Το Facebook και η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ κατέληξαν σε διακανονισμό ύψους $5 δισεκατομμυρίων μετά την έρευνα που πραγματοποίησε η πρώτη για τις πρακτικές του κοινωνικού δικτύου στον τρόπο διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του.

Ο διακανονισμός τώρα θα πρέπει να λάβει την έγκριση του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, κάτι που αναμένεται να έχει διαδικαστικό χαρακτήρα, αφού οι πιθανότητες να αλλάξει κάτι είναι ελάχιστες.

Η έρευνα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ ξεκίνησε στις αρχές της περσινής χρονιάς, όταν αποκαλύφθηκε ότι το Facebook διαμοιραζόταν τα δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του με την εταιρεία αναλύσεων Cambridge Analytica και τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για να επηρεάσουν την προεκλογική διαδικασία στις ΗΠΑ δύο έτη νωρίτερα, το 2016. Μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica αποκαλύφθηκαν και άλλα για τις πρακτικές του Facebook, όπως για παράδειγμα ότι οι κωδικοί πρόσβασης μεγάλης μερίδας χρηστών του Instagram φυλάσσονταν σε απλό κείμενο.

Το «πρόστιμο» που έφτασε τα $5 δισεκατομμύρια είναι το μεγαλύτερο που έχει επιβληθεί από την FTC (Federal Trade Commission) μετά από εκείνο των $22,5 εκατομμυρίων στην Google το 2012. Για πολλούς πάντως, θεωρείται απλώς ένα μικρό χτύπημα στον καρπό του χεριού, και δεν αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την βελτίωση των πολιτικών και των πρακτικών της εταιρείας στον τομέα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Και από ότι φαίνεται έτσι μάλλον πρέπει να σκέφτηκαν και οι επενδυτές, αφού η τιμή της μετοχής της εταιρείας αυξήθηκε κατά 1,8%, παρόλο που το «πρόστιμο» ήταν κατά $2 δισεκατομμύρια μεγαλύτερο από αυτό που αρχικά είχε υπολογιστεί από το ίδιο το Facebook.

GSMArena