Η αύξηση στην απόδοση μπορεί να φτάσει το 42% αν υπερχρονιστεί «η ενσωματωμένη στον Ryzen 7000 Series επεξεργαστή» GPU αρχιτεκτονικής RDNA2 σύμφωνα με δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν.

Όπως είναι γνωστό, όλοι οι επεξεργαστές Ryzen 7000 Series της AMD ενσωματώνουν RDNA2 αρχιτεκτονικής GPU. Βεβαίως, δεν μιλάμε για μία GPU που βάζει… φωτιά στα παιχνίδια, αλλά μία τυπική υλοποίηση με 128 stream processors και 2 υπολογιστικές μονάδες (2 CUs) που σχεδιάστηκε κατά πρώτο λόγο για να έχει μία πρόσθετη επιλογή να βγάλει ο χρήστης εικόνα σε μία οθόνη -χωρίς τη χρήση διακριτής κάρτας γραφικών- παρά να παίζει παιχνίδια. Αυτό ωστόσο δεν σταμάτησε την ιστοσελίδα SkatterBencher από το να υπερχρονίσει την ενσωματωμένη στον επεξεργαστή GPU στα εντυπωσιακά… 3,1GHz και να αυξήσει την απόδοση κατά σχεδόν 42% σε ορισμένες περιπτώσεις. 

Ο υπερχρονισμός δεν ήταν μία απλή και εύκολη διαδικασία, καθώς ο reviewer έπρεπε να παίξει με αρκετές ρυθμίσεις μέσω του AMD Precision Boost Overdrive, να αυξηθούν τάσεις και τα power limits. «Αν και ο υπερχρονισμός των ενσωματωμένων γραφικών στους Ryzen 7000 δεν υποστηριζόταν στο λανσάρισμα τους, η AMD πρόσφατα επέκτεινε τα εργαλεία υπερχρονισμού με χαρακτηριστικά και δυνατότητες που τον επιτρέπουν» γράφει ο Pieter στην ιστοσελίδα SkatterBencher.

bdb.jpg

 «Αν και δεν θα έλεγα ότι ο υπερχρονισμός των ενσωματωμένων γραφικών παρέχει έναν βιώσιμο τρόπο για υψηλότερη απόδοση στο gaming», εντούτοις ο γνωστός overclocker έκρινε ότι έπρεπε να το δοκιμάσει. Από προεπιλογή, η RDNA2 GPU που βρίσκεται στον επεξεργαστή λειτουργεί στα 2,2GHz με τάση 0,997V. Αυξάνοντας την τάση στο 1,2V, η συχνότητα λειτουργίας φτάνει τα 2,9 GHz ενώ με λίγη ακόμα βελτιστοποίηση της τάσης, η ενσωματωμένη GPU μπορεί να φτάσει τα 3,1GHz με την κατανάλωση να αγγίζει τα 60W σε σύγκριση με τα 38W των εργοστασιακών ρυθμίσεων.

2-gpu-and-it-can-be-massively-overclocked_full.jpg

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της αύξησης 42% στην απόδοση; Στο παιχνίδι Tomb Raider για παράδειγμα και σε ανάλυση 1080p, ο αριθμός fps αυξήθηκε από τα 12 στα 17, παραμένοντας… unplayable. Από την άλλη, στο CS:GO, τα fps σκαρφάλωσαν στα 60, κάτι εντυπωσιακό αν λάβουμε υπόψη ότι το υποσύστημα γραφικών ενσωματώθηκε μόνο για να «βγάζει εικόνα» (ουσιαστικά για τη βασική λειτουργικότητα και διάγνωση).

  • Like 3
  • Thanks 1