Παναγιώτης Σ. Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Έχουμε ανάμεσά μας κανέναν χρήστη δημοκρατικών πεποιθήσεων που εξομολογήθηκε την περίοδο 67-74? Μπα, που να βρείς παπά τότενες... Είχαν πέσει με τα μούτρα στο διάβασμα όλοι.
Harkon Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Άσε και μου λείπει η Βαυαρία ήδη. Απλά το θέμα είναι πως με το να υπάρχει ενδοσχολικά αυτή η επιλογή, έχει τις ίδιες επιπτώσεις πάνω στο μαθητούδι με το να πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να κάνει θρησκευτικά ή όχι. Δηλαδή είσαι σε ένα σχολείο με 500 ΧΟ και εσύ ρε παιδί μου δε θες να εξομολογηθείς. Αν οι υπόλοιποι το κάνουν, προφανώς και θα επέλθει μια διαφοροποίηση -με την κακή έννοια. κάτι τέτοιο (ίσως αν κ μοίαζει σχεδόν σίγουρο) να γινόταν παλιότερα. όσο περνάνε τα χρόνια νομίζω πως τελικά λιγότεροι είναι όσοι πάνε για εξομολόγηση. για τα θρησκευτικά πιστεύω πως θα έπρεπε να είναι προαιρετικό ή καλύτερα θα ήταν να (πιστεύω είναι τρομερά δύσκολο) μπορούσε να γίνει υπό το πρίσμα της παρουσίασης των θρησκειών χωρίς να υπάρχει τάση προς κάποια και κυρίως υπό τη μορφή συζήτησης-κατάθεσης εμπειριών με βάση τις θρησκείες. εκεί το παιδί θα μπορεί να συνειδητοποιήσει τι και γιατί το πιστεύει / ή όχι. νομίζω στη 2α λυκείου (ή 1η) είχαμε ένα από τα καλύτερα βιβλία θρησκευτικών έβερ, που παρουσίαζε και ινδουισμό κ.α. θρησκείες και είχαμε κάνει πολύ όμορφες συζητήσεις στην τάξη.
agpr Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 100% σύμφωνος έχεις δίκιο. αλλά σε ενοχλούσε τόσα χρόνια η παρουσία του; είπα παραπάνω προσωπικό παράδειγμα πως από μόνος μου δεν έπαιρνα πρωτοβουλία για τον χ/ψ λόγο να ψάξω να πάω σε πνευματικό. στο σχολείο έβρισκα μια πολύ καλή ευκαιρία για να κάνω κάτι που το ήθελα πραγματικά. Πραγματικά ναι' date=' με ενοχλούσε και με ενοχλεί. Ρόλος του σχολείου δεν είναι να διαμορφώνει χριστιανική συνείδηση.Αυτός είναι ρόλος του κατηχητικού. Αυτές οι "επισκέψεις" εκτός από ανώφελες ήταν και παρακωλυτικές του διδακτικού έργου. η φράση σου στην παρένθεση (1η) είναι 100% σύμφωνη με την δική μου αλλά και με το δόγμα της πίστης (όχι της εκκλησίας) πιστεύω.τώρα, για τον χρόνο να πάει στην Εκκλησία έχω ενστάσεις. για πολλούς λόγους και κυρίως για τον τρελό ρυθμό σχολίων,φροντιστηρίων για ανάγκη ξεκούρασης της μοναδικής ελεύθερης μέρας με ένα καλό πρωινό ύπνο ή ακόμα και λόγω της εξόδου του σαββατόβραδου ένα παιδί στην ηλικία των 14-17 πχ, δεν έχει σαν πρωταιρεότητα να πάει εκκλησία - πόσο μάλλον αν πιστεύει και ενστερνίζεται την άποψη σου (μας) πως πίστη δεν είναι η διαμεσολαβημένη επικοινωνία με το Θεό. Αν συμβαίνει αυτό, που πολύ συχνά συμβαίνει, τότε πολύ απλά δεν είναι έτοιμο το παιδί να εξομολογηθεί. Εξομολόγηση και ευκολία δεν συμβιβάζονται. Η εξομολόγηση είναι μυστήριο, είναι επικοινωνία με το Θεό και πνευματικό γεγονός μεγίστης σημασίας (για όποιον πιστεύει σε αυτό). Δεν είναι μια τυπική πράξη, είναι αποκατάσταση της διαταραγμένης σχέσης με το Θεό. Αν το παιδί αυτό δεν το αντιλαμβάνεται, τότε ας μην εξομολογηθεί, για να μην αμαρτήσει περισσότερο. εγώ το τελευταίο το βλέπω με άλλη σειρά: τύψεις,αναλογισμός λαθών, εξομολόγηση και μετά αν υπάρχει ανάγκη (λόγω αμαρτιών) ή επιλογή για νηστεία ως μέσω κάθαρσης/"τιμωρίας" για να μεταλάβει. Νομίζω πως μπερδεύεις το επιτίμιο με την προετοιμασία για την εξομολόγηση. Δεν είναι το ίδιο.
