Η δυνατότητα παρέχεται μέσω της εφαρμογής του Facebook για κινητά iOS και Android

Το Facebook ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα επέκταση της συνεργασίας του με το Spotify, μέσα από την οποία προσφέρεται η δυνατότητα στους χρήστες να ακούν μουσική ή podcasts απευθείας από την εφαρμογή του Facebook. H νέα δυνατότητα ονομάζεται Project Boombox και έχει ξεκινήσει ήδη η διάθεσή του μέσω μιας νέα "miniplayer" εμπειρίας η οποία επιτρέπει στους χρήστες του Facebook να έχουν πρόσβαση στο Spotify από την εφαρμογή του Facebook για κινητά iOS και Android. Η λειτουργία αυτή είναι διαθέσιμη τόσο στους χρήστες που αξιοποιούν τις δωρεάν υπηρεσίες του Spotify όσο και σε όσους πληρώνουν συνδρομή.

Oι συνδρομητές θα έχουν πρόσβαση στην πλήρη αναπαραγωγή του ηχητικού κομματιού που θα αναρτάται στο Facebook. Οι χρήστες που επιλέγουν τις δωρεάν υπηρεσίες θα μπορούν να ακούν επίσης το πλήρες κομμάτι, όχι μόνο ένα μέρος του. Στη συνέχεια, όμως, θα συνεχίζουν να ακούν περιεχόμενο με διαφημίσεις μέσω του Shuffle mode, ακριβώς όπως θα συνέβαινε μέσω και της εφαρμογής του Spotify.

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα λειτουργία επιτρέπει την αναπαραγωγή της μουσικής ή του όποιου ηχητικού περιεχομένου μέσω της εφαρμογής του Spotify. Όταν ο χρήστης ενεργοποιεί το miniplayer, η νέα λειτουργία προωθεί το χρήστη στο Spotify. Το miniplayer ενεργοποιεί και ελέγχει την εφαρμογή και την αναπαραγωγή του κομματιού μέσω της εφαρμογής του Spotify και με τον τρόπο αυτό η αναπαραγωγή συνεχίζεται ακόμη και αν ο χρήστης προχωρήσει παρακάτω στο Facebook ή επιλέξουν να ελαχιστοποιήσουν την εφαρμογή του Facebook.

Aυτό σημαίνει πως οι χρήστες θα πρέπει να έχουν την εφαρμογή του Spotify για κινητά εγκατεστημένη στις συσκευές του και λογαριασμό στο Spotify, προκειμένου να λειτουργήσει το miniplayer. Το Spotify επισημαίνει πως δεν υπάρχει δυνατότητα εγγραφής για συνδρομητικό λογαριασμό μέσω του miniplayer, επομένως δεν προκύπτει και μοίρασμα των εσόδων από τις νέες συνδρομές με το Facebook.

Η συνεργασία αυτή επιτρέπει στο Spotify να αξιοποιήσει το κοινό του Facebook, προκειμένου να φτάσει σε περισσότερους χρήστες και να αυξήσει τόσο τις νέες εγγραφές όσο και τη χρήση της εφαρμογής του, σε μια περίοδο κατά την οποία οι ανοδικές τάσεις στις συνδρομές λόγω της πανδημίας ενδεχομένως να αρχίζουν να παρουσιάζουν σημάδια κάμψης. Σε κάθε περίπτωση, το Spotify παραμένει υπεύθυνο για την καταβολή των πνευματικών δικαιωμάτων από το υλικό που αναπαράγεται μέσω του miniplayer, ακριβώς όπως συνέβαινε και πριν, καθώς στην ουσία η αναπαραγωγή συντελείται μέσω της δικής του εφαρμογής. Επίσης, διατηρεί τον πλήρη έλεγχο των μουσικών καταλόγων αλλά και των διαφημίσεων που παίζονται ανάμεσα στο περιεχόμενο.

Για το Facebook, η συμφωνία μεταφράζεται σε ένα χρήσιμο εργαλείο ώστε να παρακινήσει τους χρήστες του να παραμείνουν στην ιστοσελίδα του, καθώς τα σχετικά ποσοστά καταγράφουν πτωτικές τάσεις εδώ και χρόνια, σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποιούνται.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η χρονική στιγμή ανακοίνωσης της συμφωνίας, καθώς Facebook και Spotify έχουν πλέον έναν κοινό εχθρό, την Apple. Οι αλλαγές που προωθεί η Apple, με επίκεντρο την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών, πλήττουν το διαφημιστικό τζίρο του Facebook, την ίδια ώρα που οι επενδύσεις τις οποίες πραγματοποιεί ο τεχνολογικός κολοσσός στα Apple Music και Apple Podcasts απειλούν το Spotify. 

H λειτουργία miniplayer έχει ήδη δοκιμαστεί σε αγορές εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, όπως το Μεξικό και η Ταϊλάνδη, ενόψει της διάθεσης του σε περισσότερες χώρες.

Εκτός από τις ΗΠΑ, η λειτουργία έχει καταστεί ήδη πλήρως διαθέσιμη σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Ινδονησία, το Ισραήλ, η Ιαπωνία, η Μαλαισία, η Νέα Ζηλανδία, η Νότια Αφρική και η Ταϊλάνδη.