Αναμενόμενο για τους ψηφιακούς βοηθούς που λειτουργούν με φωνητικές εντολές να συλλέγουν δεδομένα κάθε φορά που διαχειρίζεστε μία έξυπνη οικιακή συσκευή – αυτός είναι ο τρόπος που λειτουργούν.

Όμως για χάριν ευκολίας, οι Amazon και Google ζητούν τελευταία να υπάρχει μία συνεχής ροή δεδομένων, αλλά συναντούν αντιστάσεις από τους κατασκευαστές συσκευών που ενσωματώνουν τους ψηφιακούς βοηθούς τους. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Bloomberg, η Logitech είναι ένας από τους κατασκευαστές hardware που αντιτάχθηκαν σθεναρά στα αιτήματα των δύο εταιρειών για σταθερή και συνεχή ροή πληροφοριών εξαιτίας ανησυχιών για παραβιάσεις της ιδιωτικότητας. Η Logitech αρνήθηκε σκόπιμα να αναφερθεί σε συγκεκριμένες συσκευές ή για την ανταλλαγή απόψεων που είχε με τις δύο εταιρείες ενώ προσέφερε μία γενική πληροφόρηση για το θέμα, ωστόσο σύμφωνα με αναφορές υπήρξαν αιτήματα «παραχωρήσεων» σε θέματα απορρήτου από την άλλη μεριά, που απορρίφθηκαν. «Oversharing for the sake of oversharing is probably never a good thing» δήλωσε ο Ian Crowe, διευθυντής στην Logitech. “We should have a good reason, and our users should agree it’s a good reason” συμπλήρωσε.

Οι Amazon και Google λένε πως χρειάζονται τις σχετικές πληροφορίες για χάρη της ταχύτερης ανταπόκρισης των ψηφιακών βοηθών στις φωνητικές εντολές των χρηστών καθώς και για να διασφαλίσουν ότι οι έξυπνες συσκευές με οθόνη είναι πλήρως ενημερωμένες. Ενδεχομένως και να είναι δύσκολο να αποφευχθεί κάποια συνεχή ροή δεδομένων. Παρόλα αυτά υπάρχουν ανησυχίες ότι η συνεχής ροή πληροφοριών θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην ουσία για… παρακολούθηση, αφού οι εταιρείες θα έχουν όλα τα κομμάτια για να συνθέσουν το παζλ για να μάθουν τις καθημερινές συνήθειες σας, όπως πότε πηγαίνετε στην δουλειά, πότε γυρίζετε σπίτι, πότε παρακολουθείτε τηλεόραση ή πέφτετε για ύπνο. Και όλα τα παραπάνω είναι εξαιρετικά πολύτιμα δεδομένα για τις διαφημιστικές εταιρείες ή τις εταιρείες ερευνών κ.ά.

Η Google αρνήθηκε να σχολιάσει πως χρησιμοποιεί τη συνεχή ροή πληροφοριών που παρέχει ο Google Assistant, ωστόσο η Amazon είπε ότι δεν χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για διαφημίσεις και δεν πουλάει σε τρίτους τις πληροφορίες που συλλέγει.  

Engadget