Προς το περιεχόμενο

Απορία σχετικά με καύσιμα


mikeharitakis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εχω 3 αποριες... 1) η 100 οκτανιων βενζινη εχει τοσο διαφορα απο την 95 οκτανιων ωστε να αξιζει κανεις να την βαζει? 2) πια εταιρεια απο τις ΕΚΟ ΒΡ shell εχει την πιο καθαρη βενζινη?αν τυχει και ξερει κανεις απο δειγματοληπτικο ελεγχο και εχει ασχοληθει με το θεμα θα ηταν το ιδανικο. και 3) ποια απο τις 95 οκτανιων βενζινες εκο plus η βρ ειναι πιο "δυνατη"?

Δημοσ.
1) η 100 οκτανιων βενζινη εχει τοσο διαφορα απο την 95 οκτανιων ωστε να αξιζει κανεις να την βαζει? 2) πια εταιρεια απο τις ΕΚΟ ΒΡ shell εχει την πιο καθαρη βενζινη?αν τυχει και ξερει κανεις απο δειγματοληπτικο ελεγχο και εχει ασχοληθει με το θεμα θα ηταν το ιδανικο. και 3) ποια απο τις 95 οκτανιων βενζινες εκο plus η βρ ειναι πιο "δυνατη"?

 

1) Και τα δύο είδη βενζίνης είναι το ίδια από την άποψη που το ρωτάς εσύ. Έχουν την ίδια θερμογόνο δύναμη και άρα θα σου δώσουν την ίδια ισχύ όταν την κάψεις. Ξεκάθαρα πράγματα. Τώρα περισσότερα οκτάνια σημαίνει διαφορετική διαμόρφωση του μορίου της βενζίνης, με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο ανθεκτική στις συνθήκες στις οποίες θα υπάρξει ανάφλεξη. Μερικά αυτοκίνητα το θέτουν ως προυπόθεση διότι ανεβάζουν αρκετά μεγάλους λόγους πίεσης, οπότε το μίγμα αναφλέγεται πριν προλάβει το μπουζί να δώσει σπινθήρα, και μάλιστα ακαριαία, με αρνητικά αποτελέσματα για ον κινητήρα. Πρόκειται για το φαινόμενο της κρουστικής καύσης (ΟΧΙ τα πυράκια...). Στα πλαίσια που το ρωτάς εσύ απότι κατάλαβα, δεν έχουν διαφορά, δεν θα σου δώσει περισσότερα άλογα, όλα αυτά είναι εμπορικές χαζομάρες. Απλά είναι απαραίτητη για την σωστή λειτουργία κάποιων αυτοκινήτων.

 

2) Χωρίς να είμαι και ειδικός, όλα τα πρατήρια από το ίδιο μέρος παίρνουν την βενζίνη. Οπότε να παιζει εκεί μπινιά αποκλείεται. Αν ανησυχείς για την ποιότητα της βενζίνης, καλύτερα θα έπρεπε να κοιτάς τα πρακτορία διανομής, και όχι το μέρος απόπου προηθεύονται την βενζίνη (Ελληνικά Πετρέλαια)..

 

3) Το είπα και πριν. ΚΑΜΙΑ. Όλες είναι το ίδιο... Και για να στο κάνω πιο σαφές. Έχεις το αυτοκινητό σου. Εϊτε του βάλεις 95, είτε 98 είτε 100, την ίδια ισχύ θα βγάλει στις ίδιες συνθήκες λειτουργίας. Απλά υπάρχουν περιπτώσεις που κάποια αυτοκίνητα δεν λειτουργούν σωστά με την 95άρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι σε ένα αυτοκίνητο που βγάζει 100 άλογα με την 95άρα σε κάποιες συνθήκες λειτουργίας, άμα του βάλεις 100άρα στις ίδιεσ συνθήκες λειτουργίας θα βγάζει 110 άλογα. Θα βγάζει πάλι τα ίδια.

