Σύμφωνα με πληροφορίες, η Meta ενδέχεται να λανσάρει τις νέες περσόνες Τεχνητής Νοημοσύνης (AI personas) στις υπηρεσίες της -στις οποίες περιλαμβάνονται τα Facebook και Instagram- μέσα στον επόμενο μήνα.

Όπως αναφέρει η οικονομική εφημερίδα Financial Times, οι περσόνες Τεχνητής Νοημοσύνης της Mera πρόκειται να δώσουν στους χρήστες έναν νέο τρόπο να προχωρούν σε αναζητήσεις, να λαμβάνουν συστάσεις και να αλληλεπιδρούν με τα προϊόντα της εταιρείας. Επικαλούμενη συνομιλίες με τρία μέλη της εταιρείας, η εφημερίδα αναφέρει στο άρθρο της ότι τα νέα chatbots της Meta ενδέχεται να διαθέτουν ξεχωριστές «προσωπικότητες», συμπεριλαμβανομένου ενός χαρακτήρα που κάνει ταξιδιωτικές προτάσεις με «το στυλ ενός σέρφερ» και ενός άλλου που μιλά όπως ο… Αβραάμ Λίνκολν.

Το επικείμενο λανσάρισμα θα μπορούσε να βοηθήσει τη Meta να γίνει ανταγωνιστικότερη σε δύο μέτωπα. Από μια πλευρά, τα chatbots θα μπορούσαν να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση/ engagement των χρηστών με τις υπηρεσίες της όπως είναι τα Facebook και Instagram και να «καμφθεί» η δημοτικότητα του TikTok και από την άλλη θα μπορούσαν να αποτελέσουν απόδειξη των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης της Meta καθώς ανταγωνίζεται τις Microsoft και OpenAI με τα Bing και ChatGPT και το Bard της Google.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg δήλωσε ανοιχτά τα σχέδιά του να ενσωματώσει τις «Περσόνες Τεχνητής Νοημοσύνης» στα προϊόντα της εταιρείας. Τον Φεβρουάριο ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας νέας ομάδας ανάπτυξης προϊόντων που θα είναι επικεντρωμένη στη δημιουργική ή παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη. «Μακροπρόθεσμα, θα εστιάσουμε τις δυνάμεις μας για να αναπτύξουμε περσόνες Τεχνητής Νοημοσύνης που θα μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους με ποικίλους τρόπους» ανέφερε ο Mark Zuckerberg σε μία ανάρτηση του. «Εξερευνούμε εμπειρίες με κείμενο (όπως συνομιλίες στα WhatsApp και Messenger), με εικόνες (όπως δημιουργικά φίλτρα στο Instagram και διάφορες μορφές διαφημίσεων) και εμπειρίες με βίντεο ή πολυτροπικές εμπειρίες» συμπλήρωσε.

Στις αρχές Ιουνίου, ο ερευνητής εφαρμογών Alessandro Paluzzi εντόπισε ίχνη μίας νέας λειτουργίας στην εφαρμογή του Instagram με την ονομασία «Chat with an AI» που θα μπορούσε να απαντά σε ερωτήσεις και να δίνει συμβουλές χρησιμοποιώντας 30 διαφορετικές περσόνες Τεχνητής Νοημοσύνης (AI personas). Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, ένα τέτοιο chatbot θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τους χρήστες να συνθέτουν μηνύματα κ.ά.

Ο Mark Zuckerberg αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες AI της εταιρείας και σε μία τηλεδιάσκεψη με επενδυτές και αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα της Meta πριν από περίπου μία εβδομάδα λέγοντας πως η ομάδα ανάπτυξης χρησιμοποιεί το δικό της μεγάλο γλωσσικό μοντέλο LLaMA. «Μπορείτε να φανταστείτε πολλούς τρόπους με τους οποίους η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνδέονται και να εκφράζονται μέσω των εφαρμογών μας, να χρησιμοποιούν δημιουργικά εργαλεία που κάνουν ευκολότερη και διασκεδαστικότερη την ανάρτηση και τον διαμοιρασμό περιεχομένου ή ακόμα και την επικοινωνία και αλληλεπίδραση με agents (bots) που λειτουργούν ως βοηθοί, προπονητές ή που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία ή αλληλεπίδραση με επιχειρήσεις και δημιουργούς και πολλά άλλα» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg. Η εταιρεία πρόκειται να ανακοινώσει πολλές περισσότερες λεπτομέρειες για τις πρωτοβουλίες ΑΙ και τον σχετικό «οδικό χάρτη» της στο συνέδριο προγραμματιστών Connect τον Σεπτέμβριο.

Την ώρα πάντως που τα σχόλια του Διευθύνοντος Συμβούλου της Meta τονίζουν τα πλεονεκτήματα της αλληλεπίδρασης των χρηστών των εφαρμογών της εταιρείας με τις περσόνες AI ή απλούστερα με τα chatbots της, εντούτοις η εφημερίδα Financial Times επισημαίνει ότι τα chatbots θα μπορούσαν επίσης να παρέχουν στην εταιρεία περισσότερα δεδομένα σχετικά με τα ενδιαφέροντα των χρηστών για να τη βοηθήσουν με τη στοχευμένη διαφήμιση. Τους τελευταίους δύο μήνες, η ανταγωνιστική εταιρεία Snap δοκίμασε την προσθήκη συνδέσμων διαφημίσεων/ χορηγιών εντός του chatbot της My AI το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία του ChatGPT.

  • Confused 1