Harkon Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Πραγματικά ναι, με ενοχλούσε και με ενοχλεί. Ρόλος του σχολείου δεν είναι να διαμορφώνει χριστιανική συνείδηση.Αυτός είναι ρόλος του κατηχητικού. Αυτές οι "επισκέψεις" εκτός από ανώφελες ήταν και παρακωλυτικές του διδακτικού έργου. ρόλος του σχολείου είναι να διαμορφώνει θρησκευτικες συνειδήσεις; Αν συμβαίνει αυτό, που πολύ συχνά συμβαίνει, τότε πολύ απλά δεν είναι έτοιμο το παιδί να εξομολογηθεί. Εξομολόγηση και ευκολία δεν συμβιβάζονται. Η εξομολόγηση είναι μυστήριο, είναι επικοινωνία με το Θεό και πνευματικό γεγονός μεγίστης σημασίας (για όποιον πιστεύει σε αυτό). Δεν είναι μια τυπική πράξη, είναι αποκατάσταση της διαταραγμένης σχέσης με το Θεό. Αν το παιδί αυτό δεν το αντιλαμβάνεται, τότε ας μην εξομολογηθεί, για να μην αμαρτήσει περισσότερο. το παιδί είναι παιδί γιατί μαθαίνει. δεν μπορεί να τα αντιληφθεί όλα γι αυτό και πρέπει να του προσφέρονται απλόχερα μαζί μετα εγκεφαλικά/ψυχικά εφόδια για να επιλέξει. αυτά που λές με βρήσκουν σύμφωνο για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας από αυτή των εφήβων. ερώτηση: από όσα λες, κατάλαβα πως πιστεύεις πως η βάπτιση δεν πρέπει να γίνεται στα μωρά παρά μόνο σε όσους το ζητήσουν, κατάλαβα σωστά; γιατί αν όχι ένας έφηβος, πόσο μάλλον ένα μωρό δεν αντιλαμβάνεται το μυστήριο και την επικοινωνία με το Θεό. Νομίζω πως μπερδεύεις το επιτίμιο με την προετοιμασία για την εξομολόγηση. Δεν είναι το ίδιο. τί είναι το επιτίμιο; δεν το έχω ξανακούσει.
