blueviper Δημοσ. 17 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2006 Διαφορά φάσης...κι ο Ρανταπλάν το ίδιο πρόβλημα είχε.
antreaslam Δημοσ. 20 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 20 Ιουνίου 2006 εφοσον ο κυριος παρασκευαιδης κανει συνεχεια παρεμβασεις στην πολιτικη ζωη της χωρας, εκφραζοντας τη γνωμη αυτου κ του ποιμνιου του, θα ηθελα να κανει μια δυο παρεμβασεις ακομα: να ζητησει ενα συγγνωμη που η επισημη εκκλησια απεχει 30 χρονια τωρα απο τους εορτασμους για την εξεγερση των παιδιων του πολυτεχνειου και να μας πει τη γνωμη του για το νεο νομοσχεδιο της παιδειας,κ αν τον βρισκουν συμφωνο οι αντιδρασεις των φοιτητων.... απλα γιατι οταν εισαι πνευματικος παραγοντας του τοπου,οπως θελεις να ισχυριζεσαι, πρεπει να συμμετεχεις ενεργα,και οχι μονο οπου σε συμφερει...
Super Moderators paredwse Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Νέος γύρος στον αγώνα μποξ: ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Νέα αντιπαράθεση Κράτους - Εκκλησίας ΗΜΕΡΗΣΙΑ 6/9/2006 Tο... ανάθεμα στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που καταργεί την εξομολόγηση των παιδιών μέσα στα σχολεία έριξε, χθες, η Iεραρχία της Eλλάδος, εγκαινιάζοντας μια νέα περίοδο αντιπαράθεσης και «ψυχρότητας» με την πολιτεία. Στη συντριπτική τους πλειονότητα οι ιεράρχες επανήλθαν στην τακτική της ωμής παρέμβασης σε θέματα που αφορούν αποκλειστικά τη λειτουργία του κράτους και της ελεύθερης βούλησης του ατόμου, όπως ακριβώς είχε συμβεί και με την υπόθεση της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Mάλιστα, στην απόφασή της, η Διαρκής Iερά Σύνοδος τονίζει ότι θα στείλει επιστολή στην υπουργό Παιδείας, προκειμένου να αναθεωρήσει την απόφασή της. «Oταν πάρω την επιστολή, θα απαντήσω αναλόγως», τόνισε η M. Γιαννάκου. Eκκλησιαστικοί κύκλοι άφηναν να εννοηθεί ότι ο αρχιεπίσκοπος Xριστόδουλος είναι ενοχλημένος με την έκδοση της εγκυκλίου, η οποία προηγουμένως δεν συζητήθηκε με τον ίδιο. Προσφυγές Tο θέμα ανέκυψε έπειτα από προσφυγές γονέων στον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος γνωμοδότησε ότι δεν πρέπει να γίνονται εξομολογήσεις στα σχολεία. O ειδικός γραμματέας του YΠ.E.Π.Θ. που υπέγραψε την εγκύκλιο, Kώστας Pάμμας, τόνισε χθες στον Pαδιοφωνικό Σταθμό της Eκκλησίας: «H απόφαση του Συνηγόρου του Πολίτη έχει νομικά δεσμευτικό χαρακτήρα. Tο υπουργείο συνεκτίμησε τα δεδομένα και κατέληξε ότι δεν πρέπει να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, λόγω ελλείψεως του απαραίτητου κλίματος ηρεμίας και γαλήνης. H πολιτεία δεν θέλει να εξοβελιστεί η Eκκλησία από την εκπαίδευση...». Ωστόσο, στην απόφασή της, η ΔIΣ -με σκεπτικό που παραπέμπει στο μακρινό «σκοτεινό» παρελθόν- επισημαίνει: «H απόφαση για την απαγόρευση της εξομολογήσεως στρέφεται εναντίον των ίδιων των παιδιών και έρχεται να τους στερήσει τη μοναδική δυνατότητα να ακουμπήσουν στον ιερέα τα πολύ δύσκολα και ενίοτε εκρηκτικά προβλήματά τους. Oι μαρτυρίες πολλών ιερέων για τα όσα τα παιδιά τους εμπιστεύονται, και τα οποία τα αγνοούν και οι γονείς τους, είναι συγκλονιστικές, ενώ η παρέμβασή τους έχει προλάβει πολλές δυσάρεστες εξελίξεις». Ποιο σκληρός στις εκφράσεις του για την εγκύκλιο ήταν ο μητροπολίτης Mονεμβασίας και Σπάρτης Eυστάθιος, ο οποίος επεσήμανε: «Aδυνατώ να πιστέψω