Με επιστολή που απέστειλε το Facebook απάντησε στην ερώτηση των Γερουσιαστών Josh Hawley και Chris Coons στις ΗΠΑ για ποιο λόγο εξακολουθεί να παρακολουθεί την τοποθεσία των χρηστών του, ακόμα και όταν οι υπηρεσίες τοποθεσίας έχουν απενεργοποιηθεί.

Οι Γερουσιαστές ζήτησαν από το Facebook να δώσει στους χρήστες περισσότερο έλεγχο πάνω στα δεδομένα τους και να σεβαστεί την επιθυμία τους να παραμείνει ιδιωτική η τοποθεσία που βρίσκονται.

Στην επιστολή του, το Facebook εξήγησε με ποιο τρόπο είναι σε θέση να εκτιμά τις τοποθεσίες που βρίσκονται οι χρήστες του ώστε να μπορεί να προβάλει τις κατάλληλες για αυτούς διαφημίσεις (στοχευμένη διαφήμιση) ή για να προσαρμόζουν διάφορες υπηρεσίες και προϊόντα στις ιδιαίτερες ανάγκες του (π.χ καιρός), ακόμα και όταν οι χρήστες έχουν επιλέξει να απενεργοποιήσουν τις υπηρεσίες τοποθεσίας μέσω της δυνατότητας που τους παρέχεται από το λειτουργικό σύστημα. Σε διαφορετική περίπτωση λέει το Facebook, οι χρήστες που ζουν στην Washington, D.C. θα έβλεπαν διαφημίσεις για υπηρεσίες ή εκδηλώσεις στο Λονδίνο και το αντίθετο.

Το Facebook εξήγησε ότι ακόμα και όταν οι υπηρεσίες τοποθεσίας είναι απενεργοποιημένες, μπορεί να εκτιμήσει κατά προσέγγιση την θέση των χρηστών από διάφορες πληροφορίες και δεδομένα που διαμοιράζονται με άλλους στο κοινωνικό δίκτυο, όπως με τα tags για παράδειγμα στο κείμενο ή στις φωτογραφίες που αναρτούν ή ακόμα και από τις διευθύνσεις IP της συσκευής τους. Αν και αυτά τα δεδομένα δεν προσφέρουν και τόσο μεγάλη ακρίβεια όσο αυτά που συλλέγονται με ενεργοποιημένο το «location tracking» εντούτοις παραμένουν χρήσιμα για διάφορους λόγους όπως εξηγεί το Facebook. Ένας από τους λόγους είναι για να είναι σε θέση να προειδοποιεί τους χρήστες όταν οι λογαριασμοί τους χρησιμοποιούνται από ασυνήθιστες τοποθεσίες (π.χ μπορεί τα στοιχεία τους να έπεσαν σε λάθος χέρια) και ένας άλλος είναι για να αντιμετωπίσει την διασπορά ψευδών ειδήσεων.  

Το Facebook επίσης αναγνώρισε ότι τα περιορισμένα δεδομένα για την τοποθεσία των χρηστών που συλλέγει όταν οι υπηρεσίες τοποθεσίας έχουν απενεργοποιηθεί μέσω του λειτουργικού συστήματος του κινητού χρησιμεύουν και για στοχευμένη διαφήμιση. Το κοινωνικό δίκτυο δεν δίνει την δυνατότητα στους χρήστες του να απενεργοποιήσουν τις location-based διαφημίσεις, αν και τους παρέχει τη δυνατότητα να απαγορεύσουν στο Facebook να παρακολουθεί την ακριβή τους τοποθεσία.

CNBC

  • Sad 2