Ενας από τους δεδηλωμένους στόχους της Βίβιαν Ρέντινγκ, της Επιτρόπου με αρμοδιότητα την Κοινωνία της Πληροφορίας και τα μέσα ενημέρωσης, είναι το προσεχές καλοκαίρι να μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε την τελική φάση του Euro 2008 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου μέσα από το κινητό μας.

 

Παρά το γεγονός ότι οι - ελάχιστες - υπηρεσίες μετάδοσης τηλεοπτικού περιεχομένου στα κινητά τηλέφωνα που είναι εμπορικά διαθέσιμες ανά την Ευρώπη δεν δείχνουν να έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον του μαζικού κοινού, η Κομισιόν εκτιμά ότι μέχρι το 2011 το mobile TV θα έχει δημιουργήσει μία αγορά αξίας 20 δισ. ευρώ με περίπου 500 εκατ. συνδρομητές σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Και γι' αυτό η κ. Ρέντινγκ στοχεύει να διατηρήσει την Ευρώπη στην πρωτοπορία προκειμένου να διατηρήσει η Γηραιά Ηπειρος τα σκήπτρα που έχει στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας.

 

Το πλεονέκτημα της Ευρώπης στην κινητή τηλεφωνία ήταν η ύπαρξη ενός προτύπου, του GSM στην προκειμένη περίπτωση. Στο mobile TV επιδιώκεται να επαναληφθεί αυτό το μοντέλο και ως κοινό πρότυπο επιλέχθηκε το DVB-H (Digital Video Broadcasting - Handheld).

 

Το «στοίχημα»

Η σχετική ανακοίνωση έγινε πριν από μερικές ημέρες και μπορεί η Κομισιόν να τάσσεται υπέρ της τεχνολογικής ουδετερότητας και να βασίζεται στο μότο «η αγορά θα κρίνει», όμως, στην προκειμένη περίπτωση η αδράνεια που υπάρχει οδήγησε τις Βρυξέλλες στην απόφαση να κινηθούν γρήγορα.

 

Το DVB-H ήταν η κατάλληλη λύση, δεδομένου ότι είναι και το πρότυπο που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι Ευρωπαίοι πάροχοι υπηρεσιών mobile TV και υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από Ευρωπαίους κατασκευαστές (Nokia, Ericsson, Nokia Siemens Networks, Sony Ericsson κλπ).

 

Σημειώνεται ότι στο DVB-H ο χρήστης πρέπει να διαθέτει μία συσκευή που να έχει έναν ειδικό δέκτη λήψης του ανάλογου τηλεοπτικού σήματος, το οποίο εκπέμπεται μέσω ενός συστήματος κεραιών που μοιάζει τόσο με εκείνο της κινητής τηλεφωνίας όσο και με εκείνο των τηλεοπτικών σταθμών.

 

Οι μέχρι τώρα ενδείξεις πάντως λένε ότι το ενδιαφέρον του κοινού είναι σχετικά περιορισμένο, αν και οι περισσότερες προσεγγίσεις έγιναν δείχνοντας στα κινητά τηλέφωνα το περιεχόμενο που υπάρχει σε κάποιο «συμβατικό» τηλεοπτικό σταθμό.

 

Αυτό, όμως, έχει αποδειχθεί λάθος και ότι η πιο ορθή προσέγγιση είναι η δημιουργία νέου περιεχομένου αποκλειστικά για την «4η διαφημιστική οθόνη» όπως χαρακτηρίζεται πλέον από πολλούς το κινητό τηλέφωνο.

 

Στην Ευρώπη, DVB-H δίκτυο λειτουργεί εμπορικά μόνο στην Ιταλία, ενώ σε 15 ακόμη χώρες γίνονται πιλοτικές δοκιμές ή η κάλυψη είναι σχετικά περιορισμένη.

 

Source.png Πηγή: ethnos.gr