Το αεροδρόμιο Heathrow και άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω κυβερνοεπίθεσης που έπληξε το ηλεκτρονικό σύστημα check-in και αποσκευών.

Το αεροδρόμιο προειδοποίησε για πιθανές καθυστερήσεις εξαιτίας ενός "τεχνικού ζητήματος" που επηρεάζει το λογισμικό που παρέχεται από την Collins Aerospace σε αρκετές αεροπορικές εταιρείες.

Το αεροδρόμιο των Βρυξελλών ανέφερε ότι κυβερνοεπίθεση που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής είχε ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να περνούν από έλεγχο και επιβίβαση χειροκίνητα, ενώ και το αεροδρόμιο Brandenburg του Βερολίνου ανέφερε μεγαλύτερους χρόνους αναμονής λόγω του προβλήματος.

Η RTX, η εταιρεία που κατέχει την Collins Aerospace, δήλωσε ότι είναι "ενήμερη για μια κυβερνο-σχετιζόμενη διαταραχή" στο σύστημά της σε "επιλεγμένα αεροδρόμια" και ότι εργάζεται για την επίλυση του προβλήματος όσο το δυνατόν συντομότερα. Η εταιρεία πρόσθεσε: "Ο αντίκτυπος περιορίζεται στο ηλεκτρονικό check-in πελατών και στην παράδοση αποσκευών και μπορεί να αντιμετωπιστεί με χειροκίνητες λειτουργίες check-in."

Η επίθεση έπληξε το λογισμικό Muse της εταιρείας - το οποίο επιτρέπει σε διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τα ίδια γκισέ check-in και πύλες επιβίβασης σε ένα αεροδρόμιο, αντί να απαιτούνται δικά τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του BBC, η British Airways λειτουργεί κανονικά χρησιμοποιώντας ένα εφεδρικό σύστημα, αλλά οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν στο Heathrow έχουν επηρεαστεί.

Εκατοντάδες πτήσεις έχουν καθυστερήσει στα αεροδρόμια καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββάτου, σύμφωνα με τον υπηρεσία FlightAware.

Η Lucy Spencer δήλωσε ότι περίμενε στην ουρά για να κάνει check-in για μια πτήση της Malaysia Airlines για περισσότερο από δύο ώρες, και ότι το προσωπικό σημείωνε χειροκίνητα τις αποσκευές και έκανε check-in στους επιβάτες μέσω τηλεφώνου. Άλλος επιβάτης, η Monazza Aslam, ανέφερε ότι καθόταν στο διάδρομο για πάνω από μία ώρα "χωρίς να γνωρίζει πότε θα πετάξουμε", και είχε ήδη χάσει την επόμενη σύνδεσή της στη Ντόχα.

Το Heathrow ανέφερε ότι πρόσθετο προσωπικό βρισκόταν σε ετοιμότητα στις περιοχές check-in για να βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση των διαταραχών. "Συμβουλεύουμε τους επιβάτες να ελέγχουν την κατάσταση της πτήσης τους με την αεροπορική τους εταιρεία πριν ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο και να φτάνουν όχι νωρίτερα από τρεις ώρες πριν από μια μεγάλη πτήση ή δύο ώρες για μια εσωτερική πτήση", ανέφερε το αεροδρόμιο.

Η Υπουργός Μεταφορών Heidi Alexander δήλωσε ότι είναι ενήμερη για το περιστατικό και "λαμβάνει τακτικές ενημερώσεις και παρακολουθεί την κατάσταση".

Το αεροδρόμιο των Βρυξελλών ανέφερε ότι θα υπάρξει "μεγάλος αντίκτυπος στο πρόγραμμα πτήσεων", συμπεριλαμβανομένων ακυρώσεων και καθυστερήσεων. Η Eurocontrol, ο οργανισμός αεροπορικής ασφάλειας της Ευρώπης, ανέφερε ότι ζητήθηκε από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν το μισό πρόγραμμα πτήσεών τους προς και από το αεροδρόμιο των Βρυξελλών.

Αν και υπάρχουν αβάσιμες κατηγορίες που κυκλοφορούν ότι αυτή η κυβερνοεπίθεση διεξήχθη από χάκερς που υποστηρίζονται από το Κρεμλίνο, όλες οι μεγάλες επιθέσεις χάκερ τα τελευταία χρόνια έχουν διεξαχθεί από εγκληματικές συμμορίες που ενδιαφέρονται περισσότερο να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματά τους. Η Collins Aerospace δεν έχει ακόμη σχολιάσει δημόσια για τη φύση ή την προέλευση της επίθεσης.