savvvas Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Εχω μία απορία που αφορα τις θερμικες μηχανές, και πιο συγκεκριμένα για τους βενζινοκινητήρες. Εχουμε χ ποσοτητα καυσιμου, κλεισμένο σε σωλήνα κλεισμένο με ευκίνητο έμβολο. Τοτε με εναν αναφλεκτηρα, αναφλέγουμε το καυσιμο.το εμβολο ποτε θα εχει μεγαλύτερη μετατοπιση? 1)Όταν το καυσιμο βρισκετε σε θερμοκρασια 20 βαθμων κελσιου? 2)Όταν το καυσιμο βρισκετε σε θερμοκρασια 100 βαθμων κελσιου? 3)Ή δεν εχει σημασια η θερμοκρασια του καυσιμου?
evabb Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Εχω μία απορία που αφορα τις θερμικες μηχανές, και πιο συγκεκριμένα για τους βενζινοκινητήρες.Εχουμε χ ποσοτητα καυσιμου, κλεισμένο σε σωλήνα κλεισμένο με ευκίνητο έμβολο. Τοτε με εναν αναφλεκτηρα, αναφλέγουμε το καυσιμο.το εμβολο ποτε θα εχει μεγαλύτερη μετατοπιση? 1)Όταν το καυσιμο βρισκετε σε θερμοκρασια 20 βαθμων κελσιου? 2)Όταν το καυσιμο βρισκετε σε θερμοκρασια 100 βαθμων κελσιου? 3)Ή δεν εχει σημασια η θερμοκρασια του καυσιμου? περιεργα μας τα λες μηπως ενοεις το αεριο που εχει παραχθει κατα την καυση;
andreapaog328 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 κοίτα, στον βενζινοκινητήρα η διαδρομή του εμβόλου είναι σταθερή. Οπότε (νομίζω) οτι δεν έχει σχέση σε τι θερμοκρασία μπαίνει. Δισκλαιμερ Δεν είμαι μηχανολόγος τώρα αν λές μόνο για σωλήνα με έμβολο στην μια πλευρα...πάμε σε θερμοδυναμική δευτέρας λυκείου.
evabb Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 κοίτα, στον βενζινοκινητήρα η διαδρομή του εμβόλου είναι σταθερή. Οπότε (νομίζω) οτι δεν έχει σχέση σε τι θερμοκρασία μπαίνει.Δισκλαιμερ Δεν είμαι μηχανολόγος οντως ειναι σταθερη η μετατωπιση...... μηπως ειναι ασκησουλα β λυκειου κατευθηνσης:p:p
freedubus Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Σε επικονωνία με φίλο ειδικευόμενο σε τέτοιες μηχανές, μου είπε οτι σχετικά με τη μεγιστη μετατόπιση, ρόλο στην παρούσα φάση δεν παίζει η θερμοκρασία του καυσιμου, αλλά η συμπίεση του κινητήρα. Καλά τα είπε ή να τον κράξω;
DrLo Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Η μετατόπιση είναι σταθερή εφόσον μιλάμε για συγκεκριμένο κινητήρα (άρα όχι ελεύθερο έμβολο αλλά έμβολο-σε-άξονα) Όταν λές θερμοκρασία εννοείς προφανώς θερμοκαρσία του μείγματος αέρα-καυσίμου. Ίσως να το έχεις μπερδέψει με την επίδραση της αρχικής θερμοκρασίας μείγματος στην ισχύη του κινητήρα. Αν ενοείς αυτό και όχι την μετατόπιση του εμβόλου τότε όσο πιο κρύο το μείγμα τόσο πιο μεγάλη η ισχύης (αυτό το νόημα έχουν άλλωστε τα intercooler). Τώρα πάλι αν το έμβολο δεν είναι "δεμένο" σε άξονα (δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο στην ερώτηση) τότε ίσως να μπορείς να πεις ότι η μετατόπιση θα είναι μεγαλύτερη στο κρύο μείγμα
savvvas Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 να σας το πω αλλιως. ψαχνω εναν τροπο, με τον οποιο θα αυξανεται η πιεση που ασκειται στον κυλινδρο, ωστε να εχει μεγαλυτερη δυναμη και καλυτερη αποδοση. Αν δεν καταλαβατε ακομα: οσο αυξανεται η θερμοκρασια, τοτσο αυξανεται και η πιεση(με σταθερο ογκο). Ετσι λοιπον, οταν καιγεται το καυσιμο με μεγαλυτερη θερμοκρασια, θα υπαρχει μεγαλυτερη πιεση στον κυλινδρο. Ψαχνω λοιπον εναν τροπο για να το πετυχω αυτο. Σκεφτηκα λοιπον, πως αν το καυσιμο βρισκεται σε μεγαλυτεη θερμοκρασια, ισως θερμοκρασια κατα την καυση αυξανεται, και ετσι να αυξανεται και η πιεση, με αποτελεσμα να αυξανεται και η αποδοση του κινητηρα. καταλαβατε?
evabb Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 να σας το πω αλλιως. ψαχνω εναν τροπο, με τον οποιο θα αυξανεται η πιεση που ασκειται στον κυλινδρο, ωστε να εχει μεγαλυτερη δυναμη και καλυτερη αποδοση.Αν δεν καταλαβατε ακομα: οσο αυξανεται η θερμοκρασια, τοτσο αυξανεται και η πιεση(με σταθερο ογκο). Ετσι λοιπον, οταν καιγεται το καυσιμο με μεγαλυτερη θερμοκρασια, θα υπαρχει μεγαλυτερη πιεση στον κυλινδρο. Ψαχνω λοιπον εναν τροπο για να το πετυχω αυτο. Σκεφτηκα λοιπον, πως αν το καυσιμο βρισκεται σε μεγαλυτεη θερμοκρασια, ισως θερμοκρασια κατα την καυση αυξανεται, και ετσι να αυξανεται και η πιεση, με αποτελεσμα να αυξανεται και η αποδοση του κινητηρα. καταλαβατε? απο καυσεις χημεια και φυσικη εισαι μαλλον ασχετος οπως επισης και απο αυτοκινητα. δεν σκεφτηκες το απλο αυξανεις την ποσοτητα του καυσιμου και αρα αυξανεται και το αεριο μεσα στην μηχανη
insomniaK Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Από τις βασικές γνώσεις που μάλλον έχω: Όταν κάτι αρχίσει να καίγεται, ουσιαστικά έχει μία συγκεκριμένη θερμοκρασία. Άρα δεν έχει νόημα να ζεστάνεις το καύσιμο, αφού ούτως ή άλλως αυτή τη θερμοκρασία την ξεπερνάει για να καεί τελικά.
evabb Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2008 Από τις βασικές γνώσεις που μάλλον έχω: Όταν κάτι αρχίσει να καίγεται, ουσιαστικά έχει μία συγκεκριμένη θερμοκρασία. Άρα δεν έχει νόημα να ζεστάνεις το καύσιμο, αφού ούτως ή άλλως αυτή τη θερμοκρασία την ξεπερνάει για να καεί τελικά. βασικα η θερμοκρασια αναφλεξης ειναι σταθερη και δεν εχει να κανει με την θερμοκρασια του καυσιμου
johnnyestia Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2008 Αυτό που ρωτάς δεν είναι τόσο απλό. Σκέψου για παράδειγμα ότι όσο μικρότερη θερμοκρασία έχει ο αέρας στο καύσιμο μείγμα, τόσο μικρότερο όγκο καταλαμβάνει οπότε μπορείς στον θάλαμο καύσης να εισαγάγεις περισσότερο καύσιμο και να έχεις καλύτερη απόδοση. Γενικά απ'οσο ξέρω οι κατασκευαστές κινητήρων αναζητούν τρόπους να έχουν ψυχρότερους θαλαμους καύσης και όχι θερμότερους. Τώρα αν συγκεκριμένα το καυσιμο παράγει περισσότερο έργο όταν αναφλέγεται στην περίπτωση που είναι ζεστό, αυτό δεν το ξέρω αλλά δεν νομίζω να ισχύει. Συμπλήρωση προς insomniaK και evabb. Στους βενζινοκινητήρες το καυσιμο αναφλέγεται με τον σπινθήρα των μπουζί άσχετα από την θερμοκρασία. Στους κινητήρες diesel είναι που το καυσιμο αυταναφλέγεται λόγω πιέσεως-θερμοκρασίας. Συμπλήρωση προς savvas. Ενας τετράχρονος κινητήρας σε 2 ανεβοκατεβάσματα του εμβόλου κάνει διαδοχικά εισαγωγή μείγματος-συμπίεση-ανάφλεξη-εκτόνωση. Στην εισαγωγή έχοντας κρύο καύσιμο μείγμα επιτυγχάνεται αυτό που σου γράφω πιό πάνω. Στην συμπίεση επιζητάς να έχεις τον μικρότερο δυνατό όγκο στον θάλαμο καύσης. Αυτό σημαίνει αυξημένη πίεση και θερμοκρασία. Δεν ξέρω όμως τί απο τα 3 (όγκος-πίεση-θερμοκρασία) οδηγεί σε μεγαλύτερη απόδοση της καύσης. Και εσύ δεν διευκρινήζεις σε πιά περίπτωση θέλεις να παίξεις με την θερμοκρασία του καυσίμου.
evabb Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2008 Δημοσ. 24 Νοεμβρίου 2008 Αυτό που ρωτάς δεν είναι τόσο απλό. Σκέψου για παράδειγμα ότι όσο μικρότερη θερμοκρασία έχει ο αέρας στο καύσιμο μείγμα, τόσο μικρότερο όγκο καταλαμβάνει οπότε μπορείς στον θάλαμο καύσης να εισαγάγεις περισσότερο καύσιμο και να έχεις καλύτερη απόδοση. Γενικά απ'οσο ξέρω οι κατασκευαστές κινητήρων αναζητούν τρόπους να έχουν ψυχρότερους θαλαμους καύσης και όχι θερμότερους. Τώρα αν συγκεκριμένα το καυσιμο παράγει περισσότερο έργο όταν αναφλέγεται στην περίπτωση που είναι ζεστό, αυτό δεν το ξέρω αλλά δεν νομίζω να ισχύει. Συμπλήρωση προς insomniaK και evabb. Στους βενζινοκινητήρες το καυσιμο αναφλέγεται με τον σπινθήρα των μπουζί άσχετα από την θερμοκρασία. Στους κινητήρες diesel είναι που το καυσιμο αυταναφλέγεται λόγω πιέσεως-θερμοκρασίας. Συμπλήρωση προς savvas. Ενας τετράχρονος κινητήρας σε 2 ανεβοκατεβάσματα του εμβόλου κάνει διαδοχικά εισαγωγή μείγματος-συμπίεση-ανάφλεξη-εκτόνωση. Στην εισαγωγή έχοντας κρύο καύσιμο μείγμα επιτυγχάνεται αυτό που σου γράφω πιό πάνω. Στην συμπίεση επιζητάς να έχεις τον μικρότερο δυνατό όγκο στον θάλαμο καύσης. Αυτό σημαίνει αυξημένη πίεση και θερμοκρασία. Δεν ξέρω όμως τί απο τα 3 (όγκος-πίεση-θερμοκρασία) οδηγεί σε μεγαλύτερη απόδοση της καύσης. Και εσύ δεν διευκρινήζεις σε πιά περίπτωση θέλεις να παίξεις με την θερμοκρασία του καυσίμου. μπραβο, πολυ σωστος. απλα ετσι οπως μας τα ελεγε ο τοπικ σταρτερ δεν καταλαβενα και πολυ τι ηθελε......
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.