Προς το περιεχόμενο

Tα καλύτερα παιχνίδια για Linux


chek2fire

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Να μερικά καλά λινκς για τα παιχνίδια στο λίνουξ (δεν ξέρω αν έχουν ξαναγίνει post και βαριέμαι να ψάξω :P )

 

http://freegamer.blogspot.com/

 

http://www.reddit.com/r/linux_gaming/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
  • Απαντ. 512
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Σε όσους έχουν αγοράσει το pack θα ήθελα να μου πείτε αν όλα τα game είναι native linux η τρέχουν μέσω wine. Ιδίως το trine αν τρέχει native. Θα ήθελα να δω τα απίστευτα physics που έχει πως υλοποιούνται σε linux.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νέα στο θέμα Steam

 

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTMzNQ

 

UPDATE: Από το twitter του Ryan C. Gordon (γνωστός ως icculus, κάνει σαν επάγγελμα port games για εταιρίες)

You know what's better than playing Portal 2? Not booting Windows to play Portal 2.

 

UPDATE 2: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTM2MA

Επεξ/σία από redLizard
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...

Ενά open source παιχνίδι στρατηγικής που είναι και cross platform είναι το A.D

 

http://www.wildfiregames.com/0ad/

 

0 A.D. (pronounced "zero ey-dee") is a free, open-source, cross-platform real-time strategy (RTS) game of ancient warfare. In short, it is a historically-based war/economy game that allows players to relive or rewrite the history of Western civilizations, focusing on the years between 500 B.C. and 500 A.D. The project is highly ambitious, involving state-of-the-art 3D graphics, detailed artwork, sound, and a flexible and powerful custom-built game engine.

 

The game has been in development by Wildfire Games (WFG), a group of volunteer, hobbyist game developers, since 2001. The code and data are available under the GPL license, and the art, sound and documentation are available under CC-BY-SA. In short, we consider 0 A.D. an an educational celebration of game development and ancient history.

 

Top features - Technical

 

The engine core is written in C++ for performance, but the scripting language, javascript, is what we try to write as much in as possible.

Rendering: OpenGL with shaders

Libraries used: OpenAL, OpenGL, Boost, Crypto++, CxxTest, DevIL, SDL, SpiderMonkey, Vorbis, wxWidgets, Xerces

Operating Systems:

Windows 2000, XP, 2003, XP64, Vista

Linux

Mac OS X

System Requirements: 1 GHz CPU, modern graphics card (GeForce 3 at minimum), 512 MB RAM

Tools used: Visual Studio, g++, CppDoc, COLLADA, Debugging and Profiling tools included

Graphics

 

OpenGL-based rendering engine with shaders

Hierarchal skeletal animation and deformation system based on COLLADA

Fancy animated water with refraction, reflection

Realistic shadows

Particle effects

Environmental lighting effects (time of day, sunset)

Flexible terrain renderer that uses alpha maps to seamlessly blend terrain

Gameplay

 

Unique civilizations: In 0 A.D. each civilization will be unique in its appearance, units, structures, and technology trees.

Citizen soldiers: There will be no standard villager unit. Instead, regular infantry and cavalry have not only military capabilities, but also economic, making them substantially more versatile than in typical RTS games.

Unit auto-upgrading: Citizen Soldiers will gain experience and automatically gain promotions. With each rank, they become stronger, and don a unique appearance but also get gradually worse at civilian tasks.

Units on structures and ships: Gone are the days of units disappearing into buildings and transport ships. Some garrisoned units will be visible on the battlements of structures or the decks of ships, and capable of firing on opponents at range.

Realistic naval warfare: No more tiny ships sinking other ships with arrows. Ship gameplay will include a variety of new features in RTS games, like much larger ship sizes, ship capture, sea rams, and a modular design that allows catapults to be stationed on the decks, and units to fire from the bows.

Choices, choices, and more choices: Technology trees branch out in a pair-based hierarchy. For example, when you are given the option of techs 1A and 1B and you choose 1A to research, 1B is no longer available. Some of the techs that are higher up on the tech ladder will require that tech 1A is done, while others will require tech 1B. This adds a level of strategy and 'randomness' to picking your techs, as availability of higher level techs will depend on your choices earlier in the game. Similar choices are available with unit formations and battle tactics.

Provinces and territories: In some game types, the map is subdivided into provinces that must be captured and annexed into a player's territory in order to reap their valuable resources and construct forward bases in these areas. If the host wishes, a player's starting province can also be surrounded by attrition borders to reduce early rushes.

Real world map realism: Random maps are based upon geographical regions where the civilizations of the ancient world lived. These will be generated with biome specific-to-location features that replicate the look and feel of the world as it existed 2,000 years ago: flora, fauna and terrain.

Miscellaneous

 

Multiplayer networking: Peer to peer, no central server.

Includes a level editor (Atlas) integrated with the Pyrogenesis engine.

Extreme moddability: WFG started out as a game modification team, and true to our heritage and the FOSS philosophy, we believe being able to tinker with a game contributes to lasting fun and learning. Aspects of the game like game logic, artwork, and data can be tweaked with tools or by modifying XML and javascript files to totally change the game.

We're currently working towards an alpha release, after moving to open source development in 2009. We've come a long way, and we invite you to join our ambitious project. Even a little bug fix, one 3d model, or a small donation could help make this dream a reality. Download and installation instructions can be found here.

 

 

 

showcase-structure-civ-centre600x450.jpg

 

showcase-biomes(600x450).jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε μένα παίζει αρκετά κοφτά μέσα στο παιχνίδι σε σημείο που δεν αντέχεται, αλλά στο μενού είναι οκ. Αναρωτιέμαι τι μπορεί να φταίει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αρκετά προσεγμένο παιχνίδι πάντως και γενικά έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε όλο το στήσιμο. Σε nvidia μου παίζει μια χαρά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα άλλο ενδιαφέρων indie game που κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες είναι το Beep

 

http://www.bigfatalien.com/BEEP/video.html

 

footeran.png

 

http://www.youtube.com/watch?v=HNf2RG21blw

 

και ένα review για το παιχνίδι

 

http://www.youtube.com/watch?v=BceH-f6VO9c

 

το παιχνίδι έχει κοντά στα 10 ευρώ και πρόσφατα μπήκε και στο ubuntu software center για όσους έχουν την διανομή και θέλουν να το αγοράσουν από εκεί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το Humble Indie Bundle νούμερο 3 είναι γεγονός. Δε νομίζω ότι χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, το μόνο που παραθέτω είναι το Link. Ο αριθμός των αγορασμένων παιχνιδιών την ώρα που γράφεται αυτό το post είναι ~730 και ανεβαίνει με απίστευτο ρυθμό! Τα παιχνίδια που περιλαμβάνονται είναι το Crayon Physics Deluxe, Cogs, VVVVVV, Hammerfight και And Yet It Moves.

 

Και ένα βίντεο:

http://www.youtube.com/watch?v=E4c6PWtE9mI

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...