Προς το περιεχόμενο

Άθεος δάσκαλος και θρησκευτικά.


Αδμιν

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Μπορεί το «πιστεύω» καθενός να είναι σεβαστό, αλλά βέβαια δεν του δίνει το δικαίωμα να προσπαθεί να το επιβάλει στους μικρούς μαθητές περιγελώντας έτσι το θρησκευτικό συναίσθημα των ίδιων και των γονιών τους.

 

Αυτό τώρα αφορά τον δάσκαλο ή γενικά την παιδεία στην Ελλάδα;Γιατί αυτή επιβάλει κάποια "πιστεύω" στα παιδιά.

Για "Το περιγελώντας το συναίσθημα των παιδιών",υποθέτω ότι εξήγησαν όλες τις θρησκείες στο 5χρονο και το άφησαν να διαλέξει ποια θα ακολουθήσει ή αν θα ακολουθήσει κάποια ε;

  • Απαντ. 114
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Συμφωνώ για το τρόπο που τα κάνει (είναι λάθος) αλλά είναι λογικό να ζητούν να διδάξει θρησκευτικά στα παιδιά τους ένας άθεος; (το ότι δεν πρέπει καν να υπάρχει στα σχολεία αυτό το "μάθημα" είναι άλλο θέμα)

 

καταρχάς υπάρχει άθεος? αλλα μην εκτροχιάσουμε πάλι το topic με φιλοσοφικά ζητήματα :P

 

η απάντηση έχει ως εξής. το ότι είσαι άθεος αν θεωρήσουμε ότι υφίσταται κάτι τέτοιο δεν έχει να κάνει με τι διδασκαλία. μπορεί εγώ να είμαι άθεος, να μην πιστεύω δηλαδή αλλα αυτό δεν έχει σχέση με το ότι δεν γνωρίζω τι γίνεται στις άλλες θρησκείες ώστε να μπορώ να το εμφυσήσω στα παιδιά και να μάθουν. άλλο τι κάνω σπιτάκι μου άλλο στο χορό εργασίας.

 

να στο θέσω αλλιώς. μπορεί ένας ιερέας που έχει κάνει ένα φόνο να λειτουργήσει?

Δημοσ.

Ας πιστεύει ό,τι θέλει ο τύπος, αλλά εφόσον επέλεξε το επάγγελμα του δασκάλου, οφείλει να ασκήσει το επάγγελμα του δασκάλου.

 

 

Καλώς ή κακώς, τα θρησκευτικά είναι μέσα στη δουλειά του δασκάλου. Κακώς, πιστεύω εγώ, αλλά λάθος τρόπος αντιμετώπισης από τον ίδιο.

 

Δημοσ.

Θα μπορούσα να του δώσω ένα δίκιο αν την χρονική περίοδο που διορίστηκε δεν περιλαμβανόταν η διδασκαλία των Θρησκευτικών στο διδακτικό έργο, αλλά είχε προστεθεί εκ των υστέρων. Κάτι τέτοιο όμως δεν παίζει, άρα γνώριζε εξαρχής τα καθήκοντα της θέσης. Τα υπόλοιπα είναι μάλλον εκ του πονηρού (post #14; )

Δημοσ.

Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάποια νομοθετική ρύθμιση σχετικά με άθεους-αλλόθρησκους δασκάλους ή μαθητές?

Δημοσ.

Ρε παιδιά δεν το κατάλαβα...

Ο νόμος δίνει το δικαίωμα στους μαθητές εαν είναι αλλόθρησκοι ή άθεοι ή ό,τιδηποτε άλλο να ΜΗΝ παρακολουθούν το "μαθημα". Γιατί και ο δάσκαλος να μην έχει το ίδιο δικαίωμα? Εντάξει, στην προκειμένη περίπτωση η αντιμετώπιση του θέματος απο πλευράς του δασκάλου ηταν λανθασμένη.

Αλλά γιατι να είναι αναγκασμένος να διδάξει κατι που είναι αντίθετο στην ιδεολογία του και στο κάτω-κάτω δεν είναι και επιστημονικά αποδεδειγμένο...?

Προσωπικά έχω να παρακολουθήσω αυτό το """""μαθημα""""" εδω και 3 χρόνια. Απλά βρίσκομαι μέσα στην ΄ταξη και "γραφω" τον καθηγητή...

Δημοσ.