πως υπάρχει τέτοια εγκύκλιος. Oι επιπτώσεις, εάν είναι πραγματικότητα, θα είναι τρομακτικές. H Eκκλησία έστελνε και στέλνει πάντοτε διαλεγμένους πνευματικούς και ιερείς με θεολογική παιδεία στα σχολεία, ώστε να υπάρχει επικοινωνία με τα παιδιά. Aν ο μαθητής μάθει ότι υπάρχει μία τέτοια εγκύκλιος στα σχολεία, δεν θα θελήσει να πάει να εξομολογηθεί». Δεδομένα Περισσότερο διαλλακτικός φάνηκε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Aνθιμος, ο οποίος είπε ότι παλαιότερα η εξομολόγηση ήταν κανόνας πριν από τα Xριστούγεννα και το Πάσχα, αλλά τελευταία άλλαξαν τα δεδομένα. «Aυτό, όμως, δεν πρέπει να οδηγήσει σε εξορία του ιερέα από τα σχολεία». Tη δυσφορία του για τους χειρισμούς του υπουργείου εξέφρασε ο Πρωτοσύγκελλος της Aρχιεπισκοπής Aθηνών, π. Θωμάς Συνοδινός, ο οποίος τόνισε ότι «θα έπρεπε να ευρεθεί κομψότερος τρόπος, άλλη δικαιολογία από αυτή της μη υπάρξεως ηρεμίας. H εξομολόγηση γίνεται παντού». «H απόφαση για εξομολόγηση εναπόκειται στην ελεύθερη βούληση του ανθρώπου», τόνισε στον Flash, ο μητροπολίτης Zακύνθου Xρυσόστομος, ο οποίος και στο παρελθόν έχει εκφράσει απόψεις διαφορετικές από αυτές της επίσημης Eκκλησίας. Πηγή: Ημερησία Online. Η ίδια είδηση και στο in.gr. Σχόλιο: Πραγματικά εντυπωσιάζομαι για τη θαρραλέα και ορθότατη απόφαση του Υπουργείου.
lefterhs Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Σχόλιο: Πραγματικά εντυπωσιάζομαι για τη θαρραλέα και ορθότατη απόφαση του Υπουργείου. Θα τους εχει ξεφυγει κανενα αθεο κομμουνι εκει μεσα. Θα ανευρεθει και θα εξορισθει στο τριεθνες παραυτα.:twisted: Μηπως ξερεις τι γραφει ο ισχυων νομος? Αν θελησει ενα παιδι να εξομολογηθει απο ενα μαρτυρα του ιεχωβα ή ενα βουδιστη μοναχο, μπορει ή θεωρειται προσηλυτισμος?
ntountou Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 διάβασα κι εγώ την είδηση σήμερα και εντυπωσιάστικα επειδή ποτέ δεν μου έτυχε τέτοιο περιστατικό, εξομολόγηση στο σχολείο δλδ... θέλω να ρωτήσω κάποια πράγματα, μέχρι τώρα υπήρχαν σχολεία που πήγαινε ο ιερέας να εξομολογήσει τα παιδιά είτε ήθελαν είτε όχι? έτυχε σε κανέναν αυτό? ποιος προκαλούσε μια τέτοια διαδικασία, ο διευθυντής του εκάστοτε σχολείου ας πούμε? και για ποια σχολεία μιλάμε, δημοτικά, γυμνάσια ή λύκεια?
Harkon Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 στο δικό μας σχολείο ως και το λύκειο ερχόταν 1-2 φορές το χρόνο πνευματικός και όποιος ήθελε μπορούσε να πάει να εξομολογηθεί. ποτέ δεν έγινε εξαναγκαστηκά (από όσο γνωρίζω). το ποιος την προκαλούσε τη διαδικασία δεν γνωρίζω, λογικά ο διευθυντής με την εκάστοτε μητρόπολη/ενορία. προσωπικά, είχα πάει αρκετές φορές τότε στο σχολείο - το ήθελα και ήταν μια ευκαιρία για να κάνω κάτι που δεν θα έμπαινα στη διαδικασία να κάνω αν δεν γινόταν στο σχολείο. δηλαδή δε θα έψαχνα σε ποια ενορία και πότε έχει πνευματικό και ποιος είναι για να πάω. πάντως ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το μίσος με το οποίο γίνεται αυτό. υπάρχει κάποιος εδώ που τον ενόχλησε πραγματικά το ότι πήγαινε πνευματικός στο σχολείο; υπέστει καταπίεση να τον δει; του πλήγωσε τα παιδικά χρόνια ο πνευματικός στο σχολείο; αν δεν έγινε κάτι πιεστικά (εγώ είπα δεν έχω δει κάτι τέτοιο) δεν βλέπω τον λόγο να γίνει κάτι τέτοιο, λες και αυτό είναι το ψεγάδι στην παιδεία και τα σχολεία μας.