Δημοσ.

ολες οι κατηγοριες καυσιμων προερχονται απο το ΙΔΙΟ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟ.

αν εχεις τουρμπο τελευταιας 5ετιας κ εισαι γρηγορος θα δεις διαφορα...

Δημοσ.

Εγω στην μηχανη εχω δει αρκετη διαφορα, ειλικρινα. Θεωρουσα οτι δεν θα το καταλαβω μολις βαλω την απλη αλλα το καταλαβα... Δεν ενοω οτι ανεβηκε η ισχυς αλλα εγινε λιγο πιο αποτομη

Δημοσ.

Σαν να εχει περισσοτερο νευρο ε? καπως ετσι το καταλαβαινω και εγω..εγω που εχω ενα αμαξι 10 μερων ενα honda civic 1.8 ατμοσφαιρικο ειναι καλητερα να του βαζω 100αρα ι την απλη?το βιβλιο του κατασκευαστη λεει απο 95 και πανω αλλα απο την αντιπρωσωπεια και στα βενζιναδικα μου λενε για 100 επειδη ειναι καινουργιας τεχνολογιας κινητηρας..

Δημοσ.

Τα βενζινάδικα τι νόμιζες ότι θα σου λέγανε? Να πουλήσουν θέλουν. Απλά έχει μερικά πρόσθετα παραπάνω από την απλή έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις ψηλές πιέσεις πριν από την καύση.

 

Με απλά λόγια, η κατάσταση έχει ως εξής: Το έμβολο ανεβαίνει προς τα πάνω και συμπιέζει το μίγμα αέρα/καυσίμου. Έτσι λοιπόν ανεβαίνει η πίεση και η θερμοκρασία. Όταν το έμβολο βρίσκεται σε συγκεκριμένη θέση τότε το μπουζί δίνει σπινθήρα, που δημιουργεί έναν πυρήνα καύσης και κατόπιν η φλόγα διαδίδεται προς τα έξω. Υπάρχουν περιπτώσεις όμως, όταν η θερμοκρασία και η πίεση μέσα στον κύλινδρο είναι πολύ μεγάλη, τότε το καύσιμο να ΑΥΤΑΝΑΦΛΕΓΕΙ, δηλαδή να αναφλεγεί από μόνο του προτού προλάβει να του δώσει την έναυση το μπουζί. Έτσι, ενώ το έμβολο ανεβαίνει, το μίγμα καίγεται από μόνο του και σπρώχνει το έμβολο ανάποδα. Αυτό προκαλεί πολλά προβλήματα στην λειτιυργία του κινητήρα.

 

Συνεπώς, και ειδικά στα αυτοκίνητα με turbo, επειδή οι πιέσεις και οι θερμοκρασίες είναι πάρα πολύ υψηλές μέσα στον κύλινδρο, τα αυτοκίνητα αυτά παρουσιάζουν προβλήματα με την απλή βενζίνη. Η 100άρα είναι ακριβώς ίδια με την απλή, με την μόνη διαφορά ότι του επιτρέπει να αντέχει σε αυτές τις πιέσεις και θερμοκρασίες και να μην αναφλέγεται μόνο του.

 

Τώρα, όσον αφορά τις διαφορές που λέτε κάποιοι ότι παρατηρήσατε. Υποθέτω ότι επειδή αυτό το φαινόμενο δημιουργεί τεραστια προβλήματα στην ομαλή λειτουργια του κινητήρα, υπάρχει κάποιος περιορισμός ως προς τις συνθήκες λειτουργίας. Όταν του βάλεις την 100άρα, αναγνωρίζει την ασφάλεια που του προσφέρει η 100άρα, οπότε ελευθερώνει. Άρα άλλαξε το σημείο λειτουργίας, όχι όμως κάτι άλλο.

Δημοσ.

Η V-Power Racing της Shell υποτίθεται (σύμφωνα με την Shell) οτι ερχόταν απο Γαλλία.

