Προς το περιεχόμενο

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

Morton

Planet of the Apes [1968]

Προτεινόμενες αναρτήσεις

μια απο τις πιο κλασσικες scifi ταινιες που εχει βγαλει το σινεμα.σιγουρα πολυ ανωτερο απο το απαραδεχτο remake του burton.

αν και κατανοω τον λογο που εκανε παταγο η ταινια στην εποχη της οταν πρωτοπροβληθηκε,εντοιτοις σημερα δειχνει να πασχει απο καποια ελλατωματακια που μειωνουν την αξια της,τουλαχιστον στα ματια ενος πιο απαιτητικου θεατη που δεν θελει να το παρακανει με το suspend of disbelief.

τα 3 σημεια στα οποια εχω προβλημα (οπως και αρκετοι στο αναλογο forum tou imdb)

 

ΣΠΟΙΛΕΡΣ

 

 

1.το ολο concept του διαστημικου ταξιδιου του heston δωθηκε ατσαλα.οι αστροναυτες δεν ειχαν ιδεα σε ποιον πλανητη ηταν,δεν ηξεραν καν αν θα ηταν βιωσιμος,δεν ειχαν μαζι τους εργαλεια για να τους βοηθησουν για την επιβιωση τους αλλα αντιθετως ειχαν μονο επιστημονικα οργανα για να κανουν μελετες!!!!

γενικα ειναι λιγο εξωπραγματικο μια ολοκληρη νασα να στελνει ετσι στα τυφλα και χωρις μια σημαντικη προετοιμασια ενα 4μελες πληρωμα προς αποικιση ενος αλλου πλανητη.

 

2.υποτιθεται οτι το φιναλε της ταινιας ειναι η αποκαλυψη οτι ο πλανητης που βρηκε ο heston δεν ειναι ξενος αλλα η ιδια γη.και ερωτω εγω,ολοκληρος αστροναυτης βρισκεται σε ενα πλανητη που υπαρχουν πρωτογονοι ανθρωποι,αλογα και κυριως ανθρωπομορφοι πιθηκοι που μιλανε και γραφουν τελεια αμερικανικα αγγλικα του 20ου αιωνα!!!,ειναι δυνατον τοσο ο αστροναυτης οσο και οι θεατες να μην συμπεραουν απο την αρχη της ταινιας ποιος πλανητης ειναι αυτος;

 

3.επισης στο φιναλε της ταινιας ο heston βριζει και καταριεται την ανθρωποτητα θεωρωντας την υπευθυνη για την εξαλλειψη του ανθρωπινου πολιτισμου και την ανυψωση των πιθηκων.με λιγα λογια η ταινια θελει να περασει με αυτη την σκηνη το μηνυμα του ποσο αυτοκαταστροφικος ειναι ο ανθρωπος και την απειλη των πυρηνικων οπλων (μην ξεχναμε πως η ταινια γυριστηκε στην εποχη του ψυχρου πολεμου).

ομως αυτο αντιφασκει τελειως με τα σκηνικα της απαγορευμενης ζωνης.η υπαρξη μια ερημου και φαραγγιων στην θεση ενος μεγαλου νησιου διασπαρτου απο τεραστια οικοδομηματα (η νεα υορκη με τους ουρανοξυστες της οπως υπονοει η σκηνη) ε απλως δεν μπορουν να προκληθουν απο κανενα πηρυνικο η μη πολεμο.

πιο λογικο και επιστημονικο ειναι να γινε η πτωση της ανθρωποτητας εξαιτιας καποιου κοσμικου γεγονοτος οπως ενας αστεροειδης (ακομα και ο ιδιος ο heston λεει πως το τοπιο ειναι βομβαρδισμενο απο μετεωριτες και ας μην ξεχναμε και τους δεινοσαυρους),παρα εξαιτιας καποιου πολεμου.

 

 

ειμαι σιγουρος οτι τα παραπανω θα προσπαθησαν να τα εξηγησουν μεσα απο τα sequels και τα βιβλιαα που βγηκαν αργοτερα αλλα εγω κρινω εδω μονο την πρωτη ταινια καθως αυτην εχω δει μονο.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καταρχάς, υπάρχει το spoiler tag και καλύτερα να κάνεις edit και να το χρησιμοποιήσεις.

 

1)ίσως, δε διαφωνώ ιδιαίτερα.

2)

ο heston ίσως θα'πρεπε να καταλάβει, οι θεατές όμως έχουν φάει στη μάπα φυλές και φυλές εξωγήινων, τεράτων, αντικειμένων, whatever... που μιλούν αγγλικά, άρα δε μου φαίνεται και τόσο περίεργο. για το ότι όλο το σύμπαν μιλάει αγγλικά υπάρχει λόγος, για να βλέπουμε πιο εύκολα τις ταινίες. άρα δεν είναι αναγκαίο κάποιος να συμπεράνει λόγο γλώσσας ποιος είναι ο πλανήτης.

 

3)και πάλι ίσως, δε θυμάμαι απ'έξω τα τοπία. αλλά για να καταριέται ο heston σημαίνει ότι η ταινία θέλει να περάσει αυτό το μήνυμα. έστω κι είναι λάθος τα τοπία.

 

συμπερασματικά. όλες οι ταινίες έχουν (μικρά ή μεγάλα) "λάθη". το να εμβαθύνεις τόσο πολύ (στα "λάθη") μόνο τη διασκέδαση μπορεί να σου χαλάσει.

 

 

edit: α btw, δε νομίζω ότι είναι απαράδεκτο το planet of the apes του barton. εκτός κι αν κάποιος περίμενε να δει την ταινία του 68 με καινούρια εφέ.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για την εποχή της ήταν πολύ καλή. Όπως είπες και εσύ οι τότε θεατές δεν θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις ούτε σε effects ούτε και πολύ σε plot. Τα λάθη που εντοπίζεις είναι μεν σωστά, αλλά πάλι είναι αυτό που είπαμε πιο πάνω. Οι θεατές μπροστά σε ένα τέτοιο μεγαλούργημα εκείνη την εποχή, δεν σκέφτονταν ιδιαίτερα το αν πχ το Μανχάταν θα μπορούσε να γίνει έτσι.

Btw το planet of the apes του Burton εμένα μου άρεσε :P γιατί απο την αρχή την είχα κατατάξει στις ταινίες "πίτσα, μπύρα και παρέα".

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2)

ο heston ίσως θα'πρεπε να καταλάβει, οι θεατές όμως έχουν φάει στη μάπα φυλές και φυλές εξωγήινων, τεράτων, αντικειμένων, whatever... που μιλούν αγγλικά, άρα δε μου φαίνεται και τόσο περίεργο. για το ότι όλο το σύμπαν μιλάει αγγλικά υπάρχει λόγος, για να βλέπουμε πιο εύκολα τις ταινίες. άρα δεν είναι αναγκαίο κάποιος να συμπεράνει λόγο γλώσσας ποιος είναι ο πλανήτης.

 

 

διαφωνω.η ταινια ειναι scifi και οφειλε να προσεξει αυτο το σημειο καλυτερα.καταλαβαινω οτι βοηθαει να αναπτυχθει το στορυ πιο γρηγορα,απο την αλλη ομως μειωνει το impact του φιναλε.θυσιαζει το ενα για το αλλο.

 

 

 

 

εκτός κι αν κάποιος περίμενε να δει την ταινία του 68 με καινούρια εφέ.

 

δυστυχως η ταινια του μπαρτον ηταν μονο εφε και ουσια μηδεν.κριμα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Επισκέπτης

Για το ότι το 2 ήταν προσεγμένο, δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη απ' το ότι το τέλος θεωρήθηκε στην εποχή του φοβερό twist που ελάχιστοι προέβλεψαν. Αυτό και μόνο αρκεί. Το να διαφωνούμε και να λέμε "μα ήταν ολοφάνερο, θα έπρεπε να το καταλάβουν οι θεατές", μου θυμίζει το αντίστοιχο όπου κάποιος μαθαίνει πως κάνει ένας ταχυδακτυλουργός κάποιο τρικ (που δεν έχει δει βεβαίως) και αμέσως σπεύδει να ενημερώσει τον πλανήτη "μα ήταν ολοφάνερο! Πόσο χαζοί πρέπει να είναι όλοι αυτοί που το είδαν και δεν το κατάλαβαν;", πράγμα που μου συμβαίνει πάντα όποτε εξηγώ κάποιο από τα διάσημα τρικ του Κόπερφηλντ (γι' αυτό και σταμάτησα να το κάνω).

 

Εμένα η μεγάλη μου αντίρρηση ήταν στο 1, γιατί από την αρχή της ταινίας είχα την απορία γιατί στο καλό τους έστειλαν; Να κάνουν τι; Να κερδίσει η γη τι από αυτή την αποστολή; Δηλαδή εμείς αν είχαμε στείλει κάτι τύπους που θα έφταναν σε 2000 χρόνια σε έναν προορισμό, πιστεύετε ότι θα είχαν κάποια χρησιμότητα; Σε 2000 (αν υπάρχει ανθρωπότητα που χλωμό το κόβω) θα μπορούμε να φωτογραφίσουμε εκεί άνετα και να πάμε πολύ πιο γρήγορα (δηλαδή θα έχουμε πάει ήδη με κάποιον άλλο τρόπο).

 

Είναι σαν να έστειλα κάποιον πεζό να κάνει το γύρο του κόσμου για να δω πόσο μεγάλη είναι (ή για οποιονδήποτε λόγο), 1 μήνα προτού ανακαλυφθεί το αεροπλάνο.

 

Το 3 χωράει πολλές εξηγήσεις (ότι κατεβάσει η κούτρα του καθενός), οπότε το αφήνω ασχολίαστο γιατί δε βρίσκω νόημα σε περαιτέρω ανάλυση.

 

Πάντως γενικά, πιστεύω ότι όλες αυτές οι αναλύσεις δεν έχουν κάποιο νόημα και είναι φαινόμενο των τελευταίων 15-20 χρόνων του κινηματογράφου. Τότε κανείς δεν ασχολούνταν με τέτοια πράγματα. Είναι σαν να κριτικάρεις την κοκκινοσκουφίτσα λέγοντας "μα καλά, πώς γίνεται να βγήκαν από την κοιλιά του λύκου; Δεν τους δάγκωνε όταν τους έτρωγε;"

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

manuel μην μπερδευεις την υπεραναλυση με την κριτικη.φυσικα και θα κανω κριτικη σε μια ταινια και θα σταθω στις αδυναμιες της.

ομως προς θεου ειδες πουθενα να προβληματιζομαι για το που βρηκε την κρεμα ξυρισματος ο heston? η γιατι η Nova ειναι τοσο σουλωπωμενη (μεχρι και ξυρισμενα ποδια ειχε) σε αντιθεση με τους αλλους πρωτογονους;

οχι δεν το εκανα διοτι αν το εκανα τοτε θα μιλαγαμε για υπεραναλυση και θαχες δικιο.

αλλα πιστευω τα σημεια στα οποια σταθηκα ειναι καιρια και οχι σεναριακες λεπτομερειες.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
×
×
  • Δημιουργία νέου...