Kandinsky Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Aν θυμάμαι καλά (μια και έχουν περάσει χιλιετηρίδες από τότε) στο Γυμνάσιο σίγουρα, για Λύκειο νομίζω και εκεί, σου έλεγαν ότι έχει έρθει παπάς για εξομολόγηση. Πραγματικά δεν θυμάμαι αν ήταν υποχρεωτικό κάποια στιγμή. Όπως και νά'χει και δεδομένου του επιχειρήματος που προέταξε η Εκκλησία ότι οι ιεράρχες παίζουν το ρόλο ψυχολόγου, θα προτιμούσα να υπάρχει ένας τέτοιος ειδικός επιστήμονας που μπορεί να δώσει συμβουλές οι οποίες θα επικεντρώνονται στο άτομο και όχι ιεράρχης, ο οποίος θα επικεντρώνεται στο τί επιτάσσει η θρησκεία μας και θα συμβουλεύει ανάλογα. Σε γενικές γραμμές είμαι καταφανέστατα κατά της εξομολόγησης. Ο Θεός (αν υπάρχει) ξέρει τις αμαρτίες μου και αν θέλει ας τις συγχωρήσει.
marios1957 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 ...Σε γενικές γραμμές είμαι καταφανέστατα κατά της εξομολόγησης... Χαρά μεριζομένη,διπλή χαρά.Λύπη μεριζομένη,μισή λύπη.
Harkon Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 εσύ που μεγάλωσες σε εκείνη την εποχή νιώθεις πως έχασες κάτι ή έγινες χειρότερος άνθρωπος εξ αιτίας του; για εμένα προσωπικά, στον εξομολόγο λες κάτι που σε βαραίνει και νιώθεις πως είναι λάθος, αναγνωρίζοντας το λάθος και ζητώντας συγχώρεση από το Θεό εφόσον πιστεύεις. μετά την αναγνώριση αυτή άσχετα άν πάλι τα ίδια κάνεις, νιώθεις μια αγαλλίαση και πιο όμορφα και γαλήνια. τώρα σχετικά με τον επιστήμονα, ναι είναι καλή λύση να υπάρχει και κάποιος ψυχολόγος για να συζητάει με τα παιδιά (αν κ αμφιβάλλω αν κάποιος θα πάει σε ψυχολόγο - πολλοί ίσως το θεωρήσουν στίγμα "αα πήγε σε ψυχολόγο είναι τρελός-ανισόρροπος κτλ που ξέρουμε πως δεν ισχύει αλλά στο σχολείο δε ξέρω αν έχει κάποιος το θάρρος και την ωριμότητα να πάει.) ας υπάρχει όμως δεν είναι κακό. ο πνευματικός όμως τί τους ενόχλησε; μήπως παίρνει μίζα; η παρουσία του και μόνο σας ενοχλεί; ειλικρινά δεν καταλαβαίνω. όσο για την τελευταία σου φράση Kandinsky, ο Θεός - αν υπάρχει - όντως ξέρει τις αμαρτίες σου. το θέμα είναι άν τις ξέρεις - αναγνωρίζεις εσύ και άν έχεις μετανιώσει γι αυτές (όπου αμαρτία = κάτι που κάναμε/σκεφτήκαμε και για το οποίο νιώθουμε άσχημα)
kosko42 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 εχουμε δημοκρατια και πιστευω πως η εκκλησια μπορει να λεει ανετα και υπευθυνα οπως και κανει τη γνωμη της και την αποψη της για την καθημερινοτητα δεν πιεζει κανεναν για να την αποδεχτει εξ αλλου οπως προανεφερα εχουμε δημοκρατια και οχι θεοκρατια
Kandinsky Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Χαρά μεριζομένη,διπλή χαρά.Λύπη μεριζομένη,μισή λύπη. Επειδή κανένας δε λέει τη χαρά του στον πατέρα, ο τελευταίος θα πρέπει να είναι πολύ δυστυχής. Λες γι' αυτό τα μεγάλα κεφάλια να είναι θεόχοντροι? Απ' τα πολλά σεκλέτια?
marios1957 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Επειδή κανένας δε λέει τη χαρά του στον πατέρα, ο τελευταίος θα πρέπει να είναι πολύ δυστυχής. Λες γι' αυτό τα μεγάλα κεφάλια να είναι θεόχοντροι? Απ' τα πολλά σεκλέτια? Δεν το πέταξα για τους παπάδες,παρεξήγησες.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.