Kάποιες εταιρείες αφού πάρουν την βενζίνη απο τα ΕΛΠΕ, προσθέτουν κάποια βελτιωτικά (βλέπε V-Power) κατα τα άλλα τα οκτάνια παραμένουν τα ίδια.

 

Σε δυναμομέτρηση ενός περιοδικού αυτοκινήτου ενός TYPE-R έδειχνε λίγα παραπάνω άλογα οταν χρησιμοποιούσαν βενζίνη 100 οκτανίων (BP Ultimate αν θυμάμαι καλά), σε σχέση με τις απλές 95άρες. Σίγουρα πάντως η διαφορά αυτή φαινόταν μόνο στο δυναμόμετρο, και δύσκολα θα την καταλάβει ένας οδηγός σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

 

Παλιότερα την χρησιμοποιούσα και γω (Racing και Ultimate) αλλά ούτε διαφορά καταλάβαινα ούτε παραπάνω χλμ έβλεπα σε 2λιτρο υψηλης συμπίεσης μοτέρ.

Απο την άλλη σε ιδανικές συνθήκες (κρύο καιρό με λίγη υγρασία) νιώθω ακόμα και με 95άρα το μοτέρ να γ.....

Δημοσ.

Βρες τα τεχνικα χαρακτηριστικα του κινητηρα σου.

 

Βλεπεις συμπιεση μεγαλυτερη απο 12:1? Βαλε σουπερ. Αντιθετα, βαλε απλη.

 

So simple.

Δημοσ.
Βλεπεις συμπιεση μεγαλυτερη απο 12:1? Βαλε σουπερ. Αντιθετα, βαλε απλη.

Tοσο ντετερμονιστικα? Δεν αμφοσβητο αυτο που λες αλλα τοσο απλα?
Δημοσ.
Tοσο ντετερμονιστικα? Δεν αμφοσβητο αυτο που λες αλλα τοσο απλα?

 

Ναι, τοσο απλα. Σε περιπτωση Turbo, η αναλογια πεφτει στο 11:1.

 

Edit:

 

Just so you know, the octane number is actually an imprecise measure of the maximum compression ratio at which a particular fuel can be burned in an engine without detonation.

 

 

It's a common misconception amongst car enthusiasts that higher octane = more power. This is simply not true. The myth arose because of sportier vehicles requiring higher octane fuels. Without understanding why, a certain section of the car subculture decided that this was because higher octane petrol meant higher power.

The reality of the situation is a little different. Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be jammed into the combustion chamber. Because high performance engines operate with high compression ratios they are more likely to suffer from detonation and so to compensate, they need a higher octane fuel to control the burn. So yes, sports cars do need high octane fuel, but it's not because the octane rating is somehow giving more power. It's because it's required because the engine develops more power because of its design.

There is a direct correlation between the compression ratio of an engine and its fuel octane requirements. The following table is a rough guide to octane values per engine compression ratio for a carburettor engine without engine management. For modern fuel-injected cars with advanced engine management systems, these values are lowered by about 5 to 7 points.

Compression ratio Octane

5:1 72

6:1 81

7:1 87

8:1 92

9:1 96

10:1 100

11:1 104

12:1 108

 

http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg2.html

 

Αυτη η σελιδα εχει πολυ ενδιαφερον υλικο σε περιπτωση που σε ενδιαφερει το θεμα.

Δημοσ.

Ναι, αρκετά απλά πάει το θέμα. Γενικά ο ferongr έχει δικιο σε αυτά που λέει. Όσο για τα αυτοκίνητα με turbo, αυτά έχουν προσυμπιέσει τον μίγμα, οπότε έχουν πιο χαμηλούς βαθμούς συμπίεσης από την άποψη του κινητήρα> Διαφορετικά θα υπήρχε συνέχεια κρουστική και ο κινητήρας θα καταστρεφόταν...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...