Από τότε που έκανε το ντεμπούτο του πέρυσι, το ChatGPT της OpenAI ήταν το πιο καυτό προϊόν στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης και γενικότερα στην τεχνολογία.

Έδωσε το έναυσμα για τη λεγόμενη "επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης", εγκαινίασε πλήθος νέων επιχειρήσεων και γνώρισε εκρηκτική ανάπτυξη σε παγκόσμια κλίμακα. Ωστόσο, φαίνεται ότι η φάση του μέλιτος μπορεί τελικά να έχει τελειώσει.

Η Washington Post αναφέρει ότι η εφαρμογή είδε τον περασμένο μήνα την πρώτη της πτώση στους αριθμούς χρηστών. Στην πραγματικότητα, η επισκεψιμότητα από κινητά και επιτραπέζιες συσκευές στον ιστότοπο του ChatGPT συρρικνώθηκε κατά σχεδόν 10% παγκοσμίως τον Ιούνιο. Οι λήψεις της εφαρμογής iPhone μειώθηκαν επίσης. Δεν είναι σαφές γιατί ακριβώς το chatbot βλέπει μια τόσο δραστική πτώση στους χρήστες αν και αναμενόμενα, υπάρχουν θεωρίες.

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας βασίζεται κυρίως σε αναλύσεις της Similarweb, μιας εταιρείας ανάλυσης επισκεψιμότητας ιστοσελίδων, η οποία παρέχει διάφορες πληροφορίες για την αγορά. Η έκθεση δείχνει μια έκρηξη της διαδικτυακής κίνησης μετά την έναρξη λειτουργίας του bot τον περασμένο Νοέμβριο. Mετά από αυτό, η εμπλοκή αυξήθηκε με ιλιγγιώδη ρυθμό, για να επιβραδυνθεί τον Μάρτιο και στη συνέχεια να καταρρεύσει τον Μάιο. Σύμφωνα με την έκθεση, ο χρόνος δέσμευσης των επισκεπτών ανά επίσκεψη στον ιστότοπο ChatGPT έχει επίσης μειωθεί, πράγμα που σημαίνει ότι οι άνθρωποι που επισκέπτονται τον ιστότοπο περνούν λιγότερο χρόνο εκεί. Ομοίως, η έκθεση σημειώνει ότι ένα άλλο δημοφιλές chatbot τεχνητής νοημοσύνης, το Character.AI, είδε επίσης την επισκεψιμότητά του να μειώνεται τον Ιούνιο.

Το ερώτημα στην περίπτωση αυτή είναι ποιος είναι ο λόγος πίσω από αυτή τη μείωση; Είναι η τάση του AI να δίνει όχι απολύτως σωστές απαντήσεις και άλλες φορές να παραπληροφορεί; Είναι ο έντονος ανταγωνισμός από τη Google και το Bard ή ακόμα και από την ίδια τη Microsoft που ενσωματώνει την τεχνολογία της OpenAI στα προιόντα της; Ή μήπως οι άνθρωποι απλά βαριούνται να μιλάνε σε υπολογιστές;

Αν και δεν το γνωρίζουμε με βεβαιότητα, το Similarweb υποστηρίζει ότι μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι το τεράστιο hype γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη έχει περάσει. Μια άλλη πιθανότητα που προβάλλεται από την Post είναι ότι οι φοιτητές, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν το chatbot για να κάνουν πιο εύκολη τη δουλειά τους, ξεκίνησαν τις καλοκαιρινές διακοπές, προκαλώντας έτσι μια συνολική μείωση της χρήσης.

  • Like 4