Με βάση τον νέο κανονισμό, που θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ ήδη από τον Ιούλιο του 2025, οι ταξιδιώτες θα επιτρέπεται να έχουν μαζί τους μία χειραποσκευή με μέγιστες διαστάσεις 100 εκατοστών, καθώς και ένα προσωπικό αντικείμενο που χωράει κάτω από το κάθισμα με μέγιστες διαστάσεις 40x30x15 εκατοστά, χωρίς επιπλέον κόστος. Ο προτεινόμενος νόμος απαιτεί ακόμη την έγκριση του 55% των κρατών-μελών της ΕΕ, αλλά εάν υιοθετηθεί, οι νέοι κανόνες θα ισχύουν για όλες τις πτήσεις εντός της ΕΕ, καθώς και για δρομολόγια προς και από την ΕΕ.
"Η σημερινή ψηφοφορία σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς πιο δίκαιες και διαφανείς μετακινήσεις", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ (TRAN) Matteo Ricci σε δελτίο τύπου. "[Εισάγει] συγκεκριμένα μέτρα όπως ο σαφής ορισμός της δωρεάν χειραποσκευής... ένα θεμελιώδες δικαίωμα για την αποφυγή αδικαιολόγητων επιπλέον εξόδων."
Προηγουμένως, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όπως οι EasyJet, RyanAir, Wizz και άλλες συχνά χρέωναν σημαντικές επιπλέον χρεώσεις για τις χειραποσκευές, ανάλογα με το μέγεθος και το βάρος τους. Ως αποτέλεσμα, το Υπουργείο Δικαιωμάτων Καταναλωτών της Ισπανίας επέβαλε πρόστιμο 179 εκατομμυρίων ευρώ σε πέντε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους για "καταχρηστικές πρακτικές" τον Νοέμβριο του 2024. Η ισπανική απόφαση, μαζί με την πίεση από ενώσεις καταναλωτών και επιβάτες, έχει ανοίξει τον δρόμο για την ΕΕ να προωθήσει αυτό που θεωρεί πιο δίκαιους και συνεπείς κανόνες για τις χειραποσκευές.
Η πρόταση για τις χειραποσκευές αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την αύξηση της προστασίας και των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών. Για να διασφαλίσουν ότι οι οικογένειες μπορούν να κάθονται μαζί χωρίς επιπλέον κόστος, οι νομοθέτες ψήφισαν επίσης την απαγόρευση χρεώσεων για την επιλογή θέσης για παιδιά ηλικίας 12 ετών και κάτω.
Οι νομοθέτες θέλουν επίσης να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χειρίζονται τα αιτήματα αποζημίωσης και επιστροφής χρημάτων, απαιτώντας από τους πωλητές εισιτηρίων ή τρίτους λιανοπωλητές να ενημερώνουν τους επιβάτες για το πλήρες κόστος της πτήσης τους κατά τη στιγμή της κράτησης, συμπεριλαμβανομένων των χρεώσεων διαμεσολάβησης ή υπηρεσιών, καθώς και για τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων.
Ωστόσο, ενώ οι νέες προτάσεις μπορεί να φαίνονται ως νίκη για τους επιβάτες, δεν είναι όλοι υπέρ της θέσπισής τους σε νόμο. Οι εκπρόσωποι της αεροπορικής βιομηχανίας είναι έντονα αντίθετοι στην κατάργηση των χρεώσεων για τις χειραποσκευές, λέγοντας ότι το κόστος της τσάντας θα ενσωματωθεί στις συνολικές τιμές, καθιστώντας τες υψηλότερες για όλους μακροπρόθεσμα.
"Η αγορά αεροπορικών μεταφορών της Ευρώπης βασίζεται στην επιλογή. Η επιβολή υποχρεωτικής τσάντας τρόλεϊ αφαιρεί από τους επιβάτες αυτή την επιλογή και υποχρεώνει τους επιβάτες να πληρώνουν για υπηρεσίες που μπορεί να μην θέλουν ή να μην χρειάζονται", δήλωσε η Ourania Georgoutsakou, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Airlines For Europe, της μεγαλύτερης ένωσης αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, σε δήλωσή της.
-
14
ΣΧΟΛΙΑ (64)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση