Προς το περιεχόμενο

Game creation, ενδιαφερεστε?


Fukushuusha

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Γεια σε ολους σας. Ισως ειναι ξαφνικο μιας και ειναι πρωτο μηνυμα μου στο φορουμ σας αλλα μολις τωρα το ανακαλυψα μεσω google,ετσι ζητω συγγνωμη αμα ακουστει λιγο ξαφνικο.

 

Ονομαζομαι Λευτερης, φοιτητης πληροφορικης στα ΤΕΙ στην Θεσσαλονικη εδω και κατι χρονια. Απο πριν καν μπω στην σχολη μου ασχολουμουνα με προγραμματισμο και συγκεκριμενα ειχε μπει στο κεφαλι μου η ιδεα να δημιουργησω games.

 

Απο τοτε περασα πολλα σταδια, αρκετες γλωσσες, και ακομα φυσικα συνεχιζω διαβασμα και πειραματισμο. Δυστυχως φυσικα κατι που ειναι φανερο ειναι, οτι και αν θες να κανεις εκτος και αν ειναι αρκετα μικρο χρειαζεσαι μια ομαδα.

 

Εψαξα ατομα απο την σχολη μου, βρηκα λιγους και αυτοι οι λιγοι μετα απο 1 εβδομαδα το πολυ ειτε βαρεθηκανε, ειτε συνειδητοποιησανε οτι δεν μπορουνε να ανταπεξελθουνε και γενικως τα παρατησανε πολυ γρηγορα.

 

Πιστευω ομως οτι καπου εκει εξω, υπαρχουνε ατομα με ορεξη, με αγαπη για προγραμματισμο, και με την θελεηση να πειραματιστουνε και να μαθουνε.

 

Ετσι με αυτο το μηνυμα μου, ζηταω ατομα απο την Θεσσαλονικη συγκεκριμενα(για να μπορουμε να συναντιομαστε και να συνενοουμαστε σωστα)τα οποια γνωριζουνε σε καποιο βαθμο C++ και εχουνε καποια εμπειρια με τις βιβλιοθηκες SDL kai openGL.

 

Επισης επειδη αργα η γρηγορα θα χρειαστουμε ιστιοσελιδα, ατομα με καλες γνωσεις php, html και γενικοτερα web site building ειναι επισης ευπροσδεκτα.

 

Ακομα και ατομα που να μην γνωριζουνε καλα τα παραπανω, απλως να εχουνε καποιες γενικες γνωσεις επι του θεματος αν γινεται να επικοινωνησουνε. Εχω την ορεξη να προσπαθησω να βοηθησω οσο γινεται ετσι ωστε οι απλες και γενικες γνωσεις να γινουνε αρκετα συγκεκριμενες και σχετικες με το θεμα μας.

 

Τελος αν και αυτο για λιγο αργοτερα, διοτι για αρχη χρησιμοποιουνται κλασσικα placeholder graphics θα χρειαστει 1,2 2D artists.

 

To παιχνιδι προκειται για δισδιαστατο strategy και η επιλογη των βιβλιοθηκων εγινε με την σκεψη SDL για window creating και input ενω επειδη το rendering της SDL ειναι πολυ αργο εγινε η εισαγωγη και της openGL η οποια μπορει να κανει rendering κατευθειαν απο την καρτα γραφικων και επισης πολλα αλλα κολπακια με shading kai lighting.

 

Αυτα .... οποιος ενδιαφερεται και μενει στην ευρυτερη περιοχη της Θεσσαλονικης(για να μπορουμε να συναντιομαστε οπως προανεφερα) παρακαλειται να επικοινωνησει με email ή pm.

 

Αμα ειναι σε λαθος περιοχη του φορουμ ζητω συγγνωμη απο τους διαχειριστες και αμα γινεται να το μετακινησουνε στην καταλληλη περιοχη.

Δημοσ.

Na se rwtisw kati? Giati 2D, giati SDL kai giati OpenGL? I OpenGL einai kali, platform independent alla oso pernaei o kairos toso pio outdated ginetai. To kalo vevaia einai oti mathenetai efkola.

SDL den exei xreiastei na xrisimopoiisw alla ta parathirakia sou giati de ta ftiaxneis xrisimopoiwntas Win32 kai gia input DirectInput? Pistevw einai oi kaliteres liseis. Ektos kai an de thes to game sou na einai apokleistika gia Windows.

Oson afora to 2D de vriskw logo na mi to pas sto 3D.

Pantws an to exeis parei apofasi kai thes na kaneis kati endiaferon tha se simvouleva na vreis tous artists sou arketa grigora :)....

Kali tixi.

Δημοσ.

2D επειδη δεν θελω να βουτηξω κατευθειαν στα βαθια. Και openGL + SDL για platform independency αλλα και επειδη συμπαθω και τα 2 αυτα API. Αμα βαδισει γρηγορα σαν δισδιαστατο και οντως γινει κατι καλο ουτε εγω πιστευω πως θα ειναι δυσκολο να παμε σε τρισδιαστατο

 

 

 

Χαιρομαι πολυ για τις απαντησεις σας, αντε ισως καπως ετσι να βρεθουνε μερικα ατομα. Οσο για τους artists εχω ηδη 2 ατομα που ενδιαφερονται εδω και καιρο. Ομως αμα βρεθουνε παραπανω ατομα μονο καλο θα ειναι πιστευω.

Αυτα

Δημοσ.

Den exei kamia idiaiteri diafora. Tin idia diadikasia prepei na akolouthiseis eite 2D eite 3D. Tha sou proteina na pas se 3D katefthian.

OpenGL kali xrisi kai agia, alla exei meinei pisw. Kali tixi kai no stress. An kollisete pouthena steile mou kana pm isws na mporw na voithisw.

Δημοσ.

Ναι το γνωριζω οτι δεν εχει καμια διαφορα, αλλα παλι μιας και προκειται για στρατηγικης, πιστευω πως αρχιζοντας σιγα σιγα και ανεβαινοντας επιπεδα πιο σταθερα ειναι καλυτερη συνταγη για επιτυχια.

 

Οπως και να εχει καταλαβαινωτι θες να πεις. Τωρα για την openGL δεν συμφωνω αλλα τι να κανουμε, ειναι γνωστο debate αυτο μεταξυ DirectX and openGL και αρκετα offtopic ^_^

 

Ευχαριστω ομως παρα πολυ για την υποστηριξη και τα ενθαρυντικα λογια. Αμα υπαρχουνε προβληματα εδω θα ειμαστε ;)

Δημοσ.

oxi oxi kanena debate...opengl ematha arxika kai meta piga sto direct3d. pio diskolo apo opengl na to matheis alla den iparxei fovos na meineis pisw texnologika(antitheta me to opengl...kai aftos einai o kirios logos pou de xrisimopoiite pia toso).

se 3d pistevw tha exeis kai poli kalitera apotelesmeta (optika) kai panw katw tin idia douleia xreiazetai. vevaia afto einai kai thema art. kaneis mia apli kai elafria engine, ftiaxneis tin cameroula sou, tous matrices, xrisimopoieis ligo sm3.0 shaders kai exeis ena eksairetiko apotelesma gia independent project....

ante kathiste kai ftiaxte kati endiaferon na iparxei kai kati apo ellada....egw giafto anagkastika na kseniteftw(oxi oti einai asxima...to antitheto :)....

Δημοσ.

Κι ομως υπαρχει ελληνικη προσπαθεια. Και μαλιστα παρα πολυ καλη. Αναφερομαι στο Θεσεις ενα πολλα υποσχομενο adventure.

 

Κατα τα αλλα ατομα να βρεθουνε και ειμαστε καλα. Αντε θα δειξει :)

Δημοσ.

Ευχαρίστως να βοηθούσα, αλλα κάνουμε ένα άλλο project με 2 ατομα. Έχω κάνει και thread εδώ αλλά δεν ενδιαφέρθηκε και κανείς...

 

Εγώ ευχαρίστως να βοηθήσω αλλά το μόνο που ξέρω είναι GML, δεν μπορώ να σε βοηθήσω με C++. Αν θες την γνώμη μου, μην χρησιμοποείσεις C++ γιατί θα πρέπει να ξαναεφεύρεις τον τροχό, για να φτιάξεις ένα game με C++.

Δημοσ.

C++ ειναι η industry standard γλωσσα οσον αφορα τον προγραμματισμο παιχνιδιων και οχι μονο. Τι ειναι το GML?

 

Τι ενοεις με επανεφευρεση του τροχου?

Δημοσ.

Κάποτε είχα αναπτύξει ένα παιχνιδάκι από περιέργεια στο DirectX (2D) και μερικά ακόμα (πάλι 2D) σε «καθαρό» GDI με την βοήθεια της βιβλιοθήκης “VCL” (στην ουσία βασίζεται σε καθαρό Windows 32bit API) που μου προσφέρουν τα εργαλεία της CodeGear (C/C++ Builder & Turbo C++) για MS-Windows.

 

Από αυτή την ενασχόληση κατέληξα σε ορισμένα συμπεράσματα:

 

α) Ο προγραμματισμός σε DirectX (6.0 στην περίπτωση μου) μου φάνηκε αν όχι δύσκολος σίγουρα κουραστικός καθώς το DirectDraw (το 2D τμήμα του DirectX) έχει αρκετές δομές που πρέπει να γίνουν Initialize με την βοήθεια COM αντικειμένων και αρκετά flags που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από το προγραμματιστή (και όλα αυτά επαναλαμβάνονται για κάθε Surface). Παράλληλα θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στην διαχείριση των off-screen video surfaces καθώς λάθει στα boundaries όταν αποθηκεύεις τα bitmap resources σου μπορεί να οδηγήσουν σε διάφορα προβλήματα απεικόνισης ως και λειτουργίας σε νεότερες εκδόσεις της αρχιτεκτονικής (πχ. DirectX 9.0 κτλ). Από εκεί και πέρα, κάθε DD Surface παρέχει το ανάλογο (από όσο θυμάμαι) DC οπότε το διαχειρίζεσαι με τις απλές WinAPI DC ρουτίνες σχεδίασης. Ένα σημαντικό ζήτημα εδώ είναι πως δεν θα πρέπει ποτέ να μπεις στον πειρασμό τουλάχιστον σε DD 6.0 να χρησιμοποιείς μη Bitmap ρουτίνες σχεδίασης διότι το penalty σε ταχύτητα είναι μεγάλο (όλα, ακόμα και οι χαρακτήρες είναι καλύτερα να αποθηκευτούν ως pre-rendered bitmaps λοιπόν). Τέλος αν ακολουθήσετε τον δρόμο του DirectX σε Full-Screen (όπως εγώ) σίγουρα θα χρειασθείτε μια δεύτερη οθόνη καθώς το step-by-step debugging ήταν αδύνατο αφού το DirectX 6 όσο λειτουργούσε κλείδωνε την οθόνη επάνω στο DD process. Αν ακολουθείσετε αυτό τον δρόμο, ακολουθείστε τον σωστά, όλα σε DirectX (πχ. Input μέσο DirectInput, ήχος μέσο DirectSound κτλ, μην κάνετε αλχημείες, εικόνα μέσο DirectDraw, είσοδος μέσο Windows API, ήχος μέσο Windows Multimedia API –μπορεί να είναι ευκολότερο αλλά θα το μετανοήσετε πικρά αργότερα -αργή απόκριση κ.α.).

