Προς το περιεχόμενο

Οι στρατηγικές κινήσεις των Google, yahoo, Microsoft, AoL και WPP στη διαφήμιση


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι πέντε εταιρείες έχουν προχωρήσει σε στρατηγικές εξαγορές ώστε να αυξήσουν το μερίδιό τους στην «πίτα» των 40 δισ. δολαρίων που προσφέρει ο χώρος της διαδικτυακής διαφήμισης

 

Google Ink.

 

Ο αμερικανικός κολοσσός ξεκίνησε την είσοδό του στη διαδικτυακή διαφήμιση τον Απρίλιο, όταν και ήρθε σε συμφωνία για την εξαγορά της DoubleClick Ink. έναντι 3,1 δισ. δολαρίων. Η Google ήδη βγάζει δισεκατομμύρια δολάρια από τις διαφημίσεις κειμένου που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενώ σκοπεύει να τις εμφανίζει ως multimedia με τη βοήθειας της DoubleClick. Η συμφωνία εκκρεμεί καθώς οι δύο εταιρείες περιμένουν την έγκριση της επιτροπής ανταγωνισμού των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Διατυπώνονται παράπονα ότι με την κίνηση αυτή η Google θα έχει υπερβολικά μεγάλο έλεγχο στη διαδικτυακή διαφήμιση.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή της μετοχής της Google ξεπέρασε τα 600 δολάρια τη Δευτέρα, κλείνοντας στα 609,62 δολάρια ανά μετοχή. Τον Αύγουστο του 2004 όταν και εισήλθε στο χρηματιστήριο η μετοχή της ξεκίνησε από τα 85 δολάρια. Μόνο τον περασμένο μήνα η μετοχή κέρδισε 17%, ενώ έχει αυξηθεί κατά 32% από τις αρχές του χρόνου.

 

Yahoo Inc.

 

Δύο εβδομάδες μετά την κίνηση της Google, η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης εξαγόρασε το υπόλοιπο 80% της Right Media έναντι 650 εκατ. δολαρίων.

 

Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει περαιτέρω τις διαφημιστικές της υπηρεσίες, και να κερδίσει έδαφος έναντι της Google, εξαγόρασε την εταιρεία διαδικτυακών διαφημίσεων BlueLithium έναντι 300 εκατ. δολαρίων. Η BlueLithium ιδρύθηκε το 2004 και διαθέτει τεχνολογία που επιτρέπει στους δικτυακούς τόπους να ταιριάζουν τους διαφημιζόμενους με τα ενδιαφέροντα των χρηστών. Η BlueLithium, η οποία εξειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων, έχει 145 άτομα προσωπικό σε 10 γραφεία στις ΗΠΑ ενώ στους πελάτες της ανήκει, μεταξύ άλλων, και η General Motors.

 

Microsoft Corp.

 

Στη μεγαλύτερη εξαγορά εταιρείας στην ιστορία της προχώρησε η Microsoft με την απόκτηση του 85% της aQuantive. Το τίμημα έφτασε στα 6 δισ. δολάρια, τα οποία μάλιστα η Microsoft θα πληρώσει σε μετρητά.

 

Στις 26 Ιουλίου η Microsoft ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αγοράσει την AdECN, το χρηματικό ποσό της οποίας δεν έχει ανακοινωθεί. Η AdECN αποτελεί ένα «χρηματιστήριο» του διαδικτύου μέσω του οποίου γίνονται αγοραπωλησίες διαδικτυακού διαφημιστικού χώρου.

 

Η εταιρεία επίσης ανακοίνωσε ότι ήρθες σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή ScreenTonic, η οποία ειδικεύεται στις διαφημίσεις μέσω κινητών. Το ποσό της συμφωνίας, που ολοκληρώθηκε στις 2 Ιουλίου δεν είχε ανακοινωθεί.

 

Time Warner Inc AoL

 

Η AοL εξαγόρασε την Advertising.com το 2004 έναντι 435 εκατ. δολάρια με μετρητά. Το δίκτυο της Advertisng.com έδωσε στην AoL 110 εκατομμύρια χρήστες που αντιστοιχούν σε 70% των χρηστών του Διαδικτύου στις ΗΠΑ. Στις 24 Ιουλίου ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εξαγοράσει την Tacoba Inc. η οποία στέλνει στοχευμένες διαφημίσεις ανάλογα με τις συνήθειες αναζήτησης των χρηστών.

 

Νωρίτερα, στις 16 Μαίου η AOL ανακοίνωσε ότι απέκτησε τον έλεγχο της εταιρείας online διαφημίσεων Adtech AG, ενώ μια μέρα νωρίτερα έχει εξαγοράσει την Third Screen Media, εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρα των διαφημίσεων μέσω κινητών είτε ως κείμενο είτε ως βίντεο.

 

WPP

 

Στα παραπάνω γεγονότα ήρθε να προστεθεί και η εξαγορά της Real Media από τη WPP, λίγες μέρες μετά την κίνηση της Google για την DoubleClick έναντι 649 εκατ. δολαρίων. Οι δύο εταιρείες επίσης δραστηριοποιούνται στο χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης.

 

Source.png Πηγή: news.kathimerini.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...