Ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του ανακοίνωσε πως θέτει σε λειτουργία το Instagram. 

Πρόκειται για στοιχείο που είχε ανακοινωθεί πέρυσι και έχει ως στόχο την ενθάρρυνση των έφηβων χρηστών του να ανακαλύψουν νέο περιεχόμενο. Συγκεκριμένα, μιλάμε για ένα μήνυμα που εμφανίζεται στον χρήστη εάν εκείνος έχει εκτεθεί σε συγκεκριμένο αριθμό από την ίδια θεματολογία περιεχομένου (εικόνες και βίντεο μέσω scrolling), προτρέποντάς τον να επιλέξει ένα διαφορετικό θέμα για να εξερευνήσει (με μοναδική εξαίρεση το λεγόμενο «appearance comparison», τη σύγκριση δηλαδή της εμφάνισης του χρήστη με εκείνη των άλλων).

Η νέα αυτή λειτουργία του Instagram δοκιμάζεται ήδη πιλοτικά στις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, με τη Meta να παρακολουθεί στενά την αποτελεσματικότητά της. Στις πρώτες δοκιμές της εταιρείας, μέσα σε διάστημα μίας εβδομάδας, ο ένας στους πέντε χρήστες που εκτέθηκαν στο συγκεκριμένο μήνυμα, επέλεξε ένα διαφορετικό θέμα. Σε έρευνα που επικαλείται το Instagram δε, το 58,2% των συμμετεχόντων δήλωσε πως η προτροπή του δικτύου μέσω του προαναφερθέντος μηνύματος πράγματι βελτίωσε την όλη εμπειρία χρήσης του (επιτρέποντάς του να διαχειριστεί καλύτερα τον χρόνο που περνούσε στην πλατφόρμα). 

Η προσθήκη της συγκεκριμένης λειτουργίας γίνεται στο πλαίσιο μίας ευρύτερης γκάμας εργαλείων γονικού ελέγχου που λάνσαρε η Meta. «Θέλουμε να ηγηθούμε της online ασφάλειας των εφήβων. Ως γονιός, πιστεύω πως οι γονείς ξέρουν τι είναι καλύτερο για τα παιδιά τους. Αυτό για το οποίο είμαι πραγματικά χαρούμενος, είναι πως τους προσφέρουμε νέα εργαλεία για να διαμορφώσουν καλύτερα την εμπειρία των παιδιών τους στο Instagram», ανέφερε ο CEO του τελευταίου Adam Mosseri. Στα εργαλεία αυτά περιλαμβάνονται οι δυνατότητες των γονιών να δουν και να οριοθετήσουν τον χρόνο που περνά το παιδί τους στο Instagram καθώς επίσης να επιλέξουν τις ημέρες και τις περιόδους που θα του επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει το app. Παρόμοιες λειτουργίες προστέθηκαν και σε μία άλλη πλατφόρμα της Meta, το Quest.