 

β) Ο προγραμματισμός σε GDI είναι σαφώς ευκολότερος αν μάλιστα το εργαλείο σου, προσφέρει ένα καλό framework που κρύβει αρκετά τις WinAPI ρουτίνες γραφικών (πχ. CreateBitmap κτλ). Το μεγάλο μειονέκτημα του GDI φυσικά είναι η χαμηλή ταχύτητα αποκρίσεις του συστήματος ειδικά σε παλιά μηχανήματα ανάλογα βέβαια και του παιχνιδιού που φτιάχνεις. Πάντως για απλά παιχνίδια (εποχής 1980-1986) ως έναν βαθμό αρκεί (αλλά δεν είναι πανάκια ούτε για αυτά). Και εδώ όσο μπορείς χρησιμοποίησε pre-rendered bitmaps, επίσης υπάρχει το πρόβλημα των διαφορετικών DPI οθόνης (ταλαιπωρία -Τα Vista έχουν μάλλον καλύτερη φιλοσοφία σε αυτό το θέμα από τα XP), η ύπαρξη ενεργού clear-type προσδίδει ένα ακόμα πρόβλημα αφού αν γράφεις κείμενο στο παιχνίδι σου μαζί του και προσθέτεις σκιές το clear-type «τα κάνει όλα μαντάρα» (εκ πείρας στο λέω..).

 

γ) Προγραμματισμός σε .NET framework, μιλάμε για GDI managed κώδικα, αυτό δοκίμασα αυτό λέω (υπάρχει από ότι ακούω και Managed DirectX αλλά δεν το δοκίμασα οπότε δεν γνωρίζω) πολύ ευκολότερο από το GDI και πολύ ισχυρότερο, από ταχύτητα δεν είναι κακό αλλά όπως πάντα βασίζεστε στο GDI έστω και αν είναι GDI+.

 

δ) Η μουσική.. μακριά από τις ρουτίνες ήχου του Windows API (Windows Multimedia API) δεν βοηθούν εκτός και αν αρκείσαι σε κάποια Wave (και αυτά pre-loaded διότι το pentalty στο On-the-fly load είναι μεγαλό) ή MIDI διαφορετικά εξαρτάσαι από τους διαθέσιμους multimedia drivers του παίχτη ή του Λ.Σ. άσε ότι κάνουν κακό και στην απόδοση της εφαρμογής!

 

ε) Ένας λόγος που δεν αποκρίνομαι ποτέ θετικά για συμμετοχή σε θέματα game developing είναι η κούραση και η αφοσίωση που τα συγκεκριμένα projects απαιτούν! Ένα απλό 2D GDI top to bottom scrolling game ακόμα και με ένα εξελιγμένο framework μπορεί να πάρει πολλούς μήνες δουλείας μέχρι να τελειώσει (με αποδεκτά graphics, sounds και playability) . Η σχεδίαση παιχνιδιών λοιπόν είναι ένα εξαντλητικό άθλημα (ειδικά όσο βάζεις τον πήχη ψηλότερα..), για DirectX τα πράγματα είναι περίπου τα ίδια μπορεί και λίγο πιο δύσκολα (λόγο του DirectDraw Surfaces COM API). Το σίγουρο είναι ότι δεν φτάνει μόνο η μηχανή γραφικών να δουλεύει σωστά (αυτό είναι το ευκολότερο ενδεχομένως), πρέπει και το game-logic (πχ. Input Polling, Sprite Collision detection κτλ), αλλά και το score-booking (Score Engine), και τα sounds effects (Music Engine), τα level-loadings (Level Engine) να είναι σωστά και εδώ χρειάζεται μεγάλη υπομονή (δεδομένου και του παιχνιδιού που φτιάχνεις) ώστε όλα τα τμήματα να δέσουν σε ένα «γλυκό».

 

Οπότε ειλικρινά Καλή τύχη! :)

 

Υ.Γ.

Τα Software που φτιάχνουν παιχνίδια (το πρώτο που είδα σε PC ήταν το Click 'n' Play για MS-Windows 3.1 αν θυμάμαι καλά.. και κάτι Adventure 'RPG' Makers για Amiga 500 ακόμα πιο παλιά -για να μην πω για την AMOS BASIC σε AMIGA ή την STOS BASIC στα ATARI :D) είναι καλά μέχρι εκείνο το παιχνίδι που δεν μπορούν να φτιάξουν.. :(

Δημοσ.

