Την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητούν αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία αλλά και επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου.

Εκπρόσωποι αεροπορικών εταιριών, ξενοδοχειακών μονάδων αλλά και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα του λιανικού εμπορίου καλούν τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να λαμβάνουν υπόψη τις ανησυχίες τους, όταν προχωρούν σε αλλαγές με στόχο τη συμμόρφωση με το νέο νομικό πλαίσιο που διέπει την τεχνολογία στην Ε.Ε.

Ο όμιλος Airlines for Europe, όπου μετέχει η Air France KLM καθώς και η IAG, ιδιοκτήτρια της British Airways, ο ξενοδοχειακός όμιλος Hotrec, το European Hotel Forum, η EuroCommerce, η Ecommerce Europe και η Independent Retail Europe είχαν εκφράσει ήδη από το Μάιο τους προβληματισμούς τους σχετικά με τον αντίκτυπο που θα έχει το νέο πλαίσιο που τέθηκε σε εφαρμογή.

Ο Νόμος Ψηφιακών Αγορών (DMA) της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβάλει μια σειρά ρητών περιορισμών και υποχρεώσεων στη Google και άλλους πέντε τεχνολογικούς κολοσσούς, με στόχο να έχουν οι χρήστες περισσότερες επιλογές και ο ανταγωνισμός μια ρεαλιστικότερη ευκαιρία να σταθεί στην αγορά, όμως οι παραπάνω ενώσεις διατύπωναν την ανησυχία τους ότι οι ρυθμίσεις αυτές θα μπορούσα να πλήξουν τα έσοδά τους.

Σε κοινή επιστολή την οποία απευθύνουν στην επίτροπο Μαργκέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την τήρηση των αντιμονοπωλιακών πολιτικών, καθώς και στον επίτροπο Τιερί Μπρετόν, αρμόδιο για θέματα τεχνολογίας, με ημερομηνία 22 Μαΐου, οι υπογράφοντες επισημαίνουν ότι στο διάστημα που μεσολάβησε οι ανησυχίες τους έχουν ενταθεί.

"Τα μέλη μας εκφράζουν σοβαρούς προβληματισμούς ότι οι λύσεις και οι προϋποθέσεις που εξετάζονται στην παρούσα φάση ως προς την εφαρμογή του DMA θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω τις διακρίσεις", αναφέρουν χαρακτηριστικά.

"Οι πρώτες παρατηρήσεις συντείνουν στο ότι οι αλλαγές αυτές απειλούν να πλήξουν σοβαρά τα έσοδα των εταιριών από απευθείας πωλήσεις, προβάλλοντας περισσότερο τα αποτελέσματα ισχυρών διαδικτυακών μεσαζόντων, εξαιτίας της ειδικής μεταχείρισης της οποίας θα τύγχαναν", επισημαίνουν.

Η Κομισιόν, η οποία διεξάγει ήδη έρευνα για το κατά πόσο η Google παραβιάζει τις παραμέτρους του DMA, δεν απάντησε αμέσως, όταν ζητήθηκε το σχόλιό της.

Αντίστοιχα, η Google, που σε ανάρτησή της στο εταιρικό ιστολόγιο το Μάρτιο υποστήριζε ότι οι αλλαγές στα αποτελέσματα των αναζητήσεων προσφέρουν στους μεγάλους μεσάζοντες περισσότερη κίνηση και λιγότερη στα ξενοδοχεία, τις αεροπορικές εταιρίες, τους εμπόρους και τα εστιατόρια.

"Μας ανησυχεί το ενδεχόμενο η έρευνα περί μη συμμόρφωσης περιορίζεται στην ανάγκη αντιμετώπισης των υπηρεσιών από τρίτους με δίκαιο τρόπο, άνευ διακρίσεων, χωρίς καμία αναγνώριση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων που παρέχουν παράλληλα τις υπηρεσίες τους μέσω της Google", καταλήγουν στην επιστολή τους οι όμιλοι.

  • Confused 1