Το Twitter είναι το πιο πολυσυζητημένο κοινωνικό δίκτυο στα μέσα ενημέρωσης για το 2011, ξεπερνώντας ακόμη και το Facebook. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της HighBeam Research, η δημοφιλής υπηρεσία microblogging αποτέλεσε το θέμα συζήτησης στις μισές αναφορές των Media το 2011 σε αντίθεση με το Facebook το οποίο αποτέλεσε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος με ποσοστό 45%. Η αναφορά δεν συμπεριέλαβε καθόλου το νέο κοινωνικό δίκτυο Google+.

Το Twitter επικράτησε του Facebook στα θέματα συζητήσεων σχεδόν όλους τους μήνες του χρόνου, εκτός απο τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι αν και το Σεπτέμβριο έλαβε χώρα το ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών f8 του Facebook όπου ανακοινώθηκαν σημαντικές αλλαγές της υπηρεσίας όπως το Timeline και το Open Graph, το Twitter εμφανίστηκε περισσότερες φορές ως το επίκεντρο συζητήσεων.

 

Το παραπάνω αποτελεί σημαντικό επίτευγμα του Twitter αν αναλογιστεί κανείς το πλήθος των ενεργών χρηστών της κάθε υπηρεσίας. Το Facebook έχει περίπου 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα, 8 φορές περισσότερους από τους αντίστοιχους του Twitter που φτάνουν του 100 εκατομμύρια χρήστες.

 

Ένας από τους πιθανούς λόγους επιτυχίας του Twitter στα media, είναι η φιλοσοφία του “πρώτα δημόσια και ύστερα προσωπικά”. Οι δημοσιεύσεις που πραγματοποιεί κανείς στο Twitter είναι εξ αρχής δημόσιες, ενώ στο Facebook είναι ορατές μόνο στους φίλους. Βέβαια αν και οι προεπιλεγμένες αυτές ρυθμίσεις μπορούν εύκολα να αλλάξουν, αποτελούν τη μεγάλη διαφορά των δύο μεγαλύτερων κοινωνικών δικτύων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τρεις μήνες νωρίτερα το Facebook εγκαινίασε μία νέα δυνατότητα “εγγραφών” όπου οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν αναρτήσεις ορατές σε όλους, και να ακολουθούν αντίστοιχες αναρτήσεις άλλων χρηστών χωρίς να είναι “φίλοι” μεταξύ τους.

 

Link.png Site: zdnet.com