Πανελλαδική έρευνα πραγματοποίησε η ΕΕΤΤ για τα κανάλια εξυπηρέτησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, με δείγμα 1.203 ατόμων τον Μάρτιο του 2025.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα τηλεφωνικά κέντρα αποτελούν το κανάλι εξυπηρέτησης με τη μεγαλύτερη διείσδυση, καθώς χρησιμοποιούνται από το 58% των καταναλωτών. Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι προσφέρουν τις καλύτερες τιμές και εκπτώσεις τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία, ενώ το 70% δηλώνει ικανοποιημένο από την εξυπηρέτηση. Αξιοσημείωτο είναι ότι αποτελούν το κύριο κανάλι αναφοράς τεχνικών προβλημάτων (34%), με επιτυχή επίλυση στο 72% των περιπτώσεων. 

Η έρευνα διενεργήθηκε με δομημένο ερωτηματολόγιο, τόσο τηλεφωνικά όσο και με διαδικτυακές συνεντεύξεις, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα ανδρών και γυναικών ηλικίας 18-65 ετών. Ωστόσο, όπως αναφέρεται σ' αυτή, το 68% των καταναλωτών κατατάσσει τα τηλεφωνικά κέντρα τελευταία στην ευκολία εξυπηρέτησης, κυρίως λόγω δυσκολίας πρόσβασης. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (46%) προτείνουν βελτιώσεις στη λειτουργία τους.

CleanShot2025-05-21at18_38.14@2x.jpg.fff14bb92875b6d1662e2e32e36ce618.jpg

Τα φυσικά καταστήματα, από την άλλη πλευρά, αποτελούν το παραδοσιακό και πιο προσβάσιμο κανάλι εξυπηρέτησης για το 38% των καταναλωτών, με εξαίρεση τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών. Η διείσδυση των φυσικών καταστημάτων ανέρχεται στο 37%, με ιδιαίτερη προτίμηση από τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Τα φυσικά καταστήματα καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση τόσο στο επίπεδο ικανοποίησης (75%) όσο και στην ευκολία εξυπηρέτησης (77%).

Όπως διαπιστώνεται από την έρευνα της ΕΕΤΤ, οι εφαρμογές κινητών (apps) των τηλεπικοινωνιακών παρόχων κατατάσσονται στη δεύτερη θέση σε όρους προσβασιμότητας (27%), στην τρίτη θέση σε διείσδυση (33%) και στην πρώτη θέση σε επίπεδο ικανοποίησης και ευκολίας (78%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εφαρμογές έχουν υψηλή προτίμηση από τους νεότερους χρήστες και αποτελούν το κύριο κανάλι για ανανεώσεις κινητής τηλεφωνίας, με τον υψηλότερο δείκτη ευκολίας (83%).

Αντίθετα, οι ιστοσελίδες των παρόχων παρουσιάζουν τη χαμηλότερη διείσδυση (18%) και χαρακτηρίζονται από χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης (69%) και ευκολίας εξυπηρέτησης (70%). Χρησιμοποιούνται κυρίως για ενημέρωση σχετικά με νέα προγράμματα (24%), ενώ οι καταναλωτές ζητούν απλοποίηση της δομής και καλύτερες επεξηγήσεις των προϊόντων.

Η έρευνα, που διενεργήθηκε από τη Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, εντάσσεται στο πλαίσιο της συνεχούς παρακολούθησης της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών από την Αρχή και είναι διαθέσιμη στον διαδικτυακό τόπο www.eett.gr. Στόχος της ήταν να διερευνήσει την αντίληψη των καταναλωτών για τα κανάλια πώλησης και εξυπηρέτησης, να αξιολογήσει το επίπεδο ενημέρωσης και να αναδείξει τυχόν αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην αγορά.

  • Like 1