Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (Federal Aviation Administration ή F.A.A.) μετά από σχετική έρευνα κατέληξε στην απόφαση ότι ο Trevor Jacob (ένας ατρόμητος YouTuber, ο οποίος πέρυσι ανάρτησε ένα βίντεο πέρυσι τον Δεκέμβριο που έδειχνε τον ίδιο να πέφτει με αλεξίπτωτο από ένα αεροπλάνο, για το οποίο ισχυρίστηκε ότι είχε δυσλειτουργήσει) εγκατέλειψε το αεροσκάφος επίτηδες και το άφησε εσκεμμένα να συντριβεί στον Εθνικό Δρυμό Λος Πάντρες στη Νότια Καλιφόρνια.

Σε επιστολή προς τον κ. Jacob στις 11 Απριλίου, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας του γνωστοποίησε ότι είχε παραβιάσει τους ομοσπονδιακούς κανονισμούς αεροπλοΐας και ότι χρησιμοποίησε το μονοκινητήριο αεροπλάνο του με «απρόσεκτο ή απερίσκεπτο τρόπο θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή ή την περιουσία κάποιου άλλου». Η ομοσπονδία επίσης έκανε γνωστό ότι η άδεια του πιλότου/ χειριστή του κ. Jacob θα ανακληθεί άμεσα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χειριστεί οποιοδήποτε αεροσκάφος στο μέλλον. Ο κ. Trevor Jacob σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας The New York Times δήλωσε άγνοια για την απόφαση της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας. 

Σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στο κανάλι του στο YouTube την περασμένη εβδομάδα, ο κ. Jacob, (πρώην Ολυμπιονίκης του Snowboard, ο οποίος ακολουθεί καριέρα YouTuber με περισσότερους από 100.000 συνδρομητές στη δημοφιλή πλατφόρμα) αναφέρθηκε εν συντομία στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει για το υποτιθέμενο ατύχημα με το αεροπλάνο λέγοντας: «Δεν μπορώ να μιλήσω για αυτό, κατόπιν συμβουλής του δικηγόρου μου. Η αλήθεια ωστόσο για αυτή την κατάσταση θα αποκαλυφθεί με τον καιρό» πρόσθεσε οπότε και επί του παρόντος «θα αφήσω τα πράγματα ως έχουν». Η F.A.A. δεν έχει τη δυνατότητα να ασκήσει δίωξη σε κάποιον. Μπορεί ωστόσο να προχωρήσει στην ανάκληση διπλωμάτων και να επιβάλλει πρόστιμα. Η υπηρεσία διέταξε τον κ. Jacob να παραδώσει το δίπλωμα πιλότου υποστηρίζοντας ότι σε περίπτωση που δεν το έκανε, θα μπορούσε να του επιβληθεί πρόστιμο ύψους έως και $1.644 για κάθε ημέρα που θα περνούσε χωρίς να το έχει επιστρέψει. 

Μια εκπρόσωπος από το Γραφείου Γενικού Επιθεωρητή του Τμήματος Μεταφορών έκανε γνωστό με σχετική δήλωση ότι η υπηρεσία, η οποία επιβλέπει την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας δεν μπορούσε «ούτε να επιβεβαιώσει ούτε να αρνηθεί την ύπαρξη έρευνας» για την πτήση του κ. Jacob στις 24 Νοεμβρίου. Να θυμίσουμε ότι το σχετικό βίντεο διάρκειας 13 λεπτών που δείχνει την διαφυγή του κ. Jacob και τη συντριβή του μονοκινητήριου αεροσκάφους Taylorcraft του 1940 με τίτλο «I Crashed My Plane» έχει πλέον περάσει τις 1,7 εκατομμύρια προβολές στη δημοφιλή πλατφόρμα.

Ο Trevor Jacob δήλωσε τον Ιανουάριο ότι είχε πετάξει εκείνη την ημέρα για να ρίξει τις στάχτες του καλύτερου του φίλου, Johnny Strange, πάνω από την κορυφή ενός βουνού της Σιέρα Νεβάδα. Ο Johnny Strange πέθανε το 2015 κάνοντας BASE jumping (πρόκειται για ένα extreme σπορ σύμφωνα με το οποίο αθλητές πέφτουν με αλεξίπτωτο από κάποια σταθερή πλατφόρμα ή φυσική δομή. Στο βίντεο, μπορούμε να δούμε τον Trevor Jacob να χειρίζεται κανονικά το μονοκινητήριο αεροσκάφος όταν ο κινητήρας του αεροσκάφους σταματά. Στη συνέχεια, ανοίγει την πόρτα του αεροπλάνου και πέφτει στο κενό κρατώντας ένα selfie stick και φορώντας αλεξίπτωτο. Σχεδόν αμέσως μετά τη δημοσίευση του βίντεο στις 24 Δεκεμβρίου, πολλοί εξέφρασαν αμφιβολίες -τόσο στα σχόλια στο YouTube όσο και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- για το «ατύχημα» λέγοντας ότι είναι «ενορχηστρωμένο» (οι περισσότεροι αναφέρθηκαν στο selfie stick, στο αλεξίπτωτο που φορούσε και στις καίρια τοποθετημένες κάμερες στο αεροσκάφος).

Όμως η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (Federal Aviation Administration ή F.A.A.) επεσήμανε -μετά από ερώτημα που υπέβαλλε δημοσιογράφος των the New York Times- και άλλες λεπτομέρειες που είχαν αποκαλύψει οι ερευνητές για το ατύχημα. «Κατά τη διάρκεια της πτήσης, ανοίξατε την αριστερή πόρτα του πιλότου προτού γνωστοποιήσετε ότι ο κινητήρας είχε αστοχήσει» δήλωσε η F.A.A. απευθυνόμενη στον Trevor Jacob. Πριν πηδήξει από το αεροπλάνο, είπε εκπρόσωπος της υπηρεσίας, ο κ. Jacob θα έπρεπε να είχε επιχειρήσει να επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη συχνότητα έκτακτης ανάγκης, θα έπρεπε να είχε επιχειρήσει να επανεκκινήσει τον κινητήρα αυξάνοντας τη ροή αέρα ενώ θα έπρεπε να αναζητήσει μία τοποθεσία για ασφαλή προσγείωση (υπήρχαν πολλές περιοχές εντός της εμβέλειας στις οποίες θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί ασφαλή προσγείωση). 

  • Thanks 2
  • Confused 1
  • Sad 3