Πριν λίγες μέρες είχαμε αναφερθεί στο FES Watch, ένα ρολόϊ που εκμεταλλεύεται την τεχνολογία e-paper όχι μόνο στο "καντράν" αλλά και στο λουράκι του. Ο χρήστης του FES Watch μπορεί να αλλάζει την εμφάνιση του ρολογιού κατά βούληση, επιλέγοντας ανάμεσα σε 24 συνολικά σχέδια και συνδυασμούς.

Η εταιρεία που κατασκεύασε το FES Watch ονομάζεται Fashion Entertainments και έχει στόχο την μελέτη της χρήσης του ηλεκτρονικού χαρτιού σε προϊόντα μόδας. Το πρωτότυπο που έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το συγκεκριμένο ρολόϊ, αλλά αυτό που δεν γνώριζε κανείς, είναι ότι πίσω από την Fashion Entertainments κρύβεται η... Sony.

 

Η Fashion Entertainments αποτελεί ένα εγχείρημα που ξεκίνησαν ορισμένοι νεαροί μηχανικοί της Sony, ως μέρος μίας πρωτοβουλίας του CEO της Sony, Kazuo Hirai, σύμφωνα με την οποία η Ιαπωνική εταιρεία ενθαρρύνει τους υπαλλήλους της να προτείνουν νέες ιδέες και να δημιουργήσουν νέα προϊόντα, παρέχοντας οικονομική ή συμβουλευτική υποστήριξη.

Άλλα προϊόντα αυτής της πρωτοβουλίας ήταν η Sony Real Estate (εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα των ακινήτων) καθώς και το Sony Seed Acceleration Program, που έχει στόχο την ενθάρρυνση δημιουργικών ιδεών μέσω συνεντεύξεων.

 

Ο Hiroki Totoki, που πρόσφατα ανέλαβε ηγετικό ρόλο στην Sony Mobile, επιβλέπει τις παραπάνω προσπάθειες και είναι γνωστός για τις επιχειρηματικές ικανότητές του από τότε που ξεκίνησε την Sony Bank το 2001 καθώς και για την επέκταση της επιχείρησης της Sony, στον τομέα της παροχής υπηρεσιών Internet μαζί με τον σημερινό CFO της εταιρείας, Kenichiro Yoshida, τότε ηγέτη της So-net.

 

Όσο αφορά στο FES Watch, αποτέλεσε μέρος της στρατηγικής της ομάδας Fashion Entertainments να μείνει μυστικό το εγχείρημα, και για αυτό το έβαλε σε μία ιστοσελίδα crowdfunding. Ο στόχος επετεύχθη φτάνοντας τα 2 εκατομμύρια yen (17 χιλιάδες δολάρια) μέσα σε τρεις εβδομάδες και σήμερα έχει προσελκύσει περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια yen από περισσότερους από 150 υποστηρικτές της καμπάνιας (όσοι υποστήριξαν το προϊόν θα το λάβουν τον Μάϊο του νέου έτους). Ένα άτομο που συμμετέχει στο εγχείρημα της Fashion Entertainments δήλωσε: "Κρύψαμε το όνομα της Sony, γιατί θέλαμε να υποβάλλουμε σε δοκιμασία την πραγματική αξία του προϊόντος, και αν θα υπήρχε ζήτηση για την ιδέα μας".

 

Η ιδέα της Sony πάντως -η οποία από ότι φαίνεται ήθελε να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στην δημιουργία νέων προϊόντων χωρίς την πίεση και τις προσδοκίες για επιτυχία που συνοδεύουν το όνομά της- δεν περιορίζεται στα ρολόγια, αλλά η ομάδα βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης παπιγιόν, αξεσουάρ για καπέλα κ.ά.

 

Η βασική ιδέα πίσω από το εγχείρημα, πίσω από το οποίο βρίσκονται πέντε νέοι μηχανικοί της Sony καθώς και μία εταιρεία που ειδικεύεται στο design, είναι να επαναπροσδιορίσουν το ηλεκτρονικό χαρτί ως ύφασμα.

 

http://www.youtube.com/watch?v=omvve2pVPH0

 

 

Link.png Site: The Wall Street Journal