Μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Internet όπως είναι το Facebook ή το YouTube και άλλες, χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένα συστήματα εύρεσης και αφαίρεσης εξτρεμιστικού ή τρομοκρατικού περιεχομένου σύμφωνα με το Reuters.

Πριν οδηγηθούν σε τέτοια συστήματα, οι περισσότερες εταιρείες βασίζονταν σους χρήστες τους για να αναφέρουν εξτρεμιστικά ή βίαια βίντεο, τα οποία περνούσαν από αξιολόγηση και αφαιρούνταν από υπαλλήλους. Οι πηγές ωστόσο του Reuters δεν διευκρινίζουν τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων, ούτε αν παίζουν ρόλο στην διαδικασία άνθρωποι. Ωστόσο γίνεται κατανοητό, ότι η τεράστιες αυτές οντότητες χρησιμοποίησαν τις υπάρχουσες τεχνολογίες που διαθέτουν για να καθαρίζουν ιστοσελίδες για αναρτήσεις που παραβιάζουν πνευματικά δικαιώματα, και τις διαμόρφωσαν για να κάνουν την συγκεκριμένη δουλειά.

 

Τα αυτοματοποιημένα αυτά συστήματα μπορούν να εντοπίζουν βίντεο με αποκεφαλισμούς, καθώς και βίντεο που υποκινούν την βία ή θέλουν να εξαπλώσουν κάποια εξτρεμιστική προπαγάνδα. Αυτό γίνεται με το να συγκρίνουν μοναδικά ψηφιακά αναγνωριστικά στα βίντεο ή αλλιώς “hashes” με μία βάση δεδομένων που περιέχει ήδη απαγορευμένο περιεχόμενο. Ένα καλό παράδειγμα για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας, είναι το πρόγραμμα ανίχνευσης παιδικής πορνογραφίας της Microsoft, με την ονομασία PhotoDNA.

 

Δεν είναι ξεκάθαρο πάντως πως οι εταιρείες κατάφεραν να δημιουργήσουν αυτή την τεράστια βάση δεδομένων, και αμφιβάλλουμε ότι θα ακούσουμε τις εταιρείες να αναφέρονται σε αυτήν. Οι πηγές του Reuters δεν θέλουν να πουν περισσότερα για αυτό, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να καταλάβουν οι τρομοκράτες πως λειτουργούν τα συστήματα μπλοκαρίσματος περιεχομένου. Επίσης υπάρχει η ανησυχία, ότι οι κυβερνήσεις θα ξεκινήσουν να πιέζουν τις εταιρείες να χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες τους για να λογοκρίνουν κριτικούς και αντιπάλους.

 

Οι Google, Facebook και Twitter και άλλες μεγάλοι παίκτες του κλάδου, συζήτησαν μεταξύ τους διάφορους τρόπους για να καταπολεμήσουν τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό των φιλο-τρομοκρατικών αναρτήσεων και απόψεων στις ιστοσελίδες τους, κατά την διάρκεια μίας τηλεφωνικής συνδιάσκεψης τον περασμένο Απρίλιο. Το πρόβλημα μάλιστα έφτασε σε τέτοια επίπεδα, που το Twitter αναγκάστηκε να αποκλείσει 125 χιλιάδες χρήστες τον Φεβρουάριο. Ένας έφηβος μάλιστα καταδικάστηκε σε 11 χρόνια φυλάκιση επειδή λειτουργούσε έναν φιλικό προς τον ISIS λογαριασμό στο Twitter.

 

Αν και καμία από τις εταιρείες δεν θέλησε να μιλήσει για την πρωτοβουλία, η υπεύθυνη του τμήματος Global Policy Management του Facebook, Monika Bickert αποκάλυψε -τουλάχιστον- ότι όλες οι εταιρείες συνεργάζονται. Έτσι, δήλωσε στο Reuters ότι “εξερευνούν μαζί με άλλους από την βιομηχανία τρόπους, που μπορούν να συνεργαστούν, για να αφαιρούν περιεχόμενο που παραβιάζει τις πολιτικές τους κατά της τρομοκρατίας”.

 

Link.png Site: Engadget