βρει τη μία με laser και διαστημόπλοιο και την άλλη με τουφέκι.

 

Με τα στούντιο που επιμελούνται τους επερχόμενους τίτλους να ολοκληρώνουν σιγά-σιγά τις εργασίες τους, η σκυτάλη περνά στα τμήματα μάρκετινγκ των δύο κολοσσών και εκεί είναι που θα γίνει μάχη: ήρθε η ώρα να πέσει το Call of Duty ή θα ‘μαστε για ακόμα μια χρονιά στο ίδιο έργο θεατές; 21 Οκτωβρίου κυκλοφορεί το Battlefield 1, 4 Νοεμβρίου το Infinite Warfare. Υπομονή…