Η Meta αποκάλυψε ότι θα προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στην πολιτική της προκειμένου να συμμορφωθεί με την πράξη της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές (DMA) που ρυθμίζει τις συμπεριφορές των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών.

Ως καθορισμένος "gatekeeper", η Meta είναι υποχρεωμένη να δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να αποτρέψουν τον συνδυασμό δεδομένων μεταξύ των βασικών προϊόντων της, των Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp και Marketplace.

Μέχρι τις αρχές Μαρτίου, όταν ενεργοποιηθούν οι κανόνες του DMA, η Meta θα στείλει ειδοποιήσεις opt-in που θα δίνουν στους χρήστες την επιλογή διαχωρισμού μέσω των υφιστάμενων ελέγχων του Κέντρου λογαριασμού (Account Center). Ωστόσο, τα εμπόδια όπως η ανάγκη ξεχωριστού λογαριασμού Messenger ή η απώλεια του social gaming φαίνεται να αποσκοπούν στην αποθάρρυνση της υιοθέτησης.

Για το Marketplace, η επιλογή του απορρήτου σημαίνει ότι θα βασίζεστε στο email αντί για το Messenger για επικοινωνία. Εν τω μεταξύ, η άρνηση της κοινής χρήσης δεδομένων του Facebook Gaming περιορίζει τους χρήστες μόνο σε παιχνίδια single player. 

Οι περιορισμένες αυτές εναλλακτικές λύσεις έχουν προκαλέσει σκεπτικισμό σχετικά με το κατά πόσον η Meta παρέχει πραγματικά ίσες επιλογές για τη συγκατάθεση, όπως επιτάσσει η DMA. Ο νόμος απαγορεύει επίσης τη χειραγώγηση του interface που ενημερώνει σχετικά τον χρήστη, είτε δίνοντάς του μειωμένες επιλογές του είτε εμφανίζοντάς του ενοχλητικά μηνύματα που θα τον προτρέπουν να "επανεξετάσει την απόφασή του".

Επί του παρόντος, η Meta επιτρέπει μόνο στους Ευρωπαίους να αποφεύγουν την παρακολούθηση διαφημίσεων πληρώνοντας για μια συνδρομή χωρίς διαφημίσεις - υποστηρίζοντας ότι αυτό πληροί τις απαιτήσεις συναίνεσης. Όμως, με την DMA να εξουσιοδοτεί τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ να αξιολογούν αν η αποχώρηση είναι εξίσου εύκολα προσβάσιμη με την είσοδο, η προσέγγιση της Meta κινδυνεύει από παραβιάσεις που συνεπάγονται πρόστιμα ύψους έως και 10% των ετήσιο εσόδων της εταιρείας.

Ουσιαστικά, ενώ παρέχει κάποια επίφαση συμμόρφωσης, η Meta φαίνεται να εκμεταλλεύεται την κυριαρχία της στην αγορά για να αποθαρρύνει τις επιλογές απορρήτου που υπονομεύουν την ενοποίηση δεδομένων και το μοντέλο στοχευμένης διαφήμισης. Οι περιορισμένες εναλλακτικές λύσεις και τα dark pattern που χρησιμποιεί η εταιρεία, κατά πολλούς υποδηλώνουν ένα υπολογισμένο στοίχημα για να ελέγξει τα όρια των κανόνων της DMA που αποσκοπούν στην απαγόρευση τέτοιων αντιανταγωνιστικών συμπεριφορών.

  • Like 3