Το YouTube ανακοίνωσε ότι το οικοσύστημα δημιουργών του συνέβαλε πάνω από 55 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ και υποστήριξε περισσότερες από 490.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης.

Το YouTube δημοσίευσε την Τρίτη μια έκθεση που αποκαλύπτει την τεράστια επιρροή της οικονομίας των δημιουργών περιεχομένου.

Όταν το YouTube αναφέρεται στο οικοσύστημα των δημιουργών του, δεν περιλαμβάνει μόνο αυτούς που δημιουργούν περιεχόμενο--. Η έννοια επεκτείνεται σε όσους εργάζονται με τους δημιουργούς του YouTube (επεξεργαστές βίντεο, βοηθούς, υπεύθυνους δημοσίων σχέσεων), καθώς και σε άτομα που εργάζονται για εταιρείες προσανατολισμένες στους δημιουργούς (Patreon, Spotter, Linktree, κλπ).

Αυτά τα μεγέθη συνεχίζουν να αυξάνονται, ακόμη και σε μια εποχή όπου οι επενδυτές κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών δεν επενδύουν πλέον στον κλάδο όπως έκαναν περίπου τέσσερα χρόνια πριν.

Το 2022, το YouTube και η Oxford Economics ανέφεραν ότι το δημιουργικό του οικοσύστημα δημιούργησε περίπου 390.000 θέσεις εργασίας και συνέβαλε πάνω από 35 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ κάτι που σημαίνει ότι τα στοιχεία του 2024 αυξήθηκαν κατά 100.000 θέσεις εργασίας και 20 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι συγκεκριμένοι αριθμοί είναι τόσο μεγάλοι επειδή το YouTube προσφέρει τις πιο σταθερές και επικερδείς ευκαιρίες για τους δημιουργούς. Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις για το Πρόγραμμα Συνεργατών του YouTube μπορούν να κερδίσουν το 55% των εσόδων από διαφημίσεις. Ακόμη και για δημιουργούς μεσαίου βεληνεκούς (όχι του επιπέδου του MrBeast), αυτό μπορεί να ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες δολάρια μηνιαίως.

Αν και το TikTok και τα YouTube Shorts έχουν επιχειρήσει να εξασφαλίσουν οικονομικά οφέλη για τους δημιουργούς στις πλατφόρμες τους, ο τομέας δεν έχει καταφέρει ακόμη να εδραιώσει μια αποτελεσματική μέθοδο για τον καταμερισμό των διαφημιστικών εσόδων στους παραγωγούς περιεχομένου μικρής διάρκειας.

Ως ένας ταχέως αναπτυσσόμενος και συχνά παρεξηγημένος τομέας, οι δημιουργοί περιεχομένου προσπαθούν να πείσουν τους αμερικανικούς θεσμούς, από τις τράπεζες μέχρι την κυβέρνηση, να εξυπηρετήσουν καλύτερα τον κλάδο τους. Ορισμένοι δημιουργοί δυσκολεύονται να πληρούν τις προϋποθέσεις για επαγγελματικές πιστωτικές κάρτες ή να λαμβάνουν συγκεκριμένα επιχειρηματικά δάνεια, ανεξάρτητα από την αποδεδειγμένη οικονομική τους φερεγγυότητα.

Τα ζητήματα αυτά έχουν γίνει αρκετά συνηθισμένα ώστε να προσελκύσουν την προσοχή. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, οι Αμερικανοί Αντιπρόσωποι Yvette Clark (Δημοκρατική-Νέα Υόρκη) και Beth Van Dune (Ρεπουμπλικανική-Τέξας) ανακοίνωσαν τη διακομματική Επιτροπή Δημιουργών του Κογκρέσου για την υποστήριξη και αναγνώριση του δυναμικού της οικονομίας των δημιουργών περιεχομένου.

  • Like 2