Ο εκπαιδευτικός είναι ...εκπαιδευμένος να συμβαδίζει με το αναλυτικό πρόγραμμα που του παρέχει το υπουργείο παιδείας. Οταν λέμε συμβαδίζει , πολύ απλά εννοούμε ότι δεν μπορεί να διδάξει ο,τι του καπνίσει, πρέπει να το λάβει υπόψην του. Από την άλλη η ίδια η διαδικασία της διδακτικής του πράξης , έτσι όπως είναι θεσπισμένη , του δίνει την ευχέρεια να ελίσσεται στις συνθήκες, δηλαδή να μην ακολουθεί ΤΥΦΛΑ το αναλυτικό πρόγραμμα εφόσον οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν. Ο παίχτης όμως αυτός όντως συμπεριφέρθηκε άκομψα με βάση την ιδιότητά του, προφανώς και δεν διδάσκει στην δική του στοά , αλλά σε ένα σχολείο το οποίο βρίσκεται σε ανάλογο περιβάλλον (με τις πεποιθήσεις του ,την ιδεολογία του κτλ ), οι οδηγίες του είναι να προσαρμόζεται σε αυτο το περιβάλλον και όχι να προσπαθεί να το ανατρέψει. Εφόσον δεν του το επιτρέπει η ιδεολογία του και ΔΕΝ μπορούσε να συμβιβαστεί θα έπρεπε να παραιτηθεί και να βγεί στο σύνταγμα να κάνει απεργία πείνας ξέρω γω... Αν ήθελε να κάνει πραγματική επανάσταση , θα έπιανε τους 5 -10 πιτσιρικάδες , θα του έκανε το μάθημα κανονικά και θα προκαλούσε την δική τους κρίση ....

Δημοσ.
Ο νόμος δίνει το δικαίωμα στους μαθητές εαν είναι αλλόθρησκοι ή άθεοι ή ό,τιδηποτε άλλο να ΜΗΝ παρακολουθούν το "μαθημα". Γιατί και ο δάσκαλος να μην έχει το ίδιο δικαίωμα? Εντάξει, στην προκειμένη περίπτωση η αντιμετώπιση του θέματος απο πλευράς του δασκάλου ηταν λανθασμένη.

Αλλά γιατι να είναι αναγκασμένος να διδάξει κατι που είναι αντίθετο στην ιδεολογία του και στο κάτω-κάτω δεν είναι και επιστημονικά αποδεδειγμένο...?

Προσωπικά έχω να παρακολουθήσω αυτό το """""μαθημα""""" εδω και 3 χρόνια. Απλά βρίσκομαι μέσα στην ΄ταξη και "γραφω" τον καθηγητή...

 

1. Ο νόμος δεν λέει τίποτα για "μαθητές". Στους κηδεμόνες το δίνει το δικαίωμα, να ζητήσουν απαλλαγή για το παιδί τους.

 

 

 

2. ο δάσκαλος, ας ρώταγε πρώτα ποιες ειναι οι συνθήκες και οι όροι της εργασίας του, και μετά να σπούδαζε οτι σπούδασε, και να έκανε αίτηση για διορισμό στο υπουργείο παιδείας.

Αν δεν γουστάρει ας πάει να κάνει αλλη δουλειά, υπάρχουν πολλές καριέρες έξω στην αγορά ( με φουλ 8ωρο+ , και 21 μέρες διακοπές ). Να παει να μαζευει τα πορτοκάλια κοντά στη φύση και τον καθαρό αέρα, μακρυά απο καταπιεστικά καθεστώτα.

 

Δηλαδή, εγώ, που απεχθάνομαι να ακολουθώ τυφλά εντολές (αν δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμότητα τους, και δεν μου την εξηγήσουν), να προσπαθήσω να γίνω μόνιμος στρατιωτικος? .... και μετά να διαμαρτύρομαι, που δεν αλλάζει ο στρατός, να γίνει σαν εμένα... :lol:

 

 

 

 

Τωρα... εσύ που """""γράφεις"""", γράφε όσο θες. Αφου εισαι μέσα το παρακολουθείς και βαθμολογήσαι. Μεσα στο κεφάλι σου δεν θα στα βάλει κανεις με το ζόρι.

αλλα, αν εισαι τόσο άνετος, γιατι δεν παίρνεις εσύ την απαλλαγή, αντι να κρύβεσαι πισω απο το """"γράψιμο"""""" ;

Δημοσ.

γιατι πιστευω πως κανενας γονειος δεν θα εδινε ετσι την απαλλαγη στο παιδι του!εγω προσωπικα δεν κανω θρησκευτικα απο την τεταρτη δημοτικου μεχρι τωρα που εχω φτασει δευτερα λυκειου αλλα αυτο μονο και μονο επειδη ειναι ο πατερας μου μουσουλμανος δεν το επελεξα μονος!!!και δεν μου εχει κακοπεσει καθολου :P!

Δημοσ.

Εγώ προτείνω να απολυθούν όλοι οι δάσκαλοι και να αναλάβει το παπαδαριό να οδηγήσει τη νεολαία στο μέλλον. Αφού ακόμη και σε ένα χώρο όπως το ινσόμνια που μαζεύει ως επί το πλείστον νέους ανθρώπους, όλοι θέλουμε να διατηρηθεί το θεοκρατικό κράτος και ο ταλιμπανιστικός χαρακτήρας της χώρας.

