Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται ήδη σε όλους τους τομείς της διασκέδασης και αναμένεται να επεκταθεί

Το 2023 το Netflix πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στο χώρο του gaming, με τις πρώτες δοκιμές να προσφέρει τίτλους που θα ήταν διαθέσιμοι μέσω cloud streaming, σε επιλεγμένους καταναλωτές στον Καναδά και τις ΗΠΑ. Φέτος, η εταιρία αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την είσοδό της στην παγκόσμια αγορά του gaming, αναπαράγοντας το πετυχημένο μοντέλο που άλλαξε άρδην τα δεδομένα στις βιομηχανίες του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Η πορεία που παίρνουν τα πράγματα στο χώρο του gaming άρχισε να διαγράφεται εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, με τη μεγάλη στροφή από τους τίτλους που κυκλοφορούσαν σε απτή μορφή, στην κυριαρχία των ψηφιακών καταστημάτων. Σύμφωνα με ορισμένους παρατηρητές, φαίνεται πως είναι ουσιαστικά αναπόφευκτο να δούμε την κυριαρχία του συνδρομητικού μοντέλου, στο πλέον κερδοφόρο κομμάτι της διασκέδασης, το gaming. Το κατά πόσο οι χρήστες είναι έτοιμοι γι' αυτό και, είναι ένα άλλο ερώτημα.

Οι χρήστες εξακολουθούν να διαθέτουν σημαντικά ποσά προκειμένου να αγοράσουν παιχνίδια, είτε σε απτή, είτε σε ψηφιακή μορφή. Τα τελευταία χρόνια, όμως, η βιομηχανία έχει επιχειρήσει να αξιοποιήσει παλαιότερους ή λιγότερο δημοφιλείς τίτλους, προωθώντας τους σε μορφή πακέτου έναντι μιας δελεαστικής, μηνιαίας συνδρομής. Παρότι οι υπηρεσίες αυτές εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε μικρό ποσοστό των συνολικών εσόδων της βιομηχανίας, πολλές εταιρίες πιστεύουν ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης και σχεδιάζουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, προωθώντας δυναμικά το συνδρομητικό μοντέλο.

Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία διέρρευσαν από τη Microsoft τον Οκτώβριο του 2022, λόγου χάρη, η εταιρία που κατασκευάζει το Xbox εκτιμά ότι μπορεί να φτάσει τις 110 εκατομμύρια συνδρομές στο Game Pass, μέχρι το 2030, αριθμός που θα συνιστούσε θεαματική αύξηση, σε σχέση με τα 30 εκατομμύρια συνδρομές που μετρά τώρα. Η πρόσφατη εξαγορά της Activision Blizzard έναντι 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσε να επισπεύσει αυτή την προσπάθεια, καθώς επιτρέπει στον τεχνολογικό κολοσσό να συμπεριλάβει στη συνδρομητική του πρόταση ορισμένους από τους πλέον δημοφιλείς τίτλους σε ολόκληρο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων τη σειρά Call of Duty.

Πολλοί gamers έχουν μπει στον κόσμο του streaming και αναμένεται πως η τάση αυτή θα ενισχυθεί. Σύμφωνα με έκθεση της MiDIA Research που δημοσιεύτηκε το 2023, οι συνδρομητές σε gaming υπηρεσίες ανήρθαν για τη χρονιά που μας πέρασε στα 180 εκατομμύρια, 9 εκατομμύρια περισσότεροι σε σχέση με το 2022. Εκτιμάται ότι, μέχρι το 2030, θα ανέρχονται στα 318,5 εκατομμύρια.

Παρότι η πλειοψηφία των εσόδων που κατέγραψε η βιομηχανία το 2023 δεν προερχόταν από συνδρομές, αλλά κυρίως από αγορές εντός των παιχνιδιών, εκτιμάται ότι το συνδρομητικό μοντέλο θα ενισχύει σταδιακά την παρουσία του ως πηγή εσόδων. Αποτελεί κοινό μυστικό, άλλωστε, πως μακροπρόθεσμα στόχος είναι να δημιουργηθούν "αέναοι" συνδρομητικοί τίτλοι, που θα βελτιώνονται και θα ενισχύονται με νέο υλικό, σε μεγάλο βάθος χρόνου. Επομένως, τα κέρδη δεν θα προκύπτουν από την αρχική, εφάπαξ αγορά του τίτλου (που ενδεχομένως να φτάσει να προσφέρεται έναντι συμβολικού τιμήματος ή και δωρεάν), αλλά από το μηνιαίο ή ετήσιο κόστος συνδρομής στις cloud υπηρεσίες όπου θα υφίστανται αυτοί οι κόσμοι.

Εντωμεταξύ, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες υιοθετούν τα συνδρομητικά μοντέλα, εκτιμάται πως η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να τονώσει τους μικρότερους και ανεξάρτητους developers. Κι αυτό γιατί, πέρα από τους λίγους τίτλους που κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά απολαμβάνοντας ήδη ένα μεγάλο αριθμό αφοσιωμένων φίλων, που ενισχύεται μέσα από πολυδάπανες διαφημιστικές καμπάνιες, υπάρχει ένα ολόκληρο οικοσύστημα ανεξάρτητων δημιουργών, που επενδύουν χρόνια από τη ζωή τους και σημαντικά ποσά, προκειμένου να κυκλοφορήσουν έναν τίτλο, χωρίς εγγυημένη επιστροφή της επένδυσής τους. Το συνδρομητικό μοντέλο θα μπορούσε να δώσει περισσότερα περιθώρια σε τίτλους που δεν είναι βέβαιο πως θα καταγράψουν επιτυχία, να συνυπάρξουν παράλληλα με τα "γερά στοιχήματα" της βιομηχανίας.

Οι συνδρομές μάλλον δεν θα εξαλείψουν πλήρως την ιδιοκτησία των παιχνιδιών, τουλάχιστον όχι ακόμη.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι χρήστες παραμένουν διατεθειμένοι να πληρώσουν σημαντικά ποσά για κορυφαίους τίτλους, που συνήθως δεν περιλαμβάνονται στα συνδρομητικά πακέτα. Οι τίτλοι αυτοί λογικά θα αντέξουν για καιρό αυτόνομα, καθώς τα περιθώρια κέρδους εκεί είναι σημαντικά. Ο χρόνος θα δείξει, αν και η πορεία που παρατηρείται εδώ και δεκαετίες, από την απτή ιδιοκτησία στην ψηφιακή, και πλέον στην πρόσβαση σε περιεχόμενο μέσω συνδρομών, δεν φαίνεται πως πρόκειται να αναστραφεί.

 

 

  • Like 1
  • Thanks 4
  • Sad 3