agpr Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 ρόλος του σχολείου είναι να διαμορφώνει θρησκευτικες συνειδήσεις; Νομίζω πως ήμουν σαφής: όχι. Για σκέψου, δεν υπάρχουν μόνο χριστιανοί ορθόδοξοι, που ακολουθούν την ελληνική ορθόδοξη εκκλησία. Σε αυτούς τι θρησκευτική συνείδηση θα διαμορφώσει; Άλλωστε, η θρησκεία εμπίπτει στην ιδιωτική σφαίρα της ζωής, όχι στην δημόσια και οπωσδήποτε δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της πολιτείας. Τουλάχιστον όχι σε ένα κοσμικό κράτος. Σε ένα θεοκρατικό βέβαια αυτά αλλάζουν. το παιδί είναι παιδί γιατί μαθαίνει. δεν μπορεί να τα αντιληφθεί όλα γι αυτό και πρέπει να του προσφέρονται απλόχερα μαζί μετα εγκεφαλικά/ψυχικά εφόδια για να επιλέξει. αυτά που λές με βρήσκουν σύμφωνο για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας από αυτή των εφήβων. Εάν δεν τα αντιλαμβάνεται, τότε δεν έχει νόημα η εξομολόγηση. Με αυτό τον τρόπο ξεπέφτει σε ένα άνευ νοήματος τελετουργικό. Οι γονείς του μπορούν και πρέπει να αναλάβουν αυτό το ρόλο, όχι η πολιτεία. ερώτηση: από όσα λες' date=' κατάλαβα πως πιστεύεις πως η βάπτιση δεν πρέπει να γίνεται στα μωρά παρά μόνο σε όσους το ζητήσουν, κατάλαβα σωστά; γιατί αν όχι ένας έφηβος, πόσο μάλλον ένα μωρό δεν αντιλαμβάνεται το μυστήριο και την επικοινωνία με το Θεό. τί είναι το επιτίμιο; δεν το έχω ξανακούσει.[/quote'] Αυτό ακριβώς πίστευαν οι αναβαπτιστές. Ωστόσο, εγώ δεν είμαι αναβαπτιστής. Βαπτίστηκα κανονικά και τα παιδιά μου θα τα βαπτίσω το ίδιο. Αργότερα και με ελεύθερη βούληση, αν αυτά θέλουν μπορούν να εξέλθουν της χριστιανικής κοινότητας. Αυτό είναι και το νόημα της βάπτισης. Μια διαβατήρια τελετή, που σημαίνει την είσοδο του νέου πιστού στην κοινότητα. Επειδή, όμως, είναι ανίκανος να εκφράσει ο ίδιος τη βούληση του, αναλαμβάνει ο ανάδοχος να ομολογήσει αντ' αυτού. Αργότερα εν πλήρει συνειδήσει και ελευθέρα βουλήσει επιβεβαιώνει ή ακυρώνει αυτή την πράξη. Αν δεν έχεις ακούσει το επιτίμιο, ή είσαι πραγματικά πολύ καλός χριστιανός ή δεν εξομολογήσε συχνά ! Επιτίμιο -> τιμωρία
ntountou Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Απο κει και περα αποψη μου ειναι οτι δεν θα επρεπε να γινεται καθολου στο χωρο του σχολειου οπου υπαρχει ο κινδυνος μιας σκιωδους κατηγοριοποιησης' date=' οποιος θελει μπορει να παει μονος του μακρια απο ψυχαναγκασμους που προκαλουνται οταν το ατομο θετει τον εαυτο του απεναντι στο συνολο.[b']Με τα παιδια δεν παιζουμε.[/b]Απο εκει και περα ομως σκεφτομαι πιο γενικα.Η ορθοδοξια ειναι βιωμα, τροπος ζωης, ταυτιση , ειναι βαθεια ριζωμενη στην ψυχη του Ελληνα και εκφραζεται σε μορφες που δεν καταλαβαινουμε πολλες φορες ,περα απο το λογικο και την συνειδηση.Προσωπικα παροτι θεωρω τον εαυτο μου αγνωστικιστη νιωθω τυχερος που μεγαλωσα και ζω σε μια ορθοδοξη χωρα ακομη κι'αν πολλες φορες οι νοσηρες εκφανσεις αυτης της πραγματικοτητας μου προκαλουν αηδια.Δεν παυει να ειναι μια ολοτητα που αποδεχομαι και με προβληματιζει πολυ λιγοτερο απο αλλα θεματα που θα πρεπε και μπορουν ν'αλλαξουν πιο ευκολα. Neurotic βάζω την υπογραφή μου κάτω από τα λόγια σου... ταύτιση 100% η μόνη προσωπική μου διαφοροποίηση/διευκρίνηση έγκειται στο ότι η μορφή αγνωστικισμού στην οποία αισθάνομαι πιο κοντά είναι ο ασθενής/μετριοπαθής αγνωστικισμός... διότι ακόμα και στους αγνωστικιστές (την περισσότερο διαλλακτική φιλοσοφική τάση έναντι της ύπαρξης του Θεού) υπάρχουν οι σκληροπυρηνικοί
Cromb Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Σχόλιο: Πραγματικά εντυπωσιάζομαι για τη θαρραλέα και ορθότατη[/b'] απόφαση του Υπουργείου. Ένα μπράβο και από μένα στο Υπουργείο. ΥΓ:Δυστυχώς ακούω και σ αυτή τη συζήτηση, το πιο άστοχο επιχείρημα που υπάρχει.... το "'ετσι γίνεται τόσα χρόνια..."