 

Γιατί πως σκατά μπορεί να είναι ένας κόσμος ελεύθερος από δεισιδαιμονίες;

Δημοσ.

Αυτό μου θύμισε ένα περιστατικό την περίοδο που αποφασίστηκε να μην αναγράφετε το θρήσκευμα στις ταυτότητες. Ο δήμαρχος (αν θυμάμαι καλά) ενός χωρίου σαν αντίδραση απαγόρευσε στις δημοτικές υπηρεσίες να παρέχουν οποιοδήποτε δικαιολογητικό για αίτηση νέας ταυτότητας.

Άκρως εγωιστική - καταχρηστική η στάση του, εντελώς αδικαιολόγητη.

 

Με το δάσκαλο έγινε το ακριβώς αντίθετο (εναντίον της θρησκείας), αλλά το ίδιο καταχρηστικό.

Υποχρέωσή του είναι να διδάσκει και θρησκευτικά. Αν δε γουστάρει ας αλλάξει πόστο ή αν έχει @@ ας παραιτηθεί.

Άλλωστε πλέον όσοι γονείς το επιθυμούν, μπορούν να ζητήσουν απαλλαγή για το παιδί τους από το εν λόγω μάθημα. Αυτός με τη στάση του τι θέλει να τους δείξει?

 

PS: Είμαι άθρησκος.

Δημοσ.

Μόνο από τον τίτλο και χωρίς να έχω διαβάσει καμία ανάρτηση, έχω να πω το εξής:

Ο δάσκαλος δεν είναι υποχρεωμένος να πιστεύει σε αυτό που διδάσκει. Όπως πχ ένας οικονομολόγος μπορεί να μην πιστεύει στη δύναμη της προσφοράς-ζήτησης αλλά είναι υποχρεωμένος όμως να το διδάξει έτσι και ο θεολόγος-θρησκευτικός, δεν είναι και τόσο μεγάλη ανάγκη να πιστεύει στο Θεό, εφόσον κάνει τη δουλειά του όπως πρέπει και λέει αυτά που είναι να πει.

Δημοσ.

kx5 έχεις δίκιο. Από την άλλη πιστεύεις ότι ένα παιδί που θα πάρει απαλλαγή από τα θρησκευτικά, είναι βέβαιο πως δεν θα στιγματιστεί;

Επιπρόσθετα, όντας πλέον στον 21ο αιώνα, πιστεύεις ότι είναι κέρδος για τον πολιτισμό μας να διδάσκονται τα θρησκευτικά στα σχολεία και να έχουμε τη φωτογραφία του Χριστού στην τάξη, αντί να διδάσκεται ας πούμε το μάθημα της Λογικής;

Και φυσικά με τον όρο "θρησκευτικά" εν προκειμένω εννοούμε την χριστιανορθόδοξη προπαγάνδα. Για να μην παίζουμε με τις λέξεις.

 

Περιμένω τώρα το ευρηματικό ποστ κάποιου που θα λέει ότι άμα δε μας αρέσει η χώρα, να φύγουμε.

Δημοσ.

Θα συμφωνήσω με τον φίλο.. και με τους περισσότερους απο πάνω...

Για αρχή ο καθηγητής είναι παπάρας γιατί ήξερε πολύ καλά τι δουλειά που θα κάνει..

Αν δεν του άρεσε μπορούσε κάλλιστα να κάνει κάτι άλλο.

Σε κάθε δουλειά υπάρχουν υποχρεώσεις που πρέπει να τηρούμε είτε μας αρέσουν είτε οχι.. Αν δεν μας αρέσουν αλλάζουμε δουλειά και δεν βαράμε κόμπλεξ όπως ο τύπος αυτός. Η συμπεριφορά του είναι τουλάχιστον ανώριμη και φαίνεται ξεκάθαρα οτι δεν έχει καταλάβει ακριβώς την δουλειά που καλείται/επέλεξε να κάνει. Απο την άλλη θα μπορούσε απλά να διδάσκει θρησκευτικά χωρίς να πιστεύει απαραίτητα σε αυτά. Το πρόβλημα είναι οτι είναι και αντίθετος οπότε η προκατάληψη του αυτή θα επηρεάσει το περιεχόμενο του μαθήματος οπότε αυτό τον καθιστά ακατάλληλο για κάτι τέτοιο. Θα μπορούσε να κάνει το μάθημα τύπου ιστορίας οπου τα παιδιά ουσιαστικά παπαγαλίζουν 5-10 πράγματα και βγαίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα..

Αλλα να κατεβάζει εικόνες κ μλκείες είναι μικρότητα κ μλκεια.. Θα μπορούσε να προτείνει την αφαίρεση του μαθήματος στους αρμόδιους φορείς ή να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση βρίσκοντας επιχειρήματα και άλλους που είναι πρόθυμοι να τον υποστηρίξουν..

Αμα κάνεις τους κεφαλιού σου.. μόνο καθηγητής δεν είσαι..

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...