Με αφορμή την ανακοίνωση εξελληνισμού της PayPal, της δημοφιλούς πλατφόρμας ψηφιακών πληρωμών, το Insomnia είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον κ. Marcin Glogowski, Γενικό Διευθυντή της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον κ. Glogowski, βρισκόμαστε ακόμα μακριά από έναν cash-free κόσμο, αφού τα μετρητά εξακολουθούν να αποτελούν το δημοφιλέστερο τρόπο συναλλαγής. Από την άλλη, ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πληρωμών είναι ήδη αρκετά μεγάλος ειδικά στην κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, με την αύξηση να ξεπερνά το 50% ετησίως. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, όπως αυτή της αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων, η χρήση μετρητών είτε είναι αδύνατη είτε πολύ δύσκολη, επιφέροντας ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Πάντως, όπως αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής της PayPal CEE, είναι θέμα βούλησης της εκάστοτε χώρας για το πόσο θέλει να στηρίζεται στα μετρητά, με πρόσφατο παράδειγμα εκείνο της Σουηδίας, η οποία επιχειρεί να αναχθεί στην πρώτη κοινωνία χωρίς μετρητά, ένα γεγονός που έχει άμεση σχέση και με την προσπάθεια της κυβέρνησης να αποτρέψει τη φοροδιαφυγή. 

Στο ερώτημά μας για το εάν η PayPal απευθύνεται σε τεχνολογικά καταρτισμένους ανθρώπους, ο κ. Glogowski ανέφερε ότι η πλατφόρμα είναι αρκετά πιο εύκολη στη χρήση της σε σύγκριση με τη χρήση μιας πιστωτικής κάρτας online, καθώς αρκεί και μόνο να ολοκληρωθεί η αρχική διαδικασία δημιουργίας του λογαριασμού και δήλωσης της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Στη συνέχεια, ο χρήστης δεν χρειάζεται καν να εισάγει το username/password, αφού μέσω της υπηρεσίας One Touch, η χρέωση μπορεί να γίνει με το πάτημα ενός κουμπιού και χωρίς την παροχή άλλων στοιχείων.

paypal.jpg.5909fffade687a0e8869311973dafece.jpg

Από τα 5.5 εκατομμύρια χρηστών της PayPal στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η Ελλάδα αποτελεί μια από τις ξεχωριστές περιπτώσεις στην ιστορία της εταιρείας, διαθέτοντας περισσότερα από 500.000 εγγεγραμμένα μέλη, και με τον αριθμό αυτό να σημειώνει αύξηση με διψήφιο ποσοστό κάθε χρόνο. Αυτός είναι και ο λόγος, άλλωστε, για τον οποίον το επόμενο διάστημα θα δούμε περισσότερες ενέργειες που αφορούν τη χώρα μας, πέρα από αυτή του εξελληνισμού της web έκδοσης της υπηρεσίας που παρουσιάστηκε πρόσφατα, όπως η δυνατότητα αποστολής χρημάτων μέσω του Skype που ανακοινώθηκε πριν από μερικούς μήνες, αλλά και η ελληνική προσαρμογή της mobile εφαρμογής της PayPal,  η οποία υλοποιήθηκε προ ολίγων ημερών.

Η PayPal δεν βλέπει αποκλειστικά ως ανταγωνιστές άλλες FinTech υπηρεσίες που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια την εμφάνισή τους ειδικά στον ευρωπαϊκό χώρο, όπως η Revolut, η Adyen και η N26. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως δηλώνει ο κ. Glogowski, υπάρχει η δυνατότητα συνεργασιών, καθώς η PayPal δεν περιορίζεται απλώς στο να αποτελεί ένα gateway συναλλαγών, με το εύρος των υπηρεσιών της να είναι αρκετά δύσκολο να το συναντήσει κανείς σε άλλες εταιρείες του χώρου. Αυτό δεν σημαίνει ότι η PayPal δεν παρακολουθεί την αγορά για ιδιαίτερες περιπτώσεις, όντας έτοιμη να προχωρήσει τα επόμενα χρόνια σε εξαγορές εταιρειών που θα θεωρηθούν σημαντικές για την ανάπτυξή της.

5a1a0097.jpg.b742d889b2a361cf9fbf9c2099efe67b.jpg

Η πρόσφατη ανακοίνωση του eBay να επιλέξει το back-end σύστημα της ολλανδικής Adyen και να αντικαταστήσει την PayPal ως το προεπιλεγμένο σύστημα συναλλαγών στην ιστοσελίδα του, δημιούργησε αίσθηση με βάση και τη μακροχρόνια συνεργασία των δύο εταιρειών, όμως για τον κ. Glogowski αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. «Έχουμε πάρει την απόφαση να επεκτείνουμε την παρουσία μας όχι μόνο σε νέες χώρες, αλλά και σε νέες υπηρεσίες, κάτι που βρίσκεται σε εξέλιξη. Η εξάρτησή μας από το eBay είναι πολύ μικρότερη από ό,τι στο παρελθόν και σε σχέση με ό,τι πιστεύει ο περισσότερος κόσμος, με το αντίστοιχο ποσοστό να ακολουθεί πτωτική πορεία. Το πρώτο τρίμηνο του 2018, το eBay ήταν υπεύθυνο για το 13% των συνολικών εσόδων της PayPal, όταν καθ’όλη τη διάρκεια του 2017, το ποσοστό αυτό έφτανε το 14% και πριν από μερικά χρόνια το 30%. Με τους ρυθμούς αυτούς, μέχρι το 2020, η συνεισφορά του eBay στα έσοδα της PayPal, θα φτάσει σε μονοψήφιο ποσοστό».

Ο κ. Glogowski προσθέτει επίσης ότι ο τζίρος που προέρχεται από υπηρεσίες που προσφέρει η PayPal σε εμπόρους σημείωσε αύξηση 30% το πρώτο τρίμηνο του 2018, έναντι του περασμένου έτους, και η εν λόγω ανάπτυξη είναι κατά πέντε φορές μεγαλύτερη από εκείνη του κύκλου εργασιών της με το eBay (6% YoY).  Πρόκειται για ένα ακόμη δεδομένο που αποδεικνύει την «απεξάρτηση» της PayPal από το eBay τα τελευταία χρόνια.   

Τέλος, o κ. Glogowski επιβεβαιώνει ότι η συνεργασία της PayPal με την Samsung και το Samsung Pay, η οποία ανακοινώθηκε πρόσφατα, εφαρμόζεται προς το παρόν αποκλειστικά και μόνο στις ΗΠΑ. Σε κάθε περίπτωση, με μεγάλη χαρά θα μοιραστεί ό,τι νεότερο μαζί μας, άπαξ και επεκταθεί και στην Ελλάδα.

 

  • Like 2