Σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή βρίσκεται η On Telecoms. Η εταιρεία που έφερε το triple-play (τηλεφωνία, Internet, video) στην Ελλάδα, «χτυπημένη» από τη χρηματοπιστωτική κρίση, έχει αναθέσει στη Lazard να της βρει στρατηγικό επενδυτή πριν από το τέλος του μήνα.

 

Η εταιρεία τηλεπικοινωνιών, αν και μπήκε δυναμικά στην ελληνική αγορά -απέσπασε μέσα σε δύο χρόνια περί τους 100.000 πελάτες- εν τούτοις φέρεται να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Η εταιρεία στην πρώτη της (υπερδωδεκάμηνη) χρήση που έληξε στις 31/12/2007 εμφάνισε έσοδα 10 εκατ. ευρώ και ζημίες EBITDA ύψους 14 εκατ. ευρώ. Για το 2008, οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα τετραπλασιαστούν στα 40 εκατ. ευρώ, αλλά παράλληλα οι ζημίες EBITDA θα διευρυνθούν στα 30 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία εμφανίζεται με αρνητικές χρηματο-οικονομικές ροές ύψους 66 εκατ. ευρώ, ενώ έχει δανεισμό ύψους 55 εκατ. ευρώ.

 

Η εταιρεία, κάτω από την πίεση της ρευστότητας, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατα αποφάσισε την πώληση ορισμένων υποδομών της σε οπτικές ίνες σε εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Επίσης, το σχέδιο για τη συγχώνευση της εταιρείας με την Ζήνων Αυτοματισμοί (και την εισαγωγή της στο Χ.Α.), ενδεχομένως να μην «περπατήσει», μετά την άρνηση/αδυναμία των μετόχων της Ζήνων να συμμετάσχουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της νέας επιχείρησης. Υπενθυμίζεται ότι μετά τη συγχώνευση, η νέα εταιρεία θα προχωρούσε σε αύξηση του μ.κ. της κατά 30 εκατ. ευρώ με την καταβολή μετρητών, η οποία θα καλύπτονταν από τους παλαιούς μετόχους των δύο επιχειρήσεων σε αναλογία 50-50.

 

Στελέχη της On Telecoms ανέφεραν ότι οι μέτοχοί της είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν το μερίδιο της αύξησης του μ.κ. που αναλογεί στους μετόχους της Zήνων (15 εκατ. ευρώ) και ότι ήδη είχαν συγκεντρωθεί 23 εκατ. ευρώ. Επίσης διέψευδαν ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης και ανέφεραν ότι πρόθεση της διοίκησής της είναι στη νέα αύξηση του μ.κ. της να προσκληθεί να συμμετάσχει στρατηγικός επενδυτής.

 

Η On Telecoms, χάρις στις «εξωτικές» υπηρεσίες της, κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποσπάσει 92.000 πελάτες μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο (LLU), εκ των οποίων περίπου 9 στους 10 αξιοποιούν το πακέτο του triple play, που παρέχει τηλεφωνία, Internet και πρόσβαση σε μια ταινιοθήκη 1.200 ταινιών. Μέχρι το τέλος του 2009, η εταιρεία εκτιμά ότι θα φτάσει τους 163.000 πελάτες.

 

Ωστόσο, παρά την εντυπωσιακή αύξηση πελατών, οι περισσότερες επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό του ΟΤΕ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η On Telecoms εκτιμά ότι θα επενδύσει το 2008 στην ανάπτυξη του δικτύου της 27 εκατ. ευρώ, όταν ο ΟΤΕ θα επενδύσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ. Μόνο η διαφημιστική δαπάνη του ΟΤΕ ανέρχεται σε 40 εκατ. ευρώ ετησίως. Και αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στην On Telecoms και στις τάξεις των άλλων εναλλακτικών παρόχων, στον ΟΤΕ έχει επέλθει ξανά η «ευφορία» -παρά τη χρηματοπιστωτική κρίση- καθώς διαπιστώνεται μεγάλη επιστροφή πελατών λιανικής στο δίκτυό του.

 

Source.png Πηγή: kathimerini.gr