Η Αγγελική μόλις παρέλαβε με ταχυδρομείο τα εισιτήρια διαμονής δύο ημερών στη Sea World στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, μαζί με τα συνοδευτικά ενημερωτικά φυλλάδια του διάσημου θεματικού πάρκου των ΗΠΑ. Έβαλε το φάκελο μαζί με όλα τα υπόλοιπα ταξιδιωτικά έγγραφα του δεκαπενθήμερου ταξιδιού αναψυχής στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού που θα πραγματοποιούσε μαζί με τον φίλο της. Οι δυο τους ταξιδεύουν συχνά στο εξωτερικό, χωρίς όμως να αναζητούν πληροφορίες ή ταξιδιωτικά πακέτα στους παραδοσιακούς πράκτορες. Αντίθετα, όλες τις λεπτομέρειες, από τη διαμονή σε τρεις διαφορετικές πόλεις, την ενοικίαση αυτοκινήτου, τους χάρτες με τις διαδρομές, πληροφορίες για αξιοθέατα και εστιατόρια και φυσικά τα αεροπορικά εισιτήρια, τα έκλεισαν μέσω Ίντερνετ, επικοινωνώντας με e-mail ή συμπληρώνοντας τις σχετικές φόρμες για όλες τις υπηρεσίες που θα χρησιμοποιήσουν - εξαιρουμένης της απαραίτητης επίσκεψης στην πρεσβεία των ΗΠΑ για την έκδοση της βίζας.

 

Το ζευγάρι δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τους καταναλωτές να απευθύνονται συνήθως σε ταξιδιωτικούς πράκτορες για την πραγματοποίηση αντίστοιχων, ή και πιο κοντινών ταξιδιών. Ο τουριστικός κλάδος υπήρξε ένας από τους πρώτους που εκμεταλλεύτηκαν τα χαρακτηριστικά του Ίντερνετ για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. «Το διαδίκτυο έχει αποδειχθεί ένα πολύ ισχυρό κανάλι διάθεσης ταξιδιωτικών υπηρεσιών», εξηγεί ο κ. Νίκος Σταθάτος, διευθυντής της Booking.com για την Ελλάδα. «Αυτή η τάση έχει μεταβάλει την τουριστική βιομηχανία. Αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχειακές μονάδες και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων έχουν ήδη επικεντρώσει ένα πολύ μεγάλο μέρος των πωλήσεων τους στη διάθεση μέσω Ίντερνετ».

 

Η Booking.com είναι μία από τις πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα, με ηγετική μάλιστα θέση στην ευρωπαϊκή αγορά. Μόνο στο διάστημα Μαρτίου 2007 - Μαρτίου 2008, πραγματοποίησε είκοσι εκατομμύρια πωλήσεις δωματίων, που μεταφράζεται σε μικτό κέρδος δύο δισεκατομμυρίων ευρώ για τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, ποσό που φανερώνει την ανάπτυξη και τις μελλοντικές προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς. Το σύνολο του τουριστικού κλάδου εξάλλου φαίνεται να επωφελείται από τέτοιου είδους νέες υπηρεσίες: Σύμφωνα με στοιχεία της Forrester Research, τα ταξίδια σε παγκόσμια κλίμακα, επέφεραν έσοδα της τάξης των 52,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2004, με πρόβλεψη να φτάσουν τα 119 δισεκατομμύρια δολάρια το 2010.

 

Εκτός από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες στο Διαδίκτυο, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν και αυτές συνειδητοποιήσει τη σημασία του μέσου στις πωλήσεις δωματίων και υπηρεσιών. Υπεύθυνοι της διάσημης αλυσίδας ξενοδοχείων Hilton έχουν επανειλημμένα στο παρελθόν εκφράσει την υπερηφάνεια τους για την ιστοσελίδα που διατηρούν και τον μεγάλο αριθμό κρατήσεων που πραγματοποιούνται μέσω της σχετικής υπηρεσίας, που αντιστοιχούν περίπου στο 90% του συνόλου των πωλήσεων δωματίων.

 

Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι η δύναμη των πρακτόρων στο Ίντερνετ θα εξακολουθήσει να είναι το γεγονός ότι δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει τιμές αλλά και να κλείσει πακέτα διακοπών που θα του κόστιζαν ακριβότερα αν έπρεπε να τα κλείσει κάθε υπηρεσία ξεχωριστά. Όπως επισημαίνει ο κ. Σταθάτος, «οι κρατήσεις ξενοδοχείων μέσω Διαδικτύου μεταφράζονται σε ανταγωνιστικές τιμές διαμονής, την προσφορά καλής διαθεσιμότητας ακόμα και σε περιόδους αιχμής, αλλά και την κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων περιοχών σε όλη την Ελλάδα». Πλάι σε όλα αυτά, πολλές ταξιδιωτικές ιστοσελίδες δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες τους να δημοσιεύουν τις εντυπώσεις τους από τα ξενοδοχεία που επισκέπτονται. «Στην ιστοσελίδα της Booking.com κάποιος θα βρει εκατομμύρια εντυπώσεις πελατών ξενοδοχείων που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τον ταξιδιώτη να επιλέξει το ξενοδοχείο που του ταιριάζει» προσθέτει ο κ. Σταθάτος.

 

Σύμφωνα με την τελευταία εξαμηνιαία έρευνα της Focus-Bari σχετικά με την επισκεψιμότητα και τις συνήθειες των Ελλήνων χρηστών του Ίντερνετ, το 40,9% αναζητά πληροφορίες σχετικές με διακοπές και ταξίδια. Ωστόσο, μόνο το 12,4% πραγματοποιεί αγορές προϊόντων και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου, γεγονός που επαληθεύει για ακόμη μια φορά τη διστακτικότητα των Ελλήνων χρηστών σχετικά με την ασφάλεια των διαδικτυακών συναλλαγών. Από μια άποψη, η αντίδραση αυτή θεωρείται φυσιολογική, δεδομένου ότι η ευρυζωνικότητα στην Ελλάδα διανύει ακόμη τα πρώτα της βήματα και οι Έλληνες χρήστες ξεκινούν με μικρά βήματα να μαθαίνουν τις δυνατότητες και τις ευκολίες του μέσου.

 

«Το να αγοράσεις ένα προϊόν ή να κάνεις κράτηση ξενοδοχείου online δεν συμπεριλαμβάνει τίποτα το διαφορετικό από μια οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή, όπως για παράδειγμα η πληρωμή στο αγαπημένο σας εστιατόριο» εξηγεί ο κ. Σταθάτος. Όπως συμβαίνει πλέον στη συντριπτική πλειοψηφία των υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου, ο χρήστης δίνει τα στοιχεία πληρωμής σε σελίδες ασφαλούς κωδικοποίησης εταιρειών εξειδικευμένων στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

 

Source.png Πηγή: kathimerini.gr