Επενδύσεις-μαμούθ για τα μεγέθη της αγοράς σταθερής τηλεφωνίας αλλά και αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων του ομίλου Wind περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο της Tellas για το τρέχον έτος, μετά την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της επιχείρησης από τον Αιγύπτιο Naguib Sawiris. Στόχος είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης στη συγκεκριμένη αγορά καθώς ο ανταγωνισμός ισχυροποιείται και οι εναπομείναντες παίκτες δείχνουν αποφασισμένοι να κινηθούν επιθετικά κατά το προσεχές διάστημα.

 

Ήδη η Hellas on Line έχει δείξει τις προθέσεις της λειτουργώντας ως consolidator, συγκεντρώνοντας δηλαδή διάφορες εταιρείες του χώρου υπό την σκέπη της. Από την άλλη πλευρά ο όμιλος Forthnet βρίσκεται κοντά στην απόκτηση της Nova, που θα του επιτρέψει να αξιοποιήσει το τηλεοπτικό περιεχόμενο για να προσφέρει ανταγωνιστικές υπηρεσίες triple-play.

 

Η απάντηση του ομίλου Wind Hellas για την ισχυροποίηση της θυγατρικής του, βασίζεται στη δοκιμασμένη συνταγή που έχουν ακολουθήσει μέχρι σήμερα όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. «Σφιχτό» management team, υλοποίηση επενδύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών και φυσικά εντατικό marketing.

 

Σε ό,τι αφορά το πρώτο «συστατικό», οι αλλαγές έχουν ήδη αρχίσει. Ο Κωνσταντίνος Πριγκηπάκης που είχε διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος της Q Telecom έχει τοποθετηθεί επικεφαλής, ενώ στη διοικητική ομάδα έχουν ήδη προστεθεί πέντε νέα στελέχη.

 

Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο κομμάτι των επενδύσεων, η Tellas αναμένεται να δαπανήσει μέχρι το τέλος του έτους, ποσό 70 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθεί στους δύο βασικούς άξονες που προβληματίζουν την αγορά συνολικά.

 

Ο πρώτος αφορά φυσικά τις υποδομές. Η Tellas σήμερα ελέγχει ένα δίκτυο που βασίζεται στην απεγκατάσταση των υποδομών της σε 86 κέντρα του ΟΤΕ, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει να αυξηθούν σε περισσότερα από 150 στο τέλος του έτους, εφόσον δεν παρουσιαστούν καθυστερήσεις από την πλευρά του ΟΤΕ.

 

Άλλωστε, η ζήτηση είναι δεδομένη καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς που είναι σε θέση να γνωρίζουν, 1 στις 2 ευρυζωνικές συνδέσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2007, έγιναν μέσω εναλλακτικών παρόχων και η συντριπτική πλειονότητά τους αφορά πλήρως αποδεσμοποιημένη πρόσβαση στον τοπικό βρόχο. Επιπλέον, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι στο τέλος του 2008 το ποσοστό των νοικοκυριών που θα έχει ευρυζωνική πρόσβαση θα αγγίξει το εντυπωσιακό ποσοστό του 45%.

 

Οι πωλήσεις βέβαια θα βασιστούν στη γνωστή συνταγή της εντατικής διαφήμισης και της πώλησης των υπηρεσιών από το δίκτυο καταστημάτων της Wind που αριθμεί σήμερα 375 καταστήματα. Οριστικό χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει ακόμη, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι μέχρι το τέλος του έτους, τα προϊόντα της εταιρείας σταθερής τηλεφωνίας θα βρίσκονται στα ράφια της αλυσίδας Wind. Το πότε θα συμβεί κάτι τέτοιο θα εξαρτηθεί από την πορεία της ανάπτυξης του δικτύου, καθώς προς το παρόν η Tellas δεν παραδίδει τις υπηρεσίες σε ικανοποιητικό χρόνο στους πελάτες και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να αντιμετωπίσει αυξημένη ζήτηση.

 

Μέρος των προς επένδυση κεφαλαίων θα διατεθεί και για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης πελατών, κομμάτι που αποτελεί προς το παρόν την "αχίλλειο πτέρνα" των περισσότερων εναλλακτικών καθώς οι αναμονές είναι τεράστιες και τα παράπονα πολλά.

 

Source.png Πηγή: capital.gr