Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στην απόφαση να επιβάλει πρόστιμο ύψους 875 εκατομμυρίων ευρώ σε μεγάλες Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής ένωσης καθώς περιόριζαν τον ανταγωνισμό όσον αφορά τις εκπομπές καθαρών αερίων για τα νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο €875 εκατομμυρίων στις εταιρείες BMW και Volkswagen (VW) Group. Η

Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε., Margrethe Vestager, με αφορμή το αποτέλεσμα της έρευνας που διεξήγαγε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. δήλωσε ότι η Daimler, η BMW, η Volkswagen, η Audi και η Porsche «διέθεταν την τεχνολογία για τη μείωση των εκπομπών επιβλαβών αερίων, και μάλιστα πέρα από τα νόμιμα όρια που απαιτούσαν τα πρότυπα εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης» αλλά συμμάχησαν για να περιορίσουν τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Η εταιρεία VW Group, στο οποίο ανήκουν οι μάρκες Audi και Porsche θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ και η BMW περίπου 375 εκατομμύρια ευρώ.

Η Margrethe Vestager πρόσθεσε επίσης ότι αποφεύγοντας τον ανταγωνισμό στην τεχνολογία, οι καταναλωτές έχασαν την ευκαιρία να αγοράσουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα. «Η απόφαση δείχνει πως μία νόμιμη συνεργασία σε τεχνικό επίπεδο πήγε στραβά» δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Με ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 223 δισεκατομμύρια ευρώ, το πρόστιμο «δεν πρόκειται να προκαλέσει κάποια σοβαρή οικονομική ζημιά στην VW» δήλωσε ο ανταποκριτής της DW στις Βρυξέλες Jack Parrock, ωστόσο η κίνηση είναι «σημαντική ... για την ΕΕ που φαίνεται να θέλει να βάλει τις εταιρείες σε τάξη». Στην Daimler δεν επιβλήθηκε κάποιο πρόστιμο, καθώς αποκάλυψε τη συμπαιγνία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συνεργάστηκε κατά τη διάρκεια των ερευνών.  

Οι εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα παρεμπόδισαν την ανάπτυξη μίας τεχνολογίας γνωστής και ως SCR ή αλλιώς Selective Catalytic Reduction, κατά την οποία προστίθεται «AdBlue» ή ουρία στο ρεύμα καυσαερίων στην εξάτμιση για τη μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου. Τον Απρίλιο του 2019, όλες οι εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες ενημερώθηκαν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά την περίπτωση σχηματισμού «καρτέλ» σχετικά με τον περιορισμό της τεχνολογίας από το 2006 έως το 2014 κατά παράβαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Οι εταιρείες έχουν την ευχέρεια να συνεργαστούν με πολλούς τρόπους για να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους. Ωστόσο, οι κανόνες ανταγωνισμού της Ε.Ε. δεν τους επιτρέπουν να συνεργάζονται για το ακριβώς αντίθετο: για τη μη βελτίωση των προϊόντων τους, για να μην ανταγωνίζονται σε θέματα ποιότητας» είχε δηλώσει η  βελτιώνουν τα προϊόντα τους, να μην ανταγωνίζονται στην ποιότητα" είχε δηλώσει πριν από δύο χρόνια περίπου η Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε., Margrethe Vestager.

 

  • Like 2