Οι πολιτικές της Amazon, απαγορεύουν στην ίδια να χρησιμοποιεί δεδομένα των συνεργαζόμενων πωλητών/ εμπόρων για να υπονομεύει ή υποβιβάζει τα προϊόντα τους όμως στην πραγματικότητα, τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ διαφορετικά.

Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας Wall Street Journal, υπάλληλοι της Amazon χρησιμοποιούσαν δεδομένα μεμονωμένων πωλητών ή εμπόρων για να σχεδιάζουν, να αναπτύσσουν ή να τιμολογούν δικά της προϊόντα. Μερικές φορές μάλιστα τα χρησιμοποιούσαν ακόμα και για να λάβουν την απόφαση να εισέλθει σε μία νέα προϊοντική κατηγορία με δικό της προϊόν. Για την ανάπτυξη μίας τσάντας οργάνωσης/ αποθήκευσης πορτ μπαγκάζ αυτοκινήτου για παράδειγμα, ο Internet retailer σύμφωνα με αναφορές μελέτησε μεταξύ άλλων, τις πωλήσεις τρίτων, τα έξοδα μάρκετινγκ και το μερίδιο της Amazon στις πωλήσεις. Ανάμεσα στους υπαλλήλους, υπήρχαν και υψηλόβαθμα στελέχη, σύμφωνα με πηγές της Wall Street Journal.

Αν και η Amazon έχει επισήμως λάβει μέτρα για να αποτρέπει την πρόσβαση των ανώτερων στελεχών της σε δεδομένα μεμονωμένων πωλητών, οι συγκεκριμένες πολιτικές δεν έχουν εφαρμοστεί με συνέπεια. Διάφοροι διευθυντές ή ανώτερα στελέχη της εταιρείας, μπορούσαν να ζητήσουν από αναλυτές να δημιουργήσουν εκθέσεις ή να αποκτήσουν πρόσβαση σε υποτίθεται συγκεντρωτικά δεδομένα που στην πραγματικότητα αφορούσαν έναν μόνο έμπορο ή πωλητή.

Σε δήλωση της, η Amazon υποστήριξε ότι «απαγορεύεται αυστηρά» στους εργαζομένους τους να χρησιμοποιούν πληροφορίες από ιδιώτες πωλητές για να προσδιορίσουν την κυκλοφορία προϊόντων με τη δική της ετικέτα/ επωνυμία και έκανε γνωστό ότι ξεκίνησε εσωτερική έρευνα για το θέμα.

Ανεξάρτητα από το αν αυτή η έρευνα οδηγήσει ή όχι σε μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στις πολιτικές της, η Amazon ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρές νομικές επιπτώσεις. Η εταιρεία, κατέθεσε στο Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών τον περασμένο Ιούλιο, ότι δεν χρησιμοποιεί δεδομένα ιδιωτών πωλητών για να αποκτήσει αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αν ωστόσο οι ισχυρισμοί αποδειχτούν σωστοί, τότε η εταιρεία δεν θα έχει καταθέσει την αλήθεια, και αναμένεται να οδηγήσει τις ρυθμιστικές αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών –αλλά και των Ευρωπαϊκών- σε αυστηρότερους και περισσότερου ελέγχους, καθώς ανησυχούν για τον ανταγωνισμό και την κυριαρχία της εταιρείας. Οι Ευρωπαϊκές αρχές ήδη ανησυχούν ότι η εταιρεία ενδέχεται να κάνει κατάχρηση των δεδομένων των εμπόρων. Αν η Amazon δεν καταφέρει να αποδείξει ότι το ζήτημα που έχει προκύψει περιοριζόταν μόνο σε μία μικρή ομάδα υπαλλήλων της, θα μπορούσε να βρεθεί αντιμέτωπη με κυρώσεις και μεταρρυθμίσεις με εντολή της κυβέρνησης.

Engadget