Τους λόγους για τους οποίους το Viber κυριαρχεί στην Ελλάδα καθώς και τα σχέδια της εταιρείας για το άμεσο μέλλον μπορέσαμε να μάθουμε μεταξύ άλλων σε συνέντευξη μας με τον κ. Djamel Agaoua, διευθύνοντα σύμβουλο του Viber, ο οποίος βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας.

Γνωρίζαμε ότι το Viber είναι εξαιρετικά δημοφιλές στις τάξεις των Ελλήνων χρηστών, όμως τα επίσημα στατιστικά στοιχεία πραγματικά εντυπωσιάζουν. Σύμφωνα με τον κ. Agaoua, πέντε εκατομμύρια Έλληνες είναι ενεργοί χρήστες της εφαρμογής ή αλλιώς «το 82% όσων έχουν πρόσβαση στο Internet». Προσθέτει μάλιστα ότι «το Viber περιλαμβάνει πάντα την Ελλάδα στις δοκιμαστικές περιόδους νέων χαρακτηριστικών αφού οι Έλληνες χρήστες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις νέες λειτουργίες της εφαρμογής με έμφαση σ’ αυτές που δίνουν τη δυνατότητα έκφρασης όπως η λειτουργία Instant Video και τα stickers που έχουν φανατικό κοινό».

 

Φυσικά η δυνατότητα δωρεάν τηλεφωνικών κλήσεων συνεχίζει να αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες λειτουργίες της εφαρμογής. Αυτή είναι ιδιαίτερα αγαπητή όχι μόνο εντός Ελλάδας αλλά και από τους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό και τη χρησιμοποιούν για επικοινωνία με τους οικείους τους.

 

Προερχόμενο από το Ισραήλ και μέλος του Ιαπωνικού κολοσσού Rakuten από το Φεβρουάριο του 2014 έναντι τιμήματος της τάξης των 900 εκατομμυρίων δολαρίων, το Viber σύμφωνα με τον κ. Agaoua δεν παρεκκλίνει της αρχικής του πορείας. Αυτή δεν είναι άλλη από το «να προσφέρει μια συνολική πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων, η οποία δε θα είναι ενοχλητική, με απόλυτη έμφαση στην ασφάλεια των επικοινωνιών». Όπως ισχύει εδώ και καιρό, το Viber προσφέρει κρυπτογραφημένη επικοινωνία μεταξύ των χρηστών του χωρίς κανείς -συμπεριλαμβανομένων και των ίδιων των εργαζομένων της εταιρείας- να έχει πρόσβαση σ’ αυτή.

 

viber.jpg

 

Κομβικό σημείο στην πορεία της εταιρείας αποτελεί το πρόγραμμα Business και τα Public Accounts, με το Viber να προσφέρει έναν νέο τρόπο προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης, απευθείας στους καταναλωτές μέσω της εφαρμογής. Τα παράπονα όμως δε λείπουν, στοιχείο το οποίο δεν παραγνωρίζει ο κ. Agaoua.

 

«Παίρνουμε διάφορα μέτρα προκειμένου η στοχευμένη διαφήμιση στους χρήστες της εφαρμογής να μην καθίσταται ενοχλητική, και μάλιστα να εμφανίζεται μόνο όταν θα είναι χρήσιμη. Οτιδήποτε άλλο θα είναι καταστροφικό όχι μόνο για τους χρήστες και το ίδιο το Viber, αλλά και για εκείνες τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την πλατφόρμα μας προκειμένου να διαφημιστούν. Για το λόγο αυτό, το Viber παρατηρεί τις αντιδράσεις των χρηστών σε κάποιο διαφημιστικό μήνυμα μιας επιχείρησης και σε περίπτωση που εντοπιστούν πολλαπλές απορρίψεις των μηνυμάτων της, προχωρά στη διαγραφή της επιχείρησης από την πλατφόρμα. Παράλληλα κάθε χρήστης μπορεί πάντα να απενεργοποιήσει τη λήψη μηνυμάτων από επιχειρήσεις, επιλέγοντας την αντίστοιχη ρύθμιση μέσα από την εφαρμογή».

 

Το σίγουρο είναι ότι το μέλλον του Viber αλλά και γενικότερα τον εφαρμογών μηνυμάτων είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρο, κάτι που φαίνεται και από τους ρυθμούς ανάπτυξης των αντίστοιχων εφαρμογών, ο οποίος είναι 20% μεγαλύτερος από αυτόν των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης. Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Viber, το 80% των κατόχων smartphone παγκοσμίως χρησιμοποιεί αποκλειστικά εφαρμογές μηνυμάτων.

 

Viber%20Chat%20Extensions%20Booking%20Handset.jpg

 

Για τον επόμενο χρόνο, το Viber ετοιμάζει την επέκταση της λειτουργίας Instant Shopping που επιτρέπει την πραγματοποίηση διαδικτυακών αγορών με φίλους κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης. Στον τομέα αυτό η εταιρεία πειραματίζεται και με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, χωρίς να είναι όμως έτοιμη να μοιραστεί περισσότερα μαζί μας. Τα chat extensions παρουσιάστηκαν αυτό το καλοκαίρι, δίνοντας την ευκαιρία στους χρήστες να προσθέτουν στοιχεία από τρίτες εφαρμογές στις συζητήσεις τους, όπως animated gif, τραγούδια από το Spotify, βίντεο από το YouTube, κρατήσεις ξενοδοχείων από το Booking.com κ.α. Όπως αναφέρει ο κ. Agaoua, οι διαθέσιμες επιλογές τέτοια εποχή του χρόνου θα είναι πολύ περισσότερες.

 

Με 900 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, το Viber ετοιμάζεται τον επόμενο χρόνο να προστεθεί στο club των εφαρμογών με 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, κάτι όμως που δεν αποτελεί αυτοσκοπό για την εταιρεία όπως και το να ακολουθήσει τα χνάρια του Snapchat ή του Instagram. Στόχος όπως τονίζει ο κ. Agaoua «είναι το Viber να αποτελεί το εργαλείο επικοινωνίας που θα χρησιμοποιεί ο καθένας για να μιλήσει με τους αγαπημένους του».