Simfwnw me DirectX. I dimiourgia enos game einai pragmatika mia epiponi diadikasia kati to opoio polloi den katalavainoun. Kati to opoio mporei na sou swsei trelo xrono se debugging einai ta test cases kai o swstos sxediasmos. Min ksexaseis na ftiaxeis ena poli aplo version tou framework sou kai merika test tools wste na mporeis na apomonwneis sigkekrimena cases apo ton kwdika wste na mporeis na testareis mono afta (eite afto afora graphics, eite logic, otidipote). Stin arxi mporei na min akougetai simantiko alla oso proxwras kai oso megalwnei to project toso pio poli periplekontai ola kai toso pio pithano einai na mplekseis me poli perierga bugs.

Δημοσ.

Εγώ πάλι συμφωνώ με SDL και OpenGL, για τον εξής απλό λόγο:

 

Ένα ερασιτεχνικό παιχνίδι για Windows, όσο καλό και να είναι, θα υποκινήσει τις εξής αντιδράσεις: "μπράβο σας - πολύ καλό - άντε κι εις ανώτερα - κτλ". Δε νομίζω όμως να το παίξουν και πολλοί.

 

Ένα cross platform ερασιτεχνικό παιχνίδι (βλ. Linux), επειδή το Linux δεν έχει την πληθώρα παιχνιδιών που έχουν τα Windows, μπορεί μέχρι και να μπει σε κάποια διανομή ως standard πακέτο.

 

Όπως και να το κάνουμε, το 2ο είναι σαφώς καλύτερη ηθική ανταμοιβή για την ομάδα που παιδεύτηκε τόσους μήνες για να το φτιάξει, και φυσικά είναι και πολύ καλό promotion του παιχνιδιού.

 

Φυσικά ΑΝ οι SDL/OpenGL επαρκούν, που απ' ότι βλέπω για τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι αρκετές...

Δημοσ.

Na po kai ta dika mou :P

 

Simfono me ton kickeras oso afora to 2D kai 3D..

den uparxei logos na katseis na ftiakseis 2D game mono kai mono epidi.. "einai i arxi"

Ama tora 8es soni kai kala na einai 2D epidi etsi sou aresei.. allazei to prama..

Oso afora to GFX API tora...

To OpenGL den einai outdated.. apla i MS exei valei sto DX10 ena soro pramata :P Pados mesa sto kalokairi vgenei to OpenGL 3.0 ap oti akousa kai 8a einai kati san to D3D10.. diladi... "petaxte tin palia sas vga kai parte kenouria".. genika den 8a uparxei auto to compatibility pou upirxe palia..

Pados min kolas kai polu sto API... mia engine borei na exei 2 renderers kai OpenGL kai D3D kai an eiani kai kaloftiagmeni malista.. borei na min xreiazetai na grapseis polu diaforetiko kodika. (auto to afora OGL 2.x kai D3D9-) Giati me to D3D10 den ksero ti pezei.. an kai fadazomai to OpenGL3.0 8a einai kati analogo...

Tora gia to input... xm.. xm.. i MS paratise pleon to D Input.. kai simvoulevei tous programmers na xrisimopoioun Win32 Functions gia input..

Ego pados se mia engine pou ftiaxno tin exo ftiakseie tsi oste na borei na prosarmostei ka8e vivlio8iki gia input pano tis me elaxisto kopo :P apla autin tin stigmi exo ftiaksei support mono Win32 messages kai Xinput messages(linux). Isos kai i SDL na einai mia kali idea. exo akousei genika kala logia pados.. kai telos.. ENOEITAI oti 8a xrisimopoihseis C/C++/C# (mia apo autes.. me tin C++ na einai i kaluteri epilogi)

auta!

pragmatika euxomai na vreis atoma na kanete mia orea omadiki douleia!

Kali tixi kai kala games! :)

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...