Kandinsky Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Επειδή η κουβέντα για την εκκλησία μου θυμίζει τα Σαββατιάτικα βαφτίσια της κόρης μου, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κανείς τί στάση έχει κρατήσει η εκκλησία ακόμα και τα πιό προσφατα χρόνια σχετικά με τα αρχαία ελληνικά ονόματα. Δεν ξέρω κατά πόσο εμπίπτει στην επέμβαση της εκκλησίας στην καθημερινότητα, απλώς ήμουν περίεργος....
Γηρυόνης Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Ευ γε στο υπουργείο Σειρά έχει τώρα η κατάργηση της πρωινής προσευχής.
Kandinsky Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Ευ γε στο υπουργείο Σειρά έχει τώρα η κατάργηση της πρωινής προσευχής. Α ναι, άλλη ξεφτίλα αυτή.
Παναγιώτης Σ. Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Επειδή η κουβέντα για την εκκλησία μου θυμίζει τα Σαββατιάτικα βαφτίσια της κόρης μου, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κανείς τί στάση έχει κρατήσει η εκκλησία ακόμα και τα πιό προσφατα χρόνια σχετικά με τα αρχαία ελληνικά ονόματα. Δεν ξέρω κατά πόσο εμπίπτει στην επέμβαση της εκκλησίας στην καθημερινότητα, απλώς ήμουν περίεργος.... Θα έχεις πρόβλημα μάλλον. Η εκκλησία δεν θεωρεί οτι όνομα αρχαιoελληνικό [ζήνα ας πούμε ] είναι χριστιανικό. Το αντιμετώπισε ξάδελφος με το "Ορφέας".
kattistt Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 εκκλησια... 1. θυμαμαι οταν πηγαινα λυκειο μας ειχε κοψει (η εκκλησια) τα 2 πρωτα κεφαλαια απο την Βιολογια διοτι λεγανε για την δημιουργια και εξελιξη του ανθρωπου συμφωνα με την επιστημη... και δεν της αρεσε. 2. το οτι ηταν υποχρεωτικο να πηγαινουμε εκκλησια 2 φορες την εβδομαδα + γιορτες.... + εξομολογηση (ευτυχως εμεις δεν το ειχαμε αυτο...) Γιατι να ειναι υποχρεωτικο απο την στιγμη που πλεον τα ελληνικα σχολεια (εδω και ετη...) ειναι πολυ-εθνικα δηλ. εχουν παιδια απο διαφορες χωρες, και μη χριστιανικες... Ο καθε ανθρωπος εχει δικαιωμα στην πιστη και στη ορθοδοξια αρκει να μην καταπιεζει ή να επιβαλεται στους αλλους γυρω του που ισως να μην μοιραζονται τις ιδιες πεποιηθησεις...
Kandinsky Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Σ' ευχαριστώ φίλε Παναγιώτη επειδή μπήκες στον κόπο να απαντήσεις και να με συγχωρείς γι' αυτό μια και δεν διευκρίνησα. Η ερώτηση δεν έγινε για να μάθω μια και το έχω ψάξει αρκετά αλλά για να καταδείξω τη στάση της εκκλησίας απέναντι στους αρχαίους. Απ' όσο έμαθα ισχύει το κάτωθι : Η πρώτη απαγορευτική εγκύκλιος της εκκλησίας, για τ' αρχαία ονόματα εκδόθηκε στις 4-11-1874 και ανανεώθηκε το Μάρτιο το 1934. Τώρα οι μητροπολίτες επιτρέπουν στους πιστούς με την εγκύκλιο 2627 Μαϊου 1997, να δίνουμε στα παιδιά μας ιστορικά ονόματα. Σε καμιά περίπτωση όμως να ονοματίζονται Νέρων, Διοκλητιανός, Λενιν ή Στάλιν ή να φέρουν τ�όνομα πολιτικών, αστέρων του θεάτρου, του κινηματογράφου ή του αθλητισμού. Πάντως, υπάρχει όντως περίπτωση όπως είπες κάποιος παπάς να είναι κολημμένος και να μη θέλει να βαφτίσει με αρχαιολληνικό όνομα. Και να φανταστεί κανείς ότι στην Ορθοδοξία περιλαμβάνονται ονόματα όπως Ερμής, Απόλλωνας, Επαμεινώνδας και πάρα πάρα πολλά άλλα που σκοπίμως η Εκκλησία έχει απαλείψει απ' το Εορτολόγιο. Κι εκεί έγκειται το ποιόν αρκετών εκπροσώπων του Θεού και το γιατί πάντοτε γειτνίαζαν πάρα πολύ ευκολότερα οι απόψεις τους με αυτές του ολοκληρωτισμού και της αυταρχικότητας παρά με οτιδήποτε άλλο. Κράτος εν κράτει μια ζωή και άντε βρες το δίκιο σου έτσι και πει ο παπάς την παπα-ριά του και τινάξει το μυστήριο στον αέρα.
blueviper Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Χαιρετίζω οποιαδήποτε απόφαση που σκοπό έχει να ευνουχίσει τη μονόπλευρη θρησκευτική εκδούλευση στους ναούς της παιδείας. Να με συμπαθάς Harkon, αλλά θεωρώ ακατανόητο το επιχείρημα που θέλει να χρωματίζεται θετικά η παρουσία του εξομολογητή στα σχολεία, επειδή κάποιος βαριέται να επισκεφθεί την εκκλησία της γειτονιάς του. Προφανώς και δεν αισθανόταν ποτέ τόσο έντονη την ανάγκη για να εξομολογηθεί, για να περιμένει να έρθει το βουνό στο Μωάμεθ.
Harkon Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου 2006 σε συμπαθάω blueviper, κι εγώ στα 26 μου, συμφωνώ μαζί σου για κάτι που έκανα στα 15 μου. μήπως όμως τότε ήμουν πιο ανώριμος; πιο ανεύθυνος; μήπως είναι φυσιολογικό όλοι στην ηλικία αυτή να είναι πάνω κάτω έτσι; και δεν είπα "βαριέμαι" αλλά δεν μπήκα στη διαδικασία για άλλους λόγους. δισταγμού και πρωτοβουλίας. μην κρίνεται με τα μυαλά που έχετε τώρα το πως πρέπει να σκεφτεί ένας έφηβος. δεν είμαι κ δε διεκδικώ τον τίτλο του υποδείγματος χριστιανού. αλλά δε μπορώ να κατανοήσω τον άκρατο πόλεμο που βλέπω τελευταία να δέχεται η Εκκλησία με τόσα άλλα χειρότερα να μένουν άλυτα στην παιδεία.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.