Το Ιδρυμα Mozilla ανακοίνωσε μέσω του επίσημου blog ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει την πώληση διαφημίσεων στην νέα σελίδα με τις καρτέλες του δημοφιλούς browser. Οι διαφημιστικές καρτέλες θα εμφανίζονται μαζί με τις κανονικές, που όπως είναι γνωστό αφορούν στο ιστορικό (σελίδες που επισκέπτεστε).

Αρχικά, το Ίδρυμα Mozilla θέλει να «γεμίσει» τη νέα σελίδα με τις καρτέλες. Όταν χρησιμοποιείτε για πρώτη φορά τον Firefox η σελίδα με τα tabs είναι άδεια και το μόνο που υπάρχει είναι ένας σύνδεσμος για την ιστοσελίδα του Firefox. Όπως συμβαίνει και με άλλους browsers, ο Firefox χρησιμοποιεί το ιστορικό περιήγησης και έτσι παραθέτει τις ιστοσελίδες που επισκέπτεστε. Όταν όμως το ιστορικό είναι “άδειο” (επειδή για παράδειγμα το έχετε καθαρίσει) η σελίδα αυτή παραμένει κενή.

 

Αυτή την κενή σελίδα θέλει να εκμεταλλευτεί στον Firefox το Mozilla Foundation και αναμένεται να τοποθετήσει τις δημοφιλέστερες ιστοσελίδες στην περιοχή κάθε χρήστη. Επιπλέον ορισμένα σημεία θα καταλαμβάνουν διαφημίσεις και προωθητικά μηνύματα. Πριν πάντως προωθήσει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σε όλους τους χρήστες, το μη-κερδοσκοπικό ίδρυμα θα κάνει δοκιμές για να διαπιστώσει τις αντιδράσεις των χρηστών.

Για την ώρα, τα περισσότερα έσοδα του Mozilla προέρχονται από διαφημίσεις της Google αλλά και από τη συμφωνία που έχει υπογράψει με τη τελευταία, ώστε η μηχανή αναζήτησης Google Search να είναι η εξ’ ορισμού μηχανή αναζήτησης στον browser. Λογικά, όταν το Ίδρυμα Mozilla επαναδιαπραγματευτεί με την Google, το ποσό που θα συμφωνήσουν θα είναι μικρότερο, αφού ο Chrome είναι πιο δημοφιλής από τον Firefox.

 

Τα τελευταία χρόνια, το Mozilla Foundation είχε κάνει βήματα προς την… αντίθετη κατεύθυνση όσο αφορά στις διαφημίσεις, με την έννοια ότι δημιούργησε το χαρακτηριστικό “Do not Track” (Να μην γνωστοποιούνται στις σελίδες οι προτιμήσεις καταγραφής της συμπεριφοράς περιήγησης μου) με αποτέλεσμα να αποτρέπει την στοχευμένη διαφήμιση. Επιπλέον δεν δέχεται cookies τρίτων, με αποτέλεσμα να δυσκολεύει την εμφάνιση στοχευμένων διαφημίσεων κατά την περιήγηση.

 

Με την αναμενόμενη μείωση των εσόδων, το Mozilla Foundation γυρεύει τρόπους να προσελκύσει διαφημιστές. Για την ώρα πάντως τίποτα δεν είναι σίγουρο, αφού προτού δοθεί η έγκριση για το χαρακτηριστικό θα πρέπει πρώτα να έχουν εξασφαλιστεί έσοδα.

 

Link.png Site: http://techcrunch.com/2014/02/12/mozilla-will-sell-ads-in-firefox-to-create-a-new-revenue-stream/[/url]']TechCrunch