H εταιρία στην οποία ανήκει το Facebook προχωρά στις αλλαγές αυτές ενόψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών, καθώς ετοιμάζεται να δοκιμάσει την ικανότητά της να ελέγχει παραπλανητικό υλικό το οποίο δημιουργείται από τις νέες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.

Η Meta, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα αρχίσει από το Μάιο να επισημαίνει με ειδική ένδειξη ("Made with AI") όσα βίντεο, εικόνες και ηχητικό υλικό αναρτώνται στις πλατφόρμες της και έχει δημιουργηθεί μέσω κάποιου μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης, επεκτείνοντας έτσι μια πολιτική η οποία έως τώρα αντιμετώπιζε μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία αλλοιωμένων βίντεο, όπως ανακοίνωσε η Μόνικα Μπίκερτ, αντιπρόεδρος της εταιρίας, αρμόδια για την πολιτική περιεχομένου.  

Στην ανάρτησή της, η Μπίκερτ αναφέρει ότι η Meta θα χρησιμοποιεί διακριτές και περισσότερο αισθητές επισημάνσεις για ψηφιακά αλλοιωμένα μέσα, τα οποία ενέχουν "ιδιαίτερα υψηλό κίνδυνο ουσιαστικής εξαπάτησης του κοινού επί σημαντικών ζητημάτων", ανεξαρτήτως του κατά πόσο το επίμαχο υλικό δημιουργήθηκε με τη χρήση μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης ή άλλων εργαλείων.

Η νέα πολιτική συνιστά σημαντική αλλαγή στάσης εκ μέρους της Meta, έναντι του αλλοιωμένου υλικού. Ενώ προηγουμένως η εταιρία εστίαζε στην αφαίρεση μιας περιορισμένης σειράς αναρτήσεων, μεταβαίνει πλέον σε μια πολιτική στόχος της οποίας είναι η διατήρηση του περιεχομένου, με παράλληλη ενημέρωση των χρηστών σχετικά με το πώς δημιουργήθηκε αυτό.

Νωρίτερα, η Meta είχε ανακοινώσει σχέδιο εντοπισμού εικόνων που δημιουργήθηκαν μέσω μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης άλλων εταιριών, χρησιμοποιώντας αόρατους δείκτες που ενσωματώνονται στα αρχεία, όμως δεν προσδιόρισε το πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται αυτό το μέτρο.

Εκπρόσωπος της εταιρίας σε δηλώσεις του στο Reuters ανέφερε πως η νέα προσέγγιση θα εφαρμοστεί στο περιεχόμενο που αναρτάται στο Facebook, το Instagram και το Threads, όλα ιδιοκτησίας Meta. Οι άλλες υπηρεσίες της, μεταξύ των οποίων το WhatsApp και οι συσκευές εικονικής πραγματικότητας Quest καλύπτονται από διαφορετικούς κανόνες.

Ενόψει των νέων μέτρων, η Meta θα ξεκινήσει άμεσα να εφαρμόζει τις σημάνσεις στο περιεχόμενο "υψηλού κινδύνου", διευκρίνισε ο εκπρόσωπος της εταιρίας. 

Οι αλλαγές αυτές εφαρμόζονται ενόψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών το Νοέμβριο οι οποίες, σύμφωνα με αναλυτές, ενδέχεται να επηρεαστούν δραστικά από τις νέες τεχνολογίες δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. Ήδη έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στο πλαίσιο προεκλογικών εκστρατειών σε χώρες όπως η Ινδονησία, εξέλιξη η οποία δοκιμάζει το πλαίσιο των κανονισμών που έχουν ορίσει πάροχοι όπως η Meta, καθώς και η OpenAI, εκ των κορυφαίων εταιριών στον τομέα της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης.

Το Φεβρουάριο, η εποπτική επιτροπή της Meta χαρακτήρισε τους υφιστάμενους κανόνες σχετικά με το χειραγωγημένο υλικό "ασυνάρτητους", μετά από έλεγχο βίντεο το οποίο είχε αναρτηθεί πέρυσι στο Facebook, όπου εμφανιζόταν ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και το οποίο είχε αλλοιωθεί κατά τρόπο που άφηνε να εννοηθεί ότι είχε φερθεί κατά τρόπο άπρεπο.

Η εποπτική επιτροπή αποφάνθηκε επίσης ότι το νέο πλαίσιο πρέπει να εφαρμοστεί και σε υλικό το οποίο δεν έχει δημιουργηθεί ή αλλοιωθεί με τη χρήση μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης, εφόσον "δεν είναι απαραίτητα λιγότερο παραπλανητικό", από ό,τι υλικό που έχει δημιουργηθεί από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και σε αποκλειστικά ηχητικό υλικό, αλλά και βίντεο τα οποία εμφανίζουν ανθρώπους να κάνουν πράγματα τα οποία δεν έχουν κάνει στην πραγματικότητα.

  • Haha 1