Ένας νέος γύρος αντιπαράθεσης μεταξύ του Facebook και των εκδοτών φαίνεται να ξεκινά μετά τις δηλώσεις του μεγιστάνα των μίντια Rupert Murdoch, ο οποίος καλεί την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης να πληρώνει τους εκδότες για το περιεχόμενο το οποίο φιλοξενεί.

«Εάν το Facebook επιθυμεί την αναγνώριση των “έγκριτων” δημοσιογραφικών ομίλων, τότε θα πρέπει να τους καταβάλει ένα αντίτιμο, ακολουθώντας ένα παρόμοιο μοντέλο με τις καλωδιακές τηλεοπτικές πλατφόρμες», δήλωσε ο επικεφαλής της News Corp. «Οι εκδότες καταφανώς αυξάνουν την ειδησεογραφική αξία και το κύρος του Facebook μέσω των ειδήσεων και του περιεχομένου που παρέχουν, αλλά δεν ανταμείβονται επαρκώς για τις εν λόγω υπηρεσίες», συμπληρώνει.

Η δήλωση αυτή ακολούθησε τις ανακοινώσεις του Mark Zuckerberg ότι το Facebook θα ιεραρχεί το ειδησεογραφικό περιεχόμενο βάσει της «αξιοπιστίας» του, με τις σχετικές επιδόσεις να καθορίζονται από τις αντιδράσεις των χρηστών. Επίσης, ανακοίνωσε πως οι ειδήσεις θα μειωθούν κατά 20% στις ενημερώσεις τον χρηστών.

Ο Murdoch κατηγόρησε το Facebook και την Google για τη διάδοση περιεχομένου από χαμηλού επιπέδου ειδησεογραφικές πηγές, που είναι «εγγενώς αναξιόπιστες», και αποκάλεσε τις λύσεις που υιοθετούνται κάθε άλλο παρά «επαρκείς».

«Χρειάζεται μια πρόταση που πραγματικά αναγνωρίζει το κόστος και την κοινωνική αξία της επαγγελματικής δημοσιογραφίας», σημείωσε ο μεγιστάνας.

Με περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια χρήστες, οι περισσότεροι εκ των οποίων στηρίζονται σε αυτό για την πληροφόρησή τους, τo Facebook εξελίσσεται στο μεγαλύτερο ειδησεογραφικό μέσο παγκοσμίως. Αλλά το ίδιο αρνείται αυτόν το ρόλο, δηλώνοντας ότι δεν υποχρεώνεται να αξιλογοεί το διακινούμενο περιεχόμενο.

Oι ειδησεογραφικοί οργανισμοί είναι εγκλωβισμένοι στη σχέση τους με το Facebook, το οποίο κατευθύνει μεγάλη επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες τους, αλλά «υφαρπάζει» τα σχετικά διαφημιστικά έσοδα.

Guardian